It is currently 28 Sep 2024, 21:34

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: In Progress 30 juni
PostPosted: 02 Jul 2006, 22:54 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
Dit komt jullie misschien ook wel bekend voor. Je hebt je voorgenomen naar een feest te gaan waarvan je eigenlijk, door optimistisch te blijven, hoopt dat het ook een geslaagde avond zal worden terwijl je diep van binnen weet dat het verdraaid lastig zal worden. Zo’n avond was het vrijdag.

Ik had me samen met Marlijn voorgenomen naar In Progress te gaan. Dat had meerdere redenen. Allereerst was ik al lang niet of zelfs helemaal niet in de Winkel geweest in Utrecht (soms laat mijn geheugen me wel eens in de steek) en ten tweede gun ik het een organisatie die iets toe wil voegen in ons verwende stap wereld. Dat op zich valt al niet mee. Maar een maandelijks progressive feestje in Utrecht klinkt mij niet slecht in de oren.

De Line Up was niet verkeerd: Nick K, Joy de la Rosa, Erick Entrena, Winston Wolf, Up en Bemmel en dat voor 9 euro. Het is een feit dat niet alle namen mij wat zeggen maar Nick K was me bekend en Entrena komt van het progressive eiland Ibiza dus dat vond ik wel een bezoekje waard.

Het weer werkte wat tegen, al klinkt dat wat gek met eindelijk prachtig weer, maar voor het stappen in een club is het een min punt. Om 23.30u kwam Marlijn mij ophalen. Gelukkig bezit zij over een natuurlijke gave betreft navigeren, zij weet echt overal de weg. Ze doet mij op dat soort momenten vaak denken aan Rick van Veldhuijsen van 538 die ook vrijwel heel Nederland op zijn duimpje kent.

Afijn, auto geparkeerd in een parkeer garage in de buurt en op naar de Winkel. Wandelend langs alle volle terrassen besefte we steeds meer dat het moeilijk zal worden om de Winkel vol te krijgen.

We werden vriendelijk ontvangen door de portiers (nog bedankt voor de gaffertape om mijn uitgescheurde broek bij elkaar te houden) en de organisatie. Na de namen check op de lijst, konden we doorlopen. De muziek kwam ons al tegemoet en klonk niet verkeerd. We kwamen de zaal in en dan schrik je toch even. Er waren zo’n 30 mensen. En geloof me, in een club als de winkel is dat erg weinig.

Maar wat een mooie zaak is de Winkel. We kwamen de zaal in en links stond de dj, Boven hem een scherm met diverse VJ beelden. Als je omhoog kijkt zie je een prachtig bewerkt plafond. Aan de zijkanten stonden wat tafeltjes en bankjes en dan heb je nog een ovale bar. Achter de bar is normaal gesproken de ingang maar dan als het nog als restaurant open is. Later moet je via de gracht naar binnen, zoals wij nu ook hebben gedaan.

Ik weet dus niet wie er stond te draaien toen wij binnen kwamen. Het was een kale dj. Misschien kan iemand mij helpen: was het Winston Wolf of Erick Entrena? Ik vond het zeker niet verkeerd klinken en betrapte me toch op wat voorzichtige danspasjes. Er waren ook 2 dames aan het dansen met van die lichtgevende ballen aan touwtjes waar ze dan allerlei bewegingen mee uit haalde. Ik denk dat als ik het na doe, ik in de knoop kom te zitten. Het zag er wel leuk uit, moet ik zeggen.

Na deze dj Kwam Nick K. Lijn en ik hebben hem eerder horen draaien, voor Deep Dish in de Thalia Lounge. Toen vonden wij hem wat vlak maar je moet nooit oordelen na 1 of 2x horen, vind ik. Inmiddels waren er wat meer mensen binnen gekomen maar in totaal denk ik dat we met 70 bezoekers waren. Wel stonden de meesten, ondanks dat het rustig was, te dansen. Aan de muziek lag het ook niet. Tot Nick K begon te draaien. Na een tijdje betrapte ik me erop dat ik ben gaan zitten (dat zegt wat voor een dansliefhebber). Lijntje en 2 vrienden die gekomen waren kwamen naast me zitten. Helaas, Nick K zette voor ons toch een te vlakke set neer. Tsja, en dan gaat het een zit worden om tot de volgende dj te wachten. Zeker in een vrij lege zaal want anders kan je je tijd nog verdrijven met wat mensen kijken (altijd leuk). Erg jammer want ik had de anderen zeker nog willen horen. Met het oog op strand plannen en dus vroeg de wekker, hebben we besloten er de brui aan te geven.

Ik gun het de organisatie (naast uiteraard mezelf, zo ben ik dan ook weer) dat het een succes gaat worden maar ik ben bang dat vooral de timing niet goed is. De zomer is geen tijd om een feest neer te zetten in een club. Ik heb het de afgelopen weken al gemerkt, de meeste clubs hebben het rustig, ook de gevestigde. Aan de plannen qua dj namen ligt het zeker niet, de lokatie in mijn ogen ook niet maar ik denk dat het meer kans van slagen krijgt in het najaar.

Ik ga het in ieder geval wel in de gaten houden en ik hoop andere progressive liefhebbers ook. Want als we daar hadden gestaan met een leuke club mensen die er van genieten, maak je altijd nog zelf een feestje. Aan de muziek lag het op zich niet, al hebben wij dus niet alle dj’s gehoord.


Top
   
 Post subject: re: In Progress 30 juni
PostPosted: 03 Jul 2006, 09:36 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
:cool

jammer dat het niet zo druk was.

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 Post subject: re: In Progress 30 juni
PostPosted: 03 Jul 2006, 20:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 29 Sep 2005, 21:38
Posts: 85
Ik was er al bang voor, overigens complimenten voor het geschreven verslag. Ik ben niet geweest, maar ik kan me het helemaal voor de geest halen.

Al met al blijft het idd jammer.


Top
   
 Post subject: In Progress 30 juni
PostPosted: 03 Jul 2006, 20:59 
Offline
just started
just started

Joined: 12 Mar 2006, 14:24
Posts: 10
Location: Netherlands
Ik wil de organisatie nog bedanken voor de vrijkaarten. Het was weer eens leuk wat dj's te zien die je niet kent. Nick K en Eric Entrena vond ik echt goed draaien. Helemaal mijn stijl! Volgende keer wel een volle zaal hopelijk.


Top
   
 Post subject: re: In Progress 30 juni
PostPosted: 03 Jul 2006, 21:30 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
welkom Rik

http://forum.groovecollection.nl/viewtopic.php?t=61

:)

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 Post subject: re: In Progress 30 juni
PostPosted: 03 Jul 2006, 21:44 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
Ik denk dat het wat ongelukkig gepland was zo voor awakenings, sensation etc.


Top
   
 Post subject: re: In Progress 30 juni
PostPosted: 03 Jul 2006, 23:18 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Dat denk ik ook...
Ik was er zeker bijgeweest om Up & Bemmel (memories........) te zien als AWFS niet de dag erna was geweest. Echt wel ene aanrader hoor. Nexus rocks :p

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
 Post subject: re: In Progress 30 juni
PostPosted: 06 Jul 2006, 10:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 09 Mar 2006, 15:25
Posts: 48
Location: Amersfoort
Het hele feest was prima verzorgd, hulde aan de organisatie! Ik heb expres betaald ipv gastenlijst plaatsen te regelen. Dan is de kans op herhaling ook groter :)
Maar het was zo verschrikkelijk HEET binnen, dat het onmogelijk was langer dan een minuut te dansen. Door de hitte en gebrek aan feestgenoten zijn wij ook iets vroeger naar huis gegaan.
Volgende keer met een lagere temperatuur en minder komkommertijd zal het gerust drukker worden (Y)

_________________
directdownload m'n dj mixjes:
http://tsjerkserver.student.utwente.nl/ ... plydriven/


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma