It is currently 24 Sep 2024, 19:23

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: CD's branden
PostPosted: 31 May 2006, 16:45 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
Sindskort ben ik wat meer bezig met digitale downloads omdat ik in de zeer nabije toekomst toch met cd's wil gaan draaien. Nu zit ik alleen nog te zoeken naar een systeem hoe ik mijn tracks het beste op cd kan branden? Gewoon een cd vol gooien met tracks en daar een kopie van maken zodat je ook 2 tracks die op dezelfde cd staan kunt draaien of maar 1/2 tracks op 1 cd branden? Wat zijn de beste cd-r's om je tracks op te branden??


Top
   
 Post subject: re: CD's branden
PostPosted: 31 May 2006, 17:09 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 14:41
Posts: 845
1 track per cd anders ben je lang bezig met zoeken in het donker en je kan niks even apart leggen.

Neem cdrs die niet de bovenkant als een spiegel hebben want dan kun je alsnog niet zien wat erop staat


Top
   
 Post subject: re: CD's branden
PostPosted: 31 May 2006, 17:10 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
Twee cd's met dezelfde nummers branden is denk ik het meest effectieve. Je verspilt geen cd's, omdat je maar 1 of 2 nummers per cd brandt en hebt toch het voordeel dat je nummers van dezelfde cd kunt draaien. Daarnaast heb je gelijk een reserve kopie.

Zelf gebruik ik altijd Philips cd-r. Gewoon zo'n spindle van 50 stuks. Daar gaat 80 min. of 700 mb op en ze kunnen op alle snelheden worden gebrand. M'n Philips cd-r van jaren terug doen het nu ook nog perfect in tegenstelling tot sommige knakenmerken.

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
 Post subject: re: CD's branden
PostPosted: 31 May 2006, 19:10 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 23:50
Posts: 1747
Location: Amsterdam
Ik brand m'n mp3's net alsof het platen zijn... 1 cd per nummer met de bijbehorende remixen.
Als je in een club draait wil je echt geen cd's vol met nummers hebben.
Zelf gebruik ik printable cd's... die ik dan vervolgens ook beprint. Vind het zelf wel belangrijk dat ik cd's makkelijk van elkaar kan onderscheiden daarom print ik vaak een logo van het label erbij.
Ik hou wel van een nette cd map ;)


Top
   
 Post subject: Re: re: CD's branden
PostPosted: 31 May 2006, 22:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jul 2005, 17:13
Posts: 896
[quote="Chane"]Ik brand m'n mp3's net alsof het platen zijn... 1 cd per nummer met de bijbehorende remixen.
Als je in een club draait wil je echt geen cd's vol met nummers hebben.
Zelf gebruik ik printable cd's... die ik dan vervolgens ook beprint. Vind het zelf wel belangrijk dat ik cd's makkelijk van elkaar kan onderscheiden daarom print ik vaak een logo van het label erbij.
Ik hou wel van een nette cd map ;)


(Y)

Ik doe het toch net iets anders :lol

Brand gewoon 3 nummers op een cd. Zelf kijk ik gewoon wat ik gekocht heb die dag meestal een stuk of 9 tracks per keer.. Ik brand gewoon de nummers op een cd die ik nooit zou draaien achter elkaar. Bij mij werkt het in ieder geval goed op deze manier

_________________
www.djsteelo.nl


Top
   
 Post subject: re: CD's branden
PostPosted: 31 May 2006, 23:20 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Sep 2005, 09:58
Posts: 479
Location: Near Utrecht
Je kan dan nog beter gewoon volle CDs branden, maar dan 2 exemplaren doen ofzo. :)
Heb je meteen een backup ;)


Top
   
 Post subject: Re: re: CD's branden
PostPosted: 01 Jun 2006, 10:36 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 14:41
Posts: 845
[quote="Phor"]Je kan dan nog beter gewoon volle CDs branden, maar dan 2 exemplaren doen ofzo. :)
Heb je meteen een backup ;)



Moet je wel wachten totdat je genoeg shizzle hebt om een cd vol te proppen.
Wat doe jij bijvoorbeeld als je 4 verschrikkelijk vette tracks hebt?? Wacht je tot er nog 4 bij komen?

Top
   
 Post subject: re: CD's branden
PostPosted: 01 Jun 2006, 12:23 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:17
Posts: 780
Location: Back home
Zoals Steelo, ong. 3 nummers per cd, maar ook gewoon soms 1tje.
Ik schrijf er wél een nummer bij, zodat ik wel weet wat voor nummer het is, voor de opbouw, middenstuk of peaken.
Want vroeger(:p) was het allemaal veel handiger met die mooie gekleurde hoezen enzo.. :)

_________________
Shake what ya mamma gave you !!


Top
   
 Post subject: re: CD's branden
PostPosted: 01 Jun 2006, 17:10 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 12 May 2006, 09:20
Posts: 130
Location: Vlaardingen Netherlands
op het begin heb ik ook vaak gewoon 2 of 3 willekeurige tracks op een cd gezet. Maar uiteindelijk is dat voor het zoeken en sorteren niet echt handig.

tegenwoordig doe ik wel meerdere tracks (max 6) op een cd zetten die je allemaal op eenzelfde moment van de avond zou kunnen draaien.
Werkt voor mij erg goed.


Last edited by Roell on 02 Jun 2006, 09:14, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject: re: CD's branden
PostPosted: 01 Jun 2006, 18:32 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 25 Aug 2005, 23:53
Posts: 799
Lijkt me idd de beste oplossing om je cd zo vol mogelijk te proppen en dan 2 copies te maken kun je ze ook achter mekaar in de cdmap doen (scheelt weer ruimte)
Als je dan maar 4 nummers hebt en je wilt draaien dan moet je hem maar fikken he lijkt me :) en zodra je weer meer nummers hebt kun je die cdr weggooien en een volle cdr brouwen

Dat lijkt mij het slimst... en een beetje slim uitzoeken ofcourse maar dat lijkt me duidelijk


Top
   
 Post subject: Re: re: CD's branden
PostPosted: 01 Jun 2006, 18:54 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 14:41
Posts: 845
Je hebt nu alleen niet rekening gehouden met het zoeken als je gaat draaien. In het begin deed ik het ook zo maar toen had ik helemaal geen overzicht.
Nu blader ik mijn cd map door (ong. 300 cd's) en beslis ik aan de hand van publiek / avond / tijd een beetje wat ik wel zou kunnen draaien en wat absoluut niet. Zo maak ik een soort van voorselectie en zie ik 1 oogopslag wat een goede "nieuwe" plaat zou kunnen zijn.

En kom op...als ik optel wat ik aan vinyl heb gekocht dan is 20 euro voor 50 cd's echt een lachertje..
Koop wel gelijk zo'n grote cd map...


Top
   
 Post subject: re: CD's branden
PostPosted: 04 Jun 2006, 11:40 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
Ik brand gewoon 8 - 9 tracks per CD en dan 2 keer de CD zodat je alles aan elkaar kan draaien. Verder print ik netjes overzichtje erbij wat ik erbij stop met info over alle tracks, BPM, etc. Werkt voor mij prima, 1 track per CD wordt ik hopeloos gek van. Koop en krijg best veel en dan zou ik iedere maand nieuwe CD's moeten halen. Weet ook wel aardig alles te vinden, als je ze gewoon vaak draait is dat geen probleem. En ik neem uiteraard altijd een zaklamp mee zodat ik ook duidelijk kan zien wat er op mn overzichtje staat ;P


Top
   
 Post subject: re: CD's branden
PostPosted: 04 Jun 2006, 17:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 17 Jun 2005, 19:28
Posts: 139
Geef hier Jordi gelijk...

heb het een hele tijd gedaan met een cd vol tracks... dat zijn 8 à 10 nummers per CD (een map van 100 cd's = 800 à 1000tracks). Echt geen lachertje als je op een feest staat en je wil die ene plaat nog eens draaien...


Dus ben enkele maanden geleden begonnen met 1 track op een cd samen met de eventuele remix of edit. En per cd ook het label te printen, die hal ik van juno of kompakt. Veel werk maar ook wel veel overzichtelijker.


Top
   
 Post subject: re: CD's branden
PostPosted: 18 Jun 2006, 15:27 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 06 Mar 2006, 09:11
Posts: 350
Location: Den Haag
ik brand mijn cd`s alsof het platen zijn.

original, remix, eventueel nog een remix.

eerst deed ik het net zoals eelke omdat ik het anders zonde vond van de cd`s. maar dit werkt voor mij veel makkelijker.

natuurlijk heb je meer tracks bij je als je 8 op 1 cd brand. maar op een avond draai je niet 800 tracks neem ik aan.

op mijn manier kan ik de cd`s ook beter in mijn map sorteren.

_________________
Der Rhythmus ist ein Zwang


Top
   
 Post subject: re: CD's branden
PostPosted: 26 Jun 2006, 19:13 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Sep 2005, 09:58
Posts: 479
Location: Near Utrecht
Zijn er mensen met een voorkeur voor een bepaald merk CDR's? En zijn er schijfjes die je absoluut niet moet hebben? :)


Top
   
 Post subject: Re: re: CD's branden
PostPosted: 26 Jun 2006, 19:57 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
[quote="Djeebie"]Zelf gebruik ik altijd Philips cd-r. Gewoon zo'n spindle van 50 stuks. Daar gaat 80 min. of 700 mb op en ze kunnen op alle snelheden worden gebrand. M'n Philips cd-r van jaren terug doen het nu ook nog perfect in tegenstelling tot sommige knakenmerken.

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
 Post subject: re: CD's branden
PostPosted: 22 Jul 2006, 22:51 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 15 Jan 2006, 13:27
Posts: 258
Location: nl
zelf brand ik op cd's van sony, spindle van 30 voor 15 euro. nooit problemen mee.


Top
   
 Post subject: re: CD's branden
PostPosted: 23 Jul 2006, 16:30 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 21 Aug 2005, 23:37
Posts: 138
Location: Brussel
Taiyo Yuden heeft mijn voorkeur. Ze zijn wel iets duurder, maar ik heb er nog nooit problemen meegehad.


Top
   
 Post subject: re: CD's branden
PostPosted: 01 Sep 2006, 22:44 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 08 Feb 2006, 00:03
Posts: 358
Location: Eindhoven
Het antwoord op mijn vraag lijkt me voor de hand liggend, maar ik vraag het toch maar even. Je weet maar nooit of het nog wat extra tips oplevert.

Ik draai (sinds kort) met cd-spelers en denk ook niet dat ik nog ooit met vinyl ga draaien. Nu kom ik erachter dat sommige platen alleen op vinyl te krijgen zijn. Hoe kan ik dat nu het beste aanpakken?
Gewoon een redelijk kwalitatief goede platenspeler aanschaffen, op mijn versterker aansluiten, en de versterker op geluidskaart aansluiten? Zodat ik het vinyl kan digitaliseren en op cd kan branden.


Top
   
 Post subject: re: CD's branden
PostPosted: 02 Sep 2006, 13:39 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 18:37
Posts: 308
Location: Amsterdam
Als je geen mixer hebt wel ja .. en zowieso nooit te hard opnemen .. handige progs om op te nemen zijn wavelab en soundforge ... (en daarna evt op level brengen met wat plug ins , een timeworks mastering compressor bv)

_________________
-Disrespecting Comments are NOT allowed-


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma