It is currently 15 Nov 2024, 17:52

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 21 Mar 2006, 22:09 
GrooveCollector
GrooveCollector

[quote="Rood"]ik vraag me mischien ook een beetje af in hoeverre de "napraters" de progressive scene ingeslopen zijn? waar is die (gezonde) kritische houding t.o.v. de hypes?

(voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat digweed of 16bit liefhebbers napraters zijn ;) )

Ik durf mijn hand hier wel voor in het vuur te steken, iedereen die hier regelmatig post is een liefhebber van progressive en absoluut geen meeloper. progressive is gewoon geen muziek om mee mee te lopen vind ik.

En tja als een dj slecht is zal ik dat gewoon zeggen,zoals laatst bij ` The Sessions ` met Quivver

Post subject:
PostPosted: 21 Mar 2006, 23:00 
GrooveCollector
GrooveCollector

Ik sluit mij aan bij djS1/.. dat neemt niet weg dat je enorme fan kunt zijn van iemand of enorme veel respect voor iemand kunt hebben.. maar god status nee dank je wel  :-)

Post subject:
PostPosted: 21 Mar 2006, 23:33 
GrooveCollector
GrooveCollector

Het gaat er ook meer om wat je ermee bedoelt. Als je zegt Sasha is God, bedoel je gewoon dat tie verrekte goed is en is die vergelijking niet serieus natuurlijk :cool

Post subject:
PostPosted: 21 Mar 2006, 23:49 
GrooveCollector
GrooveCollector

[quote="Rood"]
Dit ophemelen, wat ik ook zie in de 16 bit topics (leuke producers en dj's maar m.i. niet bijzonder) staat niet echt in verhouding tot de kunst van het dj-en , vind ik. (producen kan ik niet over oordelen)

Dit is natuurlijk jouw mening, maar het is gewoon een feit dat het onwijs getalenteerde producers zijn die een zeer originele sound brengen en dan ook nog eens uit ONS land komen. Geen wonder dus dat ze opvallen hier :)

[quote="groovin4joy"]Ik vind de radio show van Diggers ook vaak tegen vallen, vrij saai en er zitten soms wel goede platen tussen, maar het weerspiegelt bij lange na niet wat doet als hij ergens komt draaien.
In elk geval is het voor mij nog nooit tegen gevallen wanneer ik hem heb horen draaien.
Als er één dj is die een goede lijn in zijn set kan brengen is hij het wel.

Helemaal mee eens! Als ik Digweed alleen zou kennen van zijn shows zou ik hem ook links laten liggen. Hernan daarintegen weet wel een goede afspiegeling te geven van zijn sets met zijn show...

[quote="Partyhardy!"]Het gaat er ook meer om wat je ermee bedoelt. Als je zegt Sasha is God, bedoel je gewoon dat tie verrekte goed is en is die vergelijking niet serieus natuurlijk :cool

Uiteindeljk draait het gewoon om de ervaring die je met bepaalde djs hebt. Kijk als je naar 180 feesten in je leven bent geweest en de top 5 daarvan bevat er 3 met 1 bepaalde dj, dan mag je toch wel enthousiast zijn over de persoon... Zoals Djeebie in de tweede post al aangeeft is het ook een kwestie van hoe iedereen zijn enthousiasme overbrengt op het board.

Post subject:
PostPosted: 22 Mar 2006, 00:54 
Site Admin
Site Admin

als je een dj met god vergelijkt haal je hem alleen maar naar beneden  :sleep

maar dat is een kwestie van geloof, geloof ik.  :cow

Post subject:
PostPosted: 22 Mar 2006, 07:34 
GrooveCollector
GrooveCollector

[quote="Jerry"]als je een dj met god vergelijkt haal je hem alleen maar naar beneden  :sleep

maar dat is een kwestie van geloof, geloof ik. Dat moet je dus zelf maar weten  :cow

DOE MAAR  :p

Post subject:
PostPosted: 22 Mar 2006, 08:49 
GrooveCollector
GrooveCollector

Interessante discussie.
Kijk het is gewoon zo dat de bekendere dj's eerder in de Spotlight komen; meer aandacht, meer setjes om te downloaden, meer mensen die het kennen. En dus komt de 'hype' vanzelf. Mooi voorbeeld vond ik toch nog steeds Sasha op Dance Valley: vele trancerds kwamen ook kijken, maar dropen na een half uur af. Mensen die jarenlang goed presteren mogen best opgehemeld worden. Je kan van Tiesto vinden wat je wil, maar hij heeft wel flink wat betekent voor de hedendaagse house.

Wat het probleem is, is niet het ophemelen, maar het krijgen van oogkleppen, oftewel niet meer openstaan voor andere dj's/muziek. Op een ander fora waar ik zat waren er mensen ZO gek van Armin van Buuren, dat NIETS anders ze meer kon bekoren. Alles was klote, alleen Armin was go(e)d. Die kon niets verkeer doen. Nooit. Dat mensen dan 6 uur naar Dance Valley gaan, alleen om hem te horen en verder niets. Terwijl hij ieder weekend in iedere boerenschuur te horen is.

Het gaat, naar mijn mening, dus om openstaan voor andere namen, andere DJ's, die je nog niet kent, NAAST het ophemelen. Plus kritiek durven geven op DJ's die al wel gearriveerd zijn.

Oh, en over Digweeds show: ik ben er nog steeds fan van. De enige muziek die ik standaard iedere week op mijn iPod zet in de jungle van de honderden sets. Hij hoeft daarin geen 'in tha club' sfeer neer te zetten. Gewoon goede nieuwe platen draaien en talent de kans geven. Dat is enough for me.

[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]

Post subject:
PostPosted: 22 Mar 2006, 09:19 
GrooveCollector
GrooveCollector

[quote="Rood"]ik vraag me mischien ook een beetje af in hoeverre de "napraters" de progressive scene ingeslopen zijn? waar is die (gezonde) kritische houding t.o.v. de hypes?

(voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat digweed of 16bit liefhebbers napraters zijn ;) )

Deel 2 Nutteloos????? Welke napraters vind je hier dan??? Ik snap hier helemaal geen moer van; spijkers op laag water zoeken? Volgens mij heeft 90% van dit board een meer dan uitgesproken mening over het soort muziek wat hij/ zij zoekt; de een zoekt breaks; de ander zoekt electro-invloeden in zn setjes en ik zoek juist donkere scheten-progressive etc etc. Maar dat ik niet reageer op een breaksmix betekent niet dat ik daarin meega? Ik luister het gewoon niet en vorm me daar verder geen mening over. En de electrohype? Teruglezen dan kom je meer dan zat anti-meningen tegen hier? Volgens mij is dit board het Tiesto-gehalte meer dan ontstegen?

Enige hype die ik gevolgd heb in mn leven was Lego.

Post subject:
PostPosted: 23 Mar 2006, 11:30 
GrooveCollector
GrooveCollector

Jongens, jongens.. ! Het ophemelen van DJ's is een volstrekt natuurlijk verschijnsel. De mens (jij en - in iets mindere mate - ik) heeft de behoefte om in iets te kunnen geloven dat boven hem staat. Voor de Griek was dat Zeus. Voor de Middeleeuwse Christen God. Voor de Volendammer is dat zijn volle neef of nicht. Voor je Marokkaanse krantenbezorger is dat Allah of het poepertje van zijn jongere zusje ! Voor ons housers is dat doorgaans een DJ. Voor de houser die een slechte jeugd heeft gehad hebben we Zabiela. Voor de houser die eigenlijk niet weet wat house is hebben we Tiësto. En voor de ware kenners is daar the holy Steve Lawler (Steve 4 president, Steve 4 president !).

Verheerlijken: zo was het, zo is het, zo zal het altijd zijn ! Is het niet fijn ?

Kusjes.

maar als ik drink dan gaat het wel.

Post subject:
PostPosted: 23 Mar 2006, 12:28 
GrooveCollector
GrooveCollector

Ik zag "Last post by Joostislost" staan en wist dat het weer een goede zou zijn. ik heb mij niet vergist in mijn nieuwe held, Jooooostislost! [img]http://www.themixingbowl.org/image/smilies/bow.gif[/img] [img]http://themixingbowl.org/image/smilies/hooray.gif[/img]

Post subject:
PostPosted: 23 Mar 2006, 18:54 
GrooveCollector
GrooveCollector

Geniale post... HULDE!!

Niet per see met die namen maar het idee is echt top  :roll

Post subject:
PostPosted: 23 Mar 2006, 22:35 
GrooveCollector
GrooveCollector

:roll
Joost had DJ moeten worden!

Post subject:
PostPosted: 23 Mar 2006, 23:44 
GrooveCollector
GrooveCollector

Had joost wel zijn eigen groupies gehad  ;)

Post subject:
PostPosted: 23 Mar 2006, 23:51 
GrooveCollector
GrooveCollector

Joost heeft sowieso wel z'n groupies... :p

Post subject:
PostPosted: 24 Mar 2006, 02:33 
GrooveCollector
GrooveCollector

:)

Ik kan er ook niets aan doen, maar ik vind dat sommige djs zo een absurd goeie avond kunnen maken dat het de moeite waard is om er lekker overdreven over te praten, althans dat vind ik zelf. het is gewoon een manier van je waardering uitspreken. Maargoed over iemand als john digweed, daar ben ik ook wel overdreven fan van geworden, maar pas na de eerste keer dat ik hem had zien draaien, dat was magisch. Niets aan te doen, daarvoor dacht ik nog dat ik hem saai vond, had een gu gehoord en die vond ik niet leuk (sorry was gu19 cd1). Daarna draaide alleen opeens alles om :) En ach, het is allemaal maar wat je er in je hoofd van maakt

Toch even over Tiesto, omdat die aan de orde komt, ik ben wel op de verkeerde plek geloof ik en ga het topic wel verkloten, maar toevallig was ik vorige week in Buenos Aires, in Argentinie, en Tiesto kwam op op bezoek. Dat was een van de vetste avonden die ik ooit heb mee gemaakt. Een complete 7 uur durende trip van kolkende ronddansende springende mensen. Dat was toch echt een hele ervaring.. En dat voor iemand als ik die 4 jaar  geleden t laatst tiesto zag omdat ik het toen nog wel leuk vond (naast techno :)) Dus, beste mensen, je kunt inderdaad zeggen wat je wilt, maar tiesto kan wel wat moois neerzetten niets aan te doen, ookal vond ik de muziek regelmatig kazige trance, het was een groote feest, en hij ging tot 9 uur smorgens door.

'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'

Post subject:
PostPosted: 24 Mar 2006, 12:00 
GrooveCollector
GrooveCollector

GEEEELE KAART!

Post subject:
PostPosted: 24 Mar 2006, 12:16 
GrooveCollector
GrooveCollector

:hide

'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'

Post subject:
PostPosted: 24 Mar 2006, 14:54 
GrooveCollector
GrooveCollector

[quote="Joostislost"]Jongens, jongens.. ! Het ophemelen van DJ's is een volstrekt natuurlijk verschijnsel. De mens (jij en - in iets mindere mate - ik) heeft de behoefte om in iets te kunnen geloven dat boven hem staat. Voor de Griek was dat Zeus. Voor de Middeleeuwse Christen God. Voor de Volendammer is dat zijn volle neef of nicht. Voor je Marokkaanse krantenbezorger is dat Allah of het poepertje van zijn jongere zusje ! Voor ons housers is dat doorgaans een DJ. Voor de houser die een slechte jeugd heeft gehad hebben we Zabiela. Voor de houser die eigenlijk niet weet wat house is hebben we Tiësto. En voor de ware kenners is daar the holy Steve Lawler (Steve 4 president, Steve 4 president !).

Verheerlijken: zo was het, zo is het, zo zal het altijd zijn ! Is het niet fijn ?

Kusjes.

behalve wat betreft de nationaliteit van mijn krantenbezorger (die is nigeriaans) moet ik bekennen dat je ergens wel gelijk hebt. :)

PostPosted: 24 Mar 2006, 14:56 
GrooveCollector
GrooveCollector

Ik heb net de set van Jaydee gechecked (nieuwe The Sessions Podcasts) en hoewel de platen vet zijn, is het jammer natuurlijk dat ie al zo gauw stopt, maar nog veel storender vind ik de gleuidskwaliteit. Dat ding is echt zo overcompressed, heel vervelend luistert dat...
Ik heb net ook maar eens, om niet altijd alleen maar op de namen af te gaan,d e set gechecked van die nieuwe dude bij The Sessions: Roger Martinez.
DAMN, wat een vette set   , begint echt superspacy en bouwt vervolgens op via toch wel hele dikke prog naar een stevig einde. Waar ik het al over had bij Jaydee, de set KLINKT ook gewoon supergoed, geen compressors/limiters die op stand 20 zijn gezet, nee, gewoon een nette gelijkmatige sound over de hele set, complimenten...  
Ik had in een ander topic op dit forum gelezen hoe DJ's (bekende) de hemel in worden (over)geprezen en hoe de meesten zich daar aan irriteren.
Wellicht een goed begin: Ik raad iedereen op dit forum aan om gewoon eens deze set te gaan checken, kost niks en toch doe je dan eens wat de meeste mensen niet doen: onbekend talent serieus beoordelen.
Ben benieuwd wat de rest van jullie ervan vinden...

Keep it pure....

Post subject:
PostPosted: 24 Mar 2006, 19:04 
GrooveCollector
GrooveCollector

En Pure leest ons de les na 1 dag al! Denk je nu echt dat wij alleen maar de Howells setjes binnen halen en de wat onbekendere setjes gewoon voor de lol posten om dit board maar vol te krijgen ofzo???

Post new topic  Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next

All times are UTC+01:00