It is currently 06 Oct 2024, 04:37

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 39 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: Tiësto in Panama
PostPosted: 17 Aug 2006, 14:04 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
Ik weet dat veel mensen hier niet echt staan te wachten op Tiësto maar ik ben geweest en ben zo vrij toch even een klein verslagje te schrijven hierover.
Weken geleden hoorde je het al in de wandelgangen, Tiësto komt weer op een woensdag in Panama draaien. Vorig jaar mei draaide hij ook op een woensdag in Panama en ik kan je melden, dat was een heerlijk avondje. Hij draaide toen een lekkere progressive/trance.

Ik meen mij te herinneren dat het balkon toen Vip was en met het gegeven er 1050 kaarten zijn verkocht (volgens iemand van de Panama) maakte ik me van tevoren wel een beetje druk of het niet veel te vol zal worden. Nu maak ik me voor een feest altijd wel ergens druk over (de rij voor de deur, het parkeren enz.) dus heb mijn imago wat dat betreft in stand gehouden.

Om 22u kwam ik aanrijden en inderdaad er stond een rij voor de deur. Is een tijd geleden dat ik dat heb meegemaakt bij Panama. Één van de medewerkers van Panama gaf aan dat je niet binnen dat hek mocht parkeren op het braakliggend stuk terrein. Je zou een boete krijgen. Ik zei nog tegen hem; je wilt volgens mij gewoon geld verdienen. In de garage betaal je bij hem nl. 10 euro per auto. Hij begon wat te lachen en gaf een knipoog. Ach, mijn auto staat ook goed in de garage en het is al vrij uniek dat we zo lang gratis hebben kunnen parkeren bij een club in Amsterdam dus ook ik ging de garage in.

De rij voor de deur ging eigenlijk best vlot. Eenmaal binnen gelijk maar de dansvloer op om de bekenden op te snorren en ja hoor, ze stonden er al. Le Blanc draaide eerst en het was wel oké maar vond het wel wat rommelig en al vrij stevig. Je voelde dat mensen ook aan het wachten waren op de man waar ze voor kwamen. Inmiddels werd het steeds wat drukker. Ik ben ook nog even bij El Sandro gaan kijken in de 2e zaal en hij draaide weer erg fijn. Daar stonden ook genoeg mensen van te genieten. Tegen 00u liep die zaal ineens behoorlijk leeg. Tiësto zou beginnen en iedereen wilde toch zijn entree zien en horen.

Zoals dat gaat ging iedereen los toen hij achter de dj booth verscheen. Heeft toch altijd wel wat al vind ik het soms ook wat denegerend naar de dj ervoor toe. Maar goed, men komt nu ook eenmaal voor de man zelf.

Hij begon een beetje progressive achtig (lekker) en bouwde op naar een behoorlijk tempo (mij ook wat te stevig). Het was, wat ik me herinner, een stuk steviger dan vorig jaar. Wij stonden rechts vooraan en het was druk op sommige momenten maar ik had me er op ingesteld dus kon het dit keer wel hebben. Het viel me eigenlijk nog mee. En als het te druk werd, ging ik even naar boven of in de kleine zaal kijken. Daar draaide later Jan Boom ook een lekkere set.

Publiek vond ik erg oké. Ik vond het soms wel jammer dat je van bovenaf zag dat het vooraan in de zaal niet echt veel bewoog. Of het door de drukte kwam of door de op dat moment wat diepere platen, weet ik niet.

De enthousiasme van Tiesto achter de draaitafels is toch echt een kracht van hem. Hij straalt, staat te genieten en maakt de zaal zo nu en dan echt gek. Dat heb je toch nodig om als dj die status te bemachtigen. Dat missen sommige dj’s wel.

Wat ook op viel waren de extra boxen die er stonden. Jammer dat ze dat alleen bij Tiësto doen (voor zover ik weet). Er staan wel vaker grote namen maar dit was me nog nooit opgevallen.

Al met al een lekker avondje. Heb absoluut genoten van de sfeer en de mensen om me heen. Moe maar voldaan ging ik om 3u weg.


Top
   
 Post subject: Re: Tiësto in Panama
PostPosted: 17 Aug 2006, 15:11 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 23:50
Posts: 1747
Location: Amsterdam
[quote="Dansliefhebber"]Wat ook op viel waren de extra boxen die er stonden. Jammer dat ze dat alleen bij Tiësto doen (voor zover ik weet). Er staan wel vaker grote namen maar dit was me nog nooit opgevallen.

Goeie zaak. Hopelijk doen ze dit ook als Digweed komt. Vind het geluid in de Panama echt een zwaar minpunt. Hoor hier wel meer mensen over klagen.

Top
   
 Post subject: re: Tiësto in Panama
PostPosted: 17 Aug 2006, 17:36 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 20 Sep 2005, 09:00
Posts: 318
Uhmm stevige set?

Booka Shade, 16 Bit Lolita's, Jaques Le Cont en andere housey plaatjes vind ik nou niet echt stevig.. Tuurlijk de crowdpleaser Lethal Industry moest er ook ingepast worden dus wat techers er omheen. Want jammer genoeg was een groot gedeelte toch wel weer kut publiek...

Al snel na het geweld ging hij weer afbouwen naar wat (goede, ja ze bestaan nog) trancers om vervolgens toch housey te eindigen.

Echt een heerlijke set van Tijs, vooral in het begin was hij echt enorm in zijn element, oprechte smile, echt strak mixen, veel trucjes en dergelijke.

8-)


Top
   
 Post subject: Re: Tiësto in Panama
PostPosted: 17 Aug 2006, 18:59 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Digweed? Wanneer kwam die ook als weer....... is nog geen topic over tcoh?

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 17 Aug 2006, 20:28 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
[quote="Miguel"]Uhmm stevige set?

Booka Shade, 16 Bit Lolita's, Jaques Le Cont en andere housey plaatjes vind ik nou niet echt stevig.

Klopt. Erg leuk dat hij een plaat van 16 bit draaide terwijl Ariaan zelf in de Panama was als bezoeker. Toch vond ik het een stevige set. Hij begon heerlijk maar het laatste uur was toch echt wel pittig. In achtneming dat ik zijn single pirates of the caribian te stevig vind (dan hebben jullie even een kader van wat ik stevig vind).

Top
   
 Post subject: re: Tiësto in Panama
PostPosted: 17 Aug 2006, 22:09 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 22:19
Posts: 536
Location: Amsterdam
Was toch altijd zo vroeger, dat het via progressive en trance uiteindelijk toch wel op techno uitkwam? Met een verleden als Paul van Dyk liefhebber en als ik het verhaal hierboven zo lees heb ik misschien wel wat gemist. Wie weet komtie nog een keertje.

_________________
...Geen gespreks voor het huwelijk!...


Top
   
 Post subject: re: Tiësto in Panama
PostPosted: 17 Aug 2006, 22:55 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 25 Jun 2005, 23:02
Posts: 914
Location: Hilversum
Mwah echt gemist heb je niet iets hoor...

Voor mij was het meer dan anderhalf jaar geleden dat ik de beste man gezien had. Dus ik dacht: ach, what the heck, laten we het nog een kans geven. Hij begon echt best lekker diep met een aantal progressive platen die hierboven al genoemd zijn. Maar het publiek begreep dat niet helemaal. In het begin was het 1 staande receptie van provinciale kijkers gewapend met mobieltjes met camera. Volk wat ik normaal nooit tegenkom in Panama. Anyway, wij stonden toen nog boven, omdat daar wel wat ruimte was. Later werd dat beneden ook beter en zijn we daarheen vertoeft (met zeeeeer regelmatige uitstapjes naar El Sandro en later Jan Boom in de studio).

Wat wel grappig was, was de plaat waarop men het meest uit zn dak ging in het eerste uur van de 16bits was... :cool De menigte ging voor het eerst echt uit zn dak en Tiesto genoot zichbaar. Want dat kan hij wel: publiek opzwepen en lekker enthousiast doen. Na de 16bit plaat was het echt een drie kwartier nog genieten, maar na 2en werd het me te hard en verviel hij in trance-gebeuk. Not my cup of tea. Dus niet veel later auto gepakt naar huis.....met bon onder de ruitenwisser...uitgeschreven om 01.31 uur....toppunt van bettuteling....kutzooi... Laat dit een tip zijn voor de volgende x: niet meer parkeren bij Pakhuis Wilhelmina of op het braakliggend terrein voor Panama*. (N)

_________________
deepsexyfuturistictechfunkhouse...that's what I like ...


Top
   
 Post subject: Re: Tiësto in Panama
PostPosted: 17 Aug 2006, 23:07 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 23:50
Posts: 1747
Location: Amsterdam
[quote="SnuggLe"]Digweed? Wanneer kwam die ook als weer....... is nog geen topic over tcoh?

http://forum.groovecollection.nl/viewtopic.php?t=1679 ;)

Top
   
PostPosted: 17 Aug 2006, 23:59 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
[quote="Arjan"] Dus niet veel later auto gepakt naar huis.....met bon onder de ruitenwisser...uitgeschreven om 01.31 uur....toppunt van bettuteling....kutzooi... Laat dit een tip zijn voor de volgende x: niet meer parkeren bij Pakhuis Wilhelmina of op het braakliggend terrein voor Panama*. (N)


Dus er worden toch boetes uitgedeeld. Ik wist niet of hij het echt meende. Blij dat ik 'm toch maar in de garage gezet heb.

Top
   
 Post subject: re: Tiësto in Panama
PostPosted: 18 Aug 2006, 01:21 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
Zelfs ik ben hier wezen kijken. Ging eigenlijk alleen om Tijs weer eens na 5 jaar te spreken (zo lang had ik 'm ook niet horen draaien), maar heb verder toch ook een hele leuke avond gehad.

Giga rij van 10 tot 12 voor de deur. Binnen ook druk, maar niet storend voor mij.
Hij draaide vooral in het eerste uur erg veel progressive platen. Rare is alleen dat de prog platen die hij draait allemaal redelijk oud zijn. Heb o.a. gehoord:

Tone Dept - Everything (staat op oude Renaissance van Behrouz)
Mitch Wells Feat Nica Ionz - Where I (2de release van DK Records)
Kate Bush vs Infusion - Running up that hill (1 van mij all time favo's, alleen het publiek snapte hem niet. Kracht van deze plaat zit natuurlijk in het laag wat er steeds overheen knalt. Geen climax erin met hoge tonen, dus publiek stond bijna stil :lol)

2de helft van zijn set was voor mij iets te veel trance uiteraard met eigen producties.
Hier wel bijna allemaal handjes in de lucht platen voor het publiek wat hier op af komt.

Sfeer was onwijs goed de hele avond. Leuke avond gehad met Smoked Pieces en 8bit Aad. :cool

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 Post subject: re: Tiësto in Panama
PostPosted: 18 Aug 2006, 02:17 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
trouwens...

01. Celine - Colour My Eyes (Global Experience Remix)
02. 16 Bit Lolitas & Johan Cyber - Like A Memory (No vocals! )
03. Squareface - Red Sunset (Tim Scott's Vocal Mix)
04. Tonedepth - Everything
05. Pete Heller - Simpler (Broke CDR, Lol @ Tijs making WTF-throw away-gesture )
06. Jerry Ropero - ID
07. Kate Bush vs Infusion - Running Up That Hill
08. Viridian - Sunhump (Richard Durrand Remix)
09. Booka Shade - In White Rooms (Neo Mix)
10. 16 Bit Lolitas - Sedna (No freaking Jes vocals )
11. Mitch Wells - Where I (Chris & Kai vs Levin Vocal Mix)
12. Terry Bones - Forbidden ways
13. JASEfos - Do What You Want (Max Graham Afterhours In Montreal Mix)
14. Electro Prompt - Beside Me (Gothek D.C. Remix)
15. Depeche Mode - A Pain That I'm Used To (Jacques Lu Cont Remix)
16. Mac Zimms & Exelios - World Of Life (Mac Zimms Remix)
17. Tiësto - Lethal Industry (Richard Durrand Remix)
18. Niels Van Gogh - Pulvertum (Richard Durrand Remix) (Durrand Mania )
19. Tiësto feat Maxi Jazz - Dance4life (Tiësto Exclusive Edit) (Without the freaking 'tutu tudu')
20. Way Out West - The Fall (Richard Durrand Remix)(Balcony Sequence till the end)
21. Way Out West - Don't Forget Me (Guy Emhetores Remix)
22. ID (Jerom Trance, Smoke Machine Synth)
23. Orjan - Arctic Globe
24. ID (Old Remixed)
25. Yves Deruyter - Feel Free (ID Remix)(ID'ed by me w00t )
26. Sean Tyas - Lift
27. Alex M.O.R.P.H. & Talla 2XLC - Full Prelude (Re:Locate vs. Solid Globe Remix)
28. Tiësto - Just Be (Don't ask me but WTF, crowd pleaser)
29. Precursor - The Navigator
30. Robbie Rivera - Float Away (Gabriel & Dresden Edit)
31. Fonzerelli - Moonlight Party (Tijs making a delay -100% pitch )

wat een freaks. na 1 dag al heel de tracklists uitgezocht :cow

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 Post subject: re: Tiësto in Panama
PostPosted: 18 Aug 2006, 06:42 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Toch moet ik het zeggen: die trancerds zijn een heel apart soort volkje, als ik dit weer zo lees. 'De muziek niet snappen', 'de halve avond stilstaan' en 'tracklists uitzoeken'. Nee, dank je.

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
 Post subject: re: Tiësto in Panama
PostPosted: 18 Aug 2006, 12:16 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
Tiësto feat Maxi Jazz - Dance4life (Tiësto Exclusive Edit)

de versie die hij hiervan draaide was trouwens zonder dat vervelende trancy synth geluidje,
maar wel met een hele vette bassline er in. Heel erg lekkere versie. :cool

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 Post subject: re: Tiësto in Panama
PostPosted: 18 Aug 2006, 13:40 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 20 Sep 2005, 09:00
Posts: 318
hehe die "trancenerds" (die meer van progressive houden) die jij daar zo juist noemt, die zijn gewoon de hele avond los gegaan (en dus zeker wel de progressive plaatjes snapte, misschien zelfs wel hebben aangeleverd) en bij een drankje halen ff wat krabbels in een smsje dumpen en toen weer verder gaan. :P ;)

:lol


Top
   
PostPosted: 18 Aug 2006, 14:09 
Offline
just started
just started

Joined: 25 May 2006, 01:04
Posts: 19
Location: The Netherlands
[quote="Jerry"]trouwens...

01. Celine - Colour My Eyes (Global Experience Remix)
02. 16 Bit Lolitas & Johan Cyber - Like A Memory (No vocals! )
03. Squareface - Red Sunset (Tim Scott's Vocal Mix)
04. Tonedepth - Everything
05. Pete Heller - Simpler (Broke CDR, Lol @ Tijs making WTF-throw away-gesture )
06. Jerry Ropero - ID
07. Kate Bush vs Infusion - Running Up That Hill
08. Viridian - Sunhump (Richard Durrand Remix)
09. Booka Shade - In White Rooms (Neo Mix)
10. 16 Bit Lolitas - Sedna (No freaking Jes vocals )
11. Mitch Wells - Where I (Chris & Kai vs Levin Vocal Mix)
12. Terry Bones - Forbidden ways
13. JASEfos - Do What You Want (Max Graham Afterhours In Montreal Mix)
14. Electro Prompt - Beside Me (Gothek D.C. Remix)
15. Depeche Mode - A Pain That I'm Used To (Jacques Lu Cont Remix)
16. Mac Zimms & Exelios - World Of Life (Mac Zimms Remix)
17. Tiësto - Lethal Industry (Richard Durrand Remix)
18. Niels Van Gogh - Pulvertum (Richard Durrand Remix) (Durrand Mania )
19. Tiësto feat Maxi Jazz - Dance4life (Tiësto Exclusive Edit) (Without the freaking 'tutu tudu')
20. Way Out West - The Fall (Richard Durrand Remix)(Balcony Sequence till the end)
21. Way Out West - Don't Forget Me (Guy Emhetores Remix)
22. ID (Jerom Trance, Smoke Machine Synth)
23. Orjan - Arctic Globe
24. ID (Old Remixed)
25. Yves Deruyter - Feel Free (ID Remix)(ID'ed by me w00t )
26. Sean Tyas - Lift
27. Alex M.O.R.P.H. & Talla 2XLC - Full Prelude (Re:Locate vs. Solid Globe Remix)
28. Tiësto - Just Be (Don't ask me but WTF, crowd pleaser)
29. Precursor - The Navigator
30. Robbie Rivera - Float Away (Gabriel & Dresden Edit)
31. Fonzerelli - Moonlight Party (Tijs making a delay -100% pitch )


Wel grappig dat je gewoon mijn versie gekopieert hebt met comments incluis :cow

Top
   
 Post subject: re: Tiësto in Panama
PostPosted: 18 Aug 2006, 14:28 
Offline
just started
just started
User avatar

Joined: 01 Feb 2006, 11:20
Posts: 10
Location: Amsterdam
Hmmm....aan de tracklist te zien heb ik duidelijk het beste deel gemist......was even op Appie H waardige wijze blijven plakken bij ElSandro. Niet verkeerd overigens hoor ;-)))

Achterlijk gebeuren, die boete op mijn wagen die notabene op een stuk braakliggend terrein ligt en werkelijk maar van 0.25 tot 2.45 getsaan heeft, alsof je daar ook maar iets of iemand kwaad mee doet......... :mad :mad


Top
   
PostPosted: 18 Aug 2006, 14:42 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[quote="Rui"]Wel grappig dat je gewoon mijn versie gekopieert hebt met comments incluis :cow


allereerst welkom, Rui :cool

jij postte dit dus op PF
dat die comments erbij zitten (wist niet dat die van jou waren) is gewoon luiheid met copy/pasten

:lol


heb je verder nog een bijdrage wat dit feest betreft ? :p

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 18 Aug 2006, 14:50 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Jerry, hij voelt zich gewoon op zijn pikkie getrapt blijkbaar :D

[quote="Miguel"]hehe die "trancenerds" (die meer van progressive houden) die jij daar zo juist noemt, ...

:lol


He, jij maakt er tranceNerds van, ik zeg trance-erds :D

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
 Post subject: re: Tiësto in Panama
PostPosted: 18 Aug 2006, 15:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 20 Sep 2005, 09:00
Posts: 318
heheh, foutje idd maar het had niet vreemd geweest als je het er wel had neer gezet :P . Tis duidelijk hoe die scene er tegenwoordig voor staat, hehe.

En ja pikkie getrapt, een beetje wel ja. Is toch ook wel logisch als dat zo wordt gebracht door Jerry. Ik begrijp wat jullie bedoelen met de mensjes die of alleen voor tiesto komen of daar de hele avond aan de kant staan en de tracks noteren, komt idd veel voor... maar het kan ook anders.
Ik vind gewoon dat tijs echt een goede set gedraaid heeft, en door het vele klote publiek zichzelf gewoon verplicht is fftjes te beuken met wat hitjes (het is wel een schande dat dat zelfs nog moet in de panama, maar het is nou eenmaal zo).
Over de prog plaatjes, veel waren idd oud, maar wel lekker en die hadden alle toch wel de echte progressive sound maar wel met een drive zodat het toch nog een beetje te verhapstukken is voor de rest van het publiek. Die plaatjes zijn er gewoon niet zoveel vandaar, denk ik dan.

Maarja het blijft Tiësto dus mensen hebben altijd wat te zeiken (vaak terecht maar nu niet op z'n plaats vind ik).


Top
   
 Post subject: re: Tiësto in Panama
PostPosted: 18 Aug 2006, 15:26 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
ik heb helemaal niks te zeiken over Tijs. hij doet zijn ding en doet hij goed.
viel mij alleen op dat het publiek alleen bij de standaard climaxjes helemaal los ging (handen in de lucht, fluiten en gillen), terijl bij de andere (ook vette dingen) ze rustig stonden te schuifelen.

tuurlijk stond niet iedereen stil !

aparte aan de volledige tracklist al de volgende dag online is dat ik persoonlijk me niet voor kan stellen dat je daar mee bezig bent. tuurlijk hoor je wel eens een plaatje wat je goed vindt en die je graag wilt weten omdat je 'm zelfs wel zou willen hebben. maar nu komt het over als interessant doen en laten zien dat je alles bijna kende wat hij draaide (wat ook bedenkelijk is natuurlijk :p)

over het algemeen doen mensen platen spotten omdat ze 'm juist nog niet kennen.
niet als je ze toch al kent. ;)

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 39 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 38 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma