It is currently 23 Sep 2024, 14:21

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ] 
Author Message
PostPosted: 14 Aug 2006, 18:09 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jul 2006, 11:58
Posts: 185
Location: Den Haag, Maastricht
Tot mijn grote verbazing zag ik vandaag bij Free Recordshop, cd's van Nic Fanciulli en John Digweed. En nog redelijk wat echte progressive, ik was ff met stomheid geslagen dat het werd verkocht in Nederland en plein public :p Zou de Opvoeding dan eindelijk beginnen van dit hardcorelandje :D Wordt de progressive groot in ons koude kikkerland.
En toen zag tot mijn verbazing ook nog is een MuziekDVD van Groove Armada liggen bij de Bijenkorf !!!
Jammer genoeg moeten ze nog wel leren dat ze geen 23€ kunnen vragen voor dit soort dingen.

The Revolution has Begun! :D

_________________
"Sometimes I get lucky, once this guy gives me a bill and half just to eat me.
The Only Time I Ever Came." PQM - You Are Sleeping


Top
   
PostPosted: 14 Aug 2006, 19:01 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
In het begin van je posts dacht ik nog die is okay maar wat een onzin posts knal je er nu zonder moeite uit. Er worden al jaaaaren Digweed cd's verkocht bij Free Record Shop. En Groove Armada bij de Bijenkorf???? wtf is daar speciaal aan? :rolleyes


Top
   
PostPosted: 14 Aug 2006, 19:11 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
Paar jaar geleden waren alle GU's in de opruiming bij free record shop :cool


Top
   
PostPosted: 14 Aug 2006, 20:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jul 2006, 11:58
Posts: 185
Location: Den Haag, Maastricht
niet op deze schaal. Ik merk dat in de loop van het jaar er steeds meer Hed Kandi is gekomen, wat je daarvoor eigenlijk nauwelijks zag wordt steeds meer, meestal wel cd's van 3 a 4 jaar geleden. Maar deze eigenlijk nieuwe cd's van Renaissance hadden ze althans niet bij de FRS waar ik regelmatig kom. Viel me gewoon heel erg op. Zeker ook met de dvd van Groove Armada, daar hoefde je 2 jaar geleden niet naar te vragen, staat nu bij de bijenkorf. En de bijenkorf zet niet zomaar dingen in de rekken die niet verkopen. Thats why :p

Sporadisch was inderdaad wel eens een GU te vinden, maar niet zoals op deze schaal nu in de schappen ligt.

(en verveelde me een beetje dus de onzin komt dan vanzelf ;))

_________________
"Sometimes I get lucky, once this guy gives me a bill and half just to eat me.

The Only Time I Ever Came." PQM - You Are Sleeping


Top
   
PostPosted: 14 Aug 2006, 20:25 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
Ik heb juist in de afgelopen jaren regelmatig prog cd's in de opruiming bij de FRS gekocht. Nieuwprijs van €20+ ga ik niet betalen en daarom loonde het altijd om te wachten tot de FRS aan de grote opruiming begon. Heb er o.a. Lemon 8, Anthony Pappa en Tenaglia cd's gescoord. Prog cd's liggen dus inderdaad wel degelijk al jaren in de schappen daar.

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
PostPosted: 14 Aug 2006, 20:33 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
Ik heb ech heel veel gu's kunnen kopen bij de FRS maar dat komt misschien ook omdat er in apeldoorn en omgeving niet zoveel liefhebbers zijn :lol


Top
   
PostPosted: 14 Aug 2006, 21:44 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="Partyhardy!"]In het begin van je posts dacht ik nog die is okay maar wat een onzin posts knal je er nu zonder moeite uit. Er worden al jaaaaren Digweed cd's verkocht bij Free Record Shop. En Groove Armada bij de Bijenkorf???? wtf is daar speciaal aan? :rolleyes


x2.

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 15 Aug 2006, 00:07 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Sep 2005, 22:57
Posts: 284
Location: Lugdunum
:roll

Verbazingwekkende post wel, ik heb een tijd terug toen ze heel veel GU's voor heel weinig hadden er daar wel heel wat gekocht!

_________________
[url=http://www.myspace.com/eliashassing]www.myspace.com/eliashassing[/url]
[url=http://www.myspace.com/elektroempire]www.myspace.com/elektroempire[/url]
[url=http://www.elektro-empire.com/]www.elektro-empire.com[/url]


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2006, 23:39 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 18 Sep 2005, 23:54
Posts: 1655
Location: Haarlem
ik kom ook al jaren wat GU's en renaissance cd's tegen bij de FRS. idd vaak nog veel te hoog geprijsd, maar heb ook een aantal GU's voor 8,99 gekocht 2 jaar terug :cool


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2006, 23:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 30 Jul 2006, 21:12
Posts: 375
Location: Lichtenvoorde (Gelderland)
[quote="Dauthi"]
Jammer genoeg moeten ze nog wel leren dat ze geen 23€ kunnen vragen voor dit soort dingen.

The Revolution has Begun! :D


Idd zeg, ik kan me een tijd herrineren dat je voor 20 Gulden een goede dubbel cd had. (ownee, zo mag je niet meer denken he) :p

Top
   
PostPosted: 17 Aug 2006, 02:38 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 27 Jan 2006, 20:55
Posts: 1484
Location: Hoogvliet
Voor 20 gulden een dubbel cd!!!!???????
Dat zal dan misschien bij jou in het dorp het geval geweest zijn,maar niet bij mij.
Ik heb toch een aardige cd collectie vanaf 1990 bij elkaar verzameld,maar nog nooit een dubbellaar voor 20 piek kunnen kopen.
De prijzen voor cd's zijn de afgelopen 10 jaar juist bijna niets omhoog gegaan.
Als voorbeeld,de eerst Renaissance 3 dubbelaar heb ik destijds voor fl 69.95 bij midtown gekocht.


Top
   
PostPosted: 17 Aug 2006, 12:36 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 09 Jun 2005, 10:53
Posts: 1115
Location: earth
Midtown was en is nog steeds duur


Top
   
PostPosted: 17 Aug 2006, 13:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 18 Sep 2005, 23:54
Posts: 1655
Location: Haarlem
ik vind cd's sowieso véél te duur. zeker nu er zoveel concurrentie is wat betreft downloadmogelijkheden (legaal alsmede illegaal..). De cd is door philips gemaakt en uitgerekend hier in NL is ie zo'n beetje het duurst vd wereld! :x


Top
   
PostPosted: 17 Aug 2006, 15:23 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Sep 2005, 22:57
Posts: 284
Location: Lugdunum
Ik verkies het fysieke medium toch echt boven een digitaal bestand. Albums met toffe hoezen en sleevenotes.. ik hou er van!

_________________
[url=http://www.myspace.com/eliashassing]www.myspace.com/eliashassing[/url]

[url=http://www.myspace.com/elektroempire]www.myspace.com/elektroempire[/url]

[url=http://www.elektro-empire.com/]www.elektro-empire.com[/url]


Top
   
PostPosted: 17 Aug 2006, 22:38 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 25 Jun 2005, 23:02
Posts: 914
Location: Hilversum
CD's kopen: ik zou wel willen, maar meer dan EUR 20 heb ik er gewoon niet voorover. een beetej CD doet tegenwoordig EUR 20+. Daarom koop ik ook zeer zelden nog maar wat. Als ze CD's bv EUR 10 zouden maken, zou mn hele kast vol zitten daarentegen.

_________________
deepsexyfuturistictechfunkhouse...that's what I like ...


Top
   
PostPosted: 18 Aug 2006, 10:32 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 09 Jun 2005, 10:53
Posts: 1115
Location: earth
Bij ons in de winkel zijn de nieuwe cd's over het algemeen 19.95. Tenzij het een dubbele (of driedubbele) cd is die via import alleen maar verkrijgbaar is. Die kosten over het algemeen 24.95
Uitzonderingen zoals de limited edition va Global Underground 10. Die was 29.95.


Het zijn niet de winkels die de cd's zo duur houden. Over het algemeen zijn het de artiesten en platenmaatschappijen die een "redelijk" deel in hun portomonee willen. Daarna komt nog de distributie die vaak via vele omwegen (lees tussendistributiekanalen) naar de groothandel dan wel leveranciers gaat. Die zitten er ook allemaal om een boterham te verdienen.
Dit kan je inderdaad tegengaan door het via internet te bestellen of via digitale download te doen.
Maar dan mis je wel alles wat Elias opnoemd.

Even ter vergelijking. Waarom kan een hardrock cd wel 16.95 kosten en moet een cd van de Sasha 24,95 kosten. :cow


Top
   
PostPosted: 19 Aug 2006, 00:35 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Sep 2005, 22:57
Posts: 284
Location: Lugdunum
Hehehe, ik had het met MrProdent vandaag over dat SK tegenwoordig ook zo'n zakkenvuller is :roll
Meeste cd's die ik koop zijn trouwens ook geen house (verbreed je horizon! ;) ), en meestal betaal ik ook geen €20,- voor een cd, maar €16 of €17 euro. Daarnaast zijn veel oudere cd's gunstig geprijst, zoals bijvoorbeeld die Blue Note Takes by Rudi van Gelder.

Verder vind ik het een beetje gezeik allemaal, je houdt toch van muziek of niet? Hobby's kosten doorgaans gewoon een lieve duit. Is het je niet waard dan blijf je toch lekker downloaden, kopen is óók het supporten van een artiest plus de meerwaarde die een fysieke geluidsdrager altijd blijft houden. Zeiken over de duurdere cd's vind ik een beetje een geval van azijnzeiken, nog een beetje een overblijfsel van het earth board denk ik :roll

[quote]Even ter vergelijking. Waarom kan een hardrock cd wel 16.95 kosten en moet een cd van de Sasha 24,95 kosten.

Because Sasha is exploring the boundries of his artistic talents blablabla.. Fucking bullshit verhaal natuurlijk!

_________________
[url=http://www.myspace.com/eliashassing]www.myspace.com/eliashassing[/url]

[url=http://www.myspace.com/elektroempire]www.myspace.com/elektroempire[/url]

[url=http://www.elektro-empire.com/]www.elektro-empire.com[/url]


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma