It is currently 16 Nov 2024, 00:51

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page 1 2 Next

Wat vinden we ervan; Today
Geweldig 32%  32%  [ 9 ]
Lekker Chill 14%  14%  [ 4 ]
Mwaahh 18%  18%  [ 5 ]
XL pas ik niet 4%  4%  [ 1 ]
Nog niet gehoord 32%  32%  [ 9 ]
Total votes: 28
Author Message
PostPosted: 31 Mar 2006, 14:15 
GrooveCollector
GrooveCollector

Na de onderstaande recensie ben ik toch wel zeer benieuwd geworden naar het nieuwe album van Junkie XL! Hij was gisteren al volop in de media aanwezig (RTL Boulevard & De wereld draait door) maar het album laat nog bijna een maand op zich wachten. Hij is nu een maand aan het touren door Amerika om zijn album te promoten. Het lijkt me dat dit ook in Europa gaat gebeuren, zou leuk zijn als hij ook weer eens LIVE in NL zou optreden.... Extrema Outdoor misschien  8-)

In het laatste deel van de WMC sets (wat mij ook duidelijk Sasha lijkt te zijn) is de afsluiter zijn nieuwe remix: Editors - Camera (Junkie XL Remix) errrg vette remix weer van Tom.
[url=http://s41.yousendit.com/d.aspx?id=0ZY492C2BZVPC1P23L205KTZ3K]CHECK it out here[/url]  :p
Zijn stijl spreekt mij echt enorm aan, die rock invloed! De kloof word steeds kleiner tussen dance en rock :cool

Heeft iemand dit album al mogen beluisteren?  :tune

[quote]
[img]http://staging.yourscene.nl/images/library/Junkie_XL__Today230.jpg[/img]

Recensie: Junkie XL – Today

LUISTERMOMENT: Als je na een avond stappen nog niet naar bed wilt

BESTE NUMMER: I’ve Got A Xerox To Copy

BIJZONDERHEDEN:

Tom Holkenborg a.k.a. Junkie XL gaat op de ingeslagen weg van zijn vorige album Radio JXL: a Broadcast fromt he Computer Hell Cabin verder. Het eerste nummer is een op een luchtige gitaarriff gebaseerde track, met lichtelijke progressive beats en zweverige vocalen van Nathan Mader, die het hele album door terugkomt als zanger. Het zet de toon van het album, dat veelal op rockmuziek geïnspireerd is. Het volgende nummer, Mushroom, is een energiek nummer met breakbeats, big beats en orchestrale strings, soms aanzwellend en bombastisch, dan weer ingetogen. Such A Tease ademt de sfeer uit van Coldplay, mistvlagen vocalen, rustige triphopbeats en melancholische pianoakkoorden. Titelnummer en eerste single Today is een opzwepend nummer, voorbij rollend met in een vermomming van rock en dance, waarbij Holkenborg soms bijna in de buurt komt van de Britrock. De tracks die daarna nog volgen zijn in geheel dezelfde stijl. De nieuwe Junkie XL is een echte luisterplaat geworden, hier en daar vrij uptempo, met stuwende en hypnotiserende housebeats, progressive en break- en bigbeats, maar met veel popinvloeden, waarbij een grote rol is weggelegd voor de gitaar en de piano. Als Holkenborg terugverlangt naar zijn verleden als rocker. (Jesse Voorn)

Ondanks de vele gitaar rifjes en rock invloeden heeft het album toch een housy feel. Het bevat onderstaande tracks en komt 24 April uit op Ultra Records/Roadrunner.

Youthful
Mushroom
Such A Tease
Today
Drift Away
I Have Got A Xerox To Copy
Even In This Moment
Yesterdays
Honey
We Become One

bron: partyscene

Post subject:
PostPosted: 31 Mar 2006, 15:50 
GrooveCollector
GrooveCollector

Ik ben heeeeel benieuwd naar dit album...Zijn vorige album werd heel erg afgekraakt in de pers, maar die vond ik ook al lekker....Laat maar komen deze!  :D

Post subject:
PostPosted: 31 Mar 2006, 16:15 
GrooveCollector
GrooveCollector

Inderdaad, laat maar komen, kan bijna niet wachten. ;)

Post subject:
PostPosted: 31 Mar 2006, 16:19 
GrooveCollector
GrooveCollector

Meneer was gisteren bij de `De wereld draait door ` Die man is echt goed bezig , zeker als het gaat om de filmmuziek die hij maakt en uiteraard zijn nieuwe album. ben hier dan ook erg benieuwd naar... :)

Post subject:
PostPosted: 31 Mar 2006, 16:31 
GrooveCollector
GrooveCollector

Geweldig album!!!
Tijs de ID (Junkie XL-ID9) die we al langer zochten staat er ook op dat is Mushroom
Moet hem straks nog maar is checken en dan misschien een wat beknoptere review geven maar op het 1e gehoor issie subliem!

Post subject:
PostPosted: 31 Mar 2006, 16:37 
GrooveCollector
GrooveCollector

Inderdaad super album, dikke tracks! Goede afwisseling tussen breakbeat, gitaar, chill en energievolle tracks! :cool Junkie weer de master! (Y)
Mushroom is echt super, eindelijk ID't (Y)
Such A Tease, lekker!
I've Got A Xerox To Copy :hat
We Become One, lekker chill met in het begin van die Sasha achtige klanken die hij gebruikt in Spooky :cool

Post subject:
PostPosted: 31 Mar 2006, 16:57 
Moderator
Moderator

cool ik zie hem staan.

mensen die usenet gebruiken: de nzb file voor sasha - today

http://nzb.on-drugz.net/?id=70378

Klinkt goed hoor  :cool  :cool

Post subject:
PostPosted: 31 Mar 2006, 17:22 
GrooveCollector
GrooveCollector

album net binnen (pm me als je ook wilt genieten van dit album :p)

[quote="glannie"]Geweldig album!!!
Tijs de ID (Junkie XL-ID9) die we al langer zochten staat er ook op dat is Mushroom
Moet hem straks nog maar is checken en dan misschien een wat beknoptere review geven maar op het 1e gehoor issie subliem!

Yep eindelijk!! Had hem al gespot, die Mushroom is dan ook gelijk HET nummer van de cd voor mij! Vette dikke breaks! :p

Overall een idd subliem album!!! Veel chill nummers, maar ook een aantal club knallers! Deze ga ik zeker aanschaffen!  :cool  Deze gaat in ieder geval mee naar het strand van Ibiza  8-)

Mushroom dus uitschieter van het album voor mij
I've Got A Xerox To Copy ook errg vet, heerlijke gitaar riffs!
Youthful komt halverwege aardig los nog!
Honey begin akkoorden zijn gelijk aan die van Smashing Pumpkins - 1989 :p
Rest ook erg goed maar meer luister nummers, moet ik dus nog maar eens goed voor gaan zitten (wegdromen :D)

Post subject:
PostPosted: 01 Apr 2006, 13:40 
GrooveCollector
GrooveCollector

Heb hem net een keer geluisterd maar het deed me helemaal niks. Die zanger irriteert me mateloos. Nee, geen junkie voor mij.

Post subject:
PostPosted: 01 Apr 2006, 17:04 
Site Admin
Site Admin

ik ken alleen Today (hitje) en dat is gitaar herrie in mijn ogen
gewoon een popsong om geld te verdienen (gelijk heeft tie)

Post subject:
PostPosted: 01 Apr 2006, 18:43 
GrooveCollector
GrooveCollector

[quote="Partyhardy!"]Inderdaad super album, dikke tracks! Goede afwisseling tussen breakbeat, gitaar, chill en energievolle tracks! :cool Junkie weer de master! (Y)
Mushroom is echt super, eindelijk ID't (Y)
Such A Tease, lekker!
I've Got A Xerox To Copy :hat
We Become One, lekker chill met in het begin van die Sasha achtige klanken die hij gebruikt in Spooky :cool

De nummers die je hier opnoemt vind ik dan ook de beste van het album, wat overblijft zijn de "Vocal" tracks met die kerel erdoorheen, die vind ik een stuk minder en dan vooral door die vocal. Geef mij maar de instrumentale versies van die nummers.

Post subject:
PostPosted: 01 Apr 2006, 21:43 
GrooveCollector
GrooveCollector

nog niet gehoord, maar ben zeer benieuwd

Post subject:
PostPosted: 02 Apr 2006, 11:17 
GrooveCollector
GrooveCollector

Mushroom idd erg vet. Rest van het album vind ik wel ok, maar niet super ofzo. Leuk album maar denk dat ik op een paar tracks na er snel op uit gekeken ben.

7/10

Post subject:
PostPosted: 02 Apr 2006, 18:52 
GrooveCollector
GrooveCollector

Ik vind het een erg goed album. Ik hou wel van die chille cross-over sound. Alleen Today valt een beetje tegen als je de Unkle remix kent.

Post subject:
PostPosted: 04 Apr 2006, 11:40 
GrooveCollector
GrooveCollector

ik heb hem gisteren binnen gekregen, maar met alle respect voor XL, hij zit alweer in het dont save mapje.

Ik vind het een kazig album, waar zijn de pepers gebleven? Het is mij allemaal te braaf, te makkelijk en vooral te gericht op de top 40.

blockrockin beats->lekkere progressive en nu kazig trance nee sorry, junkie is niet meer mijn kopje thee. In de states zal het album het vast beter doen, maar voor hier, voor mij is het een 'add to recycle bin' fo sho

(N)  :tune

Post subject:
PostPosted: 04 Apr 2006, 23:21 
GrooveCollector
GrooveCollector

[quote="paraplufabriek"]ik heb hem gisteren binnen gekregen, maar met alle respect voor XL, hij zit alweer in het dont save mapje.

Ik vind het een kazig album, waar zijn de pepers gebleven? Het is mij allemaal te braaf, te makkelijk en vooral te gericht op de top 40.

blockrockin beats->lekkere progressive en nu kazig trance nee sorry, junkie is niet meer mijn kopje thee. In de states zal het album het vast beter doen, maar voor hier, voor mij is het een 'add to recycle bin' fo sho

(N)  :tune

Waar hoor jij kazige trance dan? En als dit album iets niet is is het wel top 40 gericht  :(

Post subject:
PostPosted: 06 Apr 2006, 18:27 
GrooveCollector
GrooveCollector

[quote="Tijs"] En als dit album iets niet is is het wel top 40 gericht  :(

volgens mij staat die single Today al in de tip parade, en verder kan Yesterdays wat mij betreft door voor top 40 hitje, klinkt trouwens niet veel anders dan de track Honey ik mis alleen een vocal (wel een lekker top 40 plaatje overigens die Honey)

kazige trance, luister een Xerox To Copy, maar misschien is dat niet het juiste woord, wat ik meer bedoel dat de pit en de kracht mis in dit album, het zijn voor mijn nagenoeg dezelfde (kazige, weinig spannende) tracks iets wat ik snel asocieeer met trance..;)

Post subject:
PostPosted: 06 Apr 2006, 19:38 
GrooveCollector
GrooveCollector

voor een commerciele plaat is today niet verkeerd... hebt het album zelf nog niet gehoord, maar ben wel benieuwd

Post subject:
PostPosted: 06 Apr 2006, 21:35 
GrooveCollector
GrooveCollector

Op het eerste gehoor vond ik alles wel goed klinken en de kwaliteit bartse er vanaf qua sound gebruik, maar het pakte me nogniet. Inmiddels ben ik toch wel hooked! Van de week was Tom nog te gast bij Jensen en daar zei hij ook dat het album in een vrij rap tempo is gemaakt, (vooral voor zijn doen) en dat hij een album wilde maken zonder al te veel poespas. Gewoon lekker gaan met een gitaartje en lekkere nummers maken. Ik vind dat hij dat doel zeker bereikt heeft.

Het is geen enorm breed scala aan diverse sounds, het zijn wel allemaal verschillende tracks met toch wel dezelfde "feel". Mijn favorieten zijn: Youthful, Drift Away, I've Got A Xerox To Copy en toch ook wel Mushroom, ookal lijkt deze wel op zijn UR remix.

Bepaalde tracks hebben een soort luchtigere Coldplay feel, en dan bedoel ik niet negatief. Iedereen die twijfelt dit album te beluisteren (netzoals ik in eerste instantie), gewoon doen!

Post subject:
PostPosted: 07 Apr 2006, 20:53 
GrooveCollector
GrooveCollector

Mijn eerste reactie was: "Geweldig!" Na wat beter geluisterd te hebben vind ik het eigenlijk allemaal net niet. Die vocal ben je na 3 nummers helemaal zat. Op Today en I've got a xerox to copy na, vind ik het allemaal wat rustig.

Mushroom daarentegen is wel erg vet, maar dat maakt niet de hele cd goed helaas.

Post new topic  Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+01:00