line up
22:00 - 00:00: Remy
00:00 - 01:00: Paul Kalkbrenner
01:00 - 02:30: Bart Skils & Mark Broom
02:30 - 03:45: Preach
03:45 - 05:30: Umek & Valentino Kanzyani
05:30 - 07:00: Jay Denham
Hoewel techno niet de meest favoriete muziekstroming is op dit forum, leek het me toch leuk om een klein report te schrijven.
Voor mij was het eigenlijk de eerste keer Awakenings en de algemene indruk was gewoon goed. Er waren nergens lange wachtrijen, niet bij de ingang, of bij muntjes & drank. De prijzen waren ook vrij ok. Bijna alles was 2 euro. Alleen is de toegangs prijs nogal hoog.
Ik vond het muzikaal tot aan Preach interessant, die naar mijn mening heel goed draaide en de beste set van de avond neerzette. Kalkbrenner haalde vaak de bas weg voor wat langere tijd en had veel rare geluidjes tussen door, en hoewel ik dat kon wel waarderen, vond de rest van het publiek het niet echt interessant. In mijn beleving is het publiek ook niet echt helemaal los gegaan, maar er werd altijd wel gedanst. Alhoewel, misschien is het publiek wel losgegaan maar dan meer op een snuif manier dan een slik manier; dat zegt wel genoeg denk ik
. Ik had van Umek & Kanzyani meer verwacht, maar ik kon geen lekkere lijn in hun set ontdekken. Iets te veel stop & go door de bas weg te halen en weer opnieuw in zetten.
Beetje suf eigenlijk dat ik het vuurwerk het hoogtepunt vond, maar als awakenings nieuwkomer had ik geen idee dat ze midden op de avond in de Westergas van alle kanten vuurpijlen en siervuurwerk ging afsteken. Ik heb daar iig erg van genoten.
Enige minpuntje van de avond vond ik Jay Denham. Het volume stond toen gewoon te hoog en het had niks meer met techno (in mijn beleving dan) te maken, puur stampwerk. Maar wat verwacht je anders van een afsluiter op awakenings
Met alle lasers en beukgeweld veranderde de avond een klein beetje in een bombardement op je zintuigen.
Maar al met al, een heel toffe avond gehad
ps
als iemand het setje heeft van Preach, heel graag