It is currently 27 Sep 2024, 00:43

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 39 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: Opwarmen
PostPosted: 31 Oct 2006, 17:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 14:41
Posts: 845
Ik heb in de afgelopen tijd redelijk wat opgewarmd en was benieuwd naar jullie mening.

Ik merk bijvoorbeeld dat als ik echt niet knal en volledig in dienst van mijn opvolger draai, ik veel minder responce krijg.

Mag een opwarm dj van jullie een beetje pieken of moet de avond echt in 1 lijn lopen??

&

Wat zijn voor jullie bijvoorbeeld platen die je in een opwarm set zou willen horen?

& (tot slot)

kunnen jullie omschrijven hoe je het liefst iemand ziet/hoort opwarmen?? (minimaal, veel percussie of warm en zwoel)

Niet dat ik nu mijn opwarmsound ga veranderen maar ben gewoon heel benieuwd naar jullie mening..


Top
   
 Post subject: re: Opwarmen
PostPosted: 31 Oct 2006, 17:27 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
- Pieken of 1 lijn: Persoonlijk vind ik dat de opwarm dj best zijn eigen ding mag doen, maar dan wel redelijk binnen het concept en dat mag best een beetje pieken (anders warmt het niet echt), een beetje plagen. Blijf het raar vinden als elke dj echt helemaal staat te knallen, zodat er bijna niks overblijft voor zijn opvolger, maar dat zijn meestal ook feesten voor mensen die niet echt naar de muziek luisteren.

- Welke platen? Ik laat me graag verrassen!

- Warm en zwoel met een beetje percussie.


Top
   
 Post subject: re: Opwarmen
PostPosted: 31 Oct 2006, 18:10 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jul 2005, 17:13
Posts: 896
Ik moet bv volgende week openen voor matthew dekay. Natuurlijk kan ik daar niet als een gek gaan staan knallen. De perfecte opwarm set voor mij was afgelopen jaar voor Digweed in het paard toen Jimmy van M begon. Heerlijke diepe sound en erg goed dansbaar. Langzaam toewerken
naar de dj waar het eigenlijk om gaat die avond

_________________
www.djsteelo.nl


Top
   
 Post subject: re: Opwarmen
PostPosted: 31 Oct 2006, 19:35 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:17
Posts: 780
Location: Back home
Ik hou écht van opwarmen, lekker plagen de hele tijd met inderdaad diepe, warme, zwoele platen. Ik peak zeker niet als ik op moet warmen, uit respect voor de DJ die na me komt. Is ook de tijd niet naar om te peaken, dat moet in de 'peak-uurtjes', dat kan niet voor twaalven al.

't Is ook des te leuker als er op een gegeven moment een volle club voor je staat die maar wacht op het moment dat je iets meer gas gaat geven maar je toch lekker staat te draaien. En áls dan eenmaal het gas erop gaat vinden de mensen het des te leuker. Als je ergens even op moet wachten is het veel leuker dan dat je het gelijk hebt.
Dat dat dan de andere DJ is die dat doet, tsja..

En qua stijl, hangt er denk toch vanaf welk soort feest het is en welke DJ er op het programma staat.

_________________
Shake what ya mamma gave you !!


Top
   
 Post subject: Re: re: Opwarmen
PostPosted: 31 Oct 2006, 20:15 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Heb er geen verstand van, maar mijn beelden sluiten aan bij wat Steelo zei:

[quote="Steelo"] De perfecte opwarm set voor mij was afgelopen jaar voor Digweed in het paard toen Jimmy van M begon. Heerlijke diepe sound en erg goed dansbaar. Langzaam toewerken
naar de dj waar het eigenlijk om gaat die avond


Dat was echt meesterlijk.
En inderdaad, niet pieken!

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
 Post subject: re: Opwarmen
PostPosted: 31 Oct 2006, 20:46 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 14:41
Posts: 845
begrijp jullie wel maar Jimmy van M is nou niet bepaald gegroeid door goed op te warmen..

Met andere woorden: kun je groeien/doorbreken als je opwarmt volledig in dienst van je opvolger of mag je ook nog even laten zien van "hier ben ik" Ook al is het maar voor even...


Top
   
 Post subject: re: Opwarmen
PostPosted: 31 Oct 2006, 22:28 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:17
Posts: 780
Location: Back home
Hangt er denk ik helemaal vanaf waar je opwarmt. Als mensen je iedere week horen en zien in hun favoriete club waar iedere week grote namen draaien misschien wel.
Én..als je toch iedere keer op een flyer (zij het weliswaar als opwarm-DJ) wordt je naam toch opgepikt.
Doordat je opwarmt voor de 'grote jongens' groeit je netwerk ook. Je komt nog 's in contact met de bookers van de andere DJ's. Stukje bij beetje moet het toch lukken.

Zelf je PR doen, je hebt een leuke CV als je er op kan schrijven dat je met die en die gedraait hebt, zegt toch wel wat (mij alleen dat je de juiste mensen kent.. :)). Veel mensen zijn er gevoelig voor, die doen gauw het rekensommetje, 'oh, hij heeft met Sasha gedraait, dan zal 'ie toch wel wat kunnen'.

Begin je te twijfelen of je juist bezig bent Jordi? :)

_________________
Shake what ya mamma gave you !!


Top
   
 Post subject: re: Opwarmen
PostPosted: 31 Oct 2006, 23:46 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jul 2005, 17:13
Posts: 896
Ik denk dat Jordi zelf niet hoeft te klagen met opwarmen. Volgens mij heb je al voor aardig wat grote namen gestaan :)

_________________
www.djsteelo.nl


Top
   
 Post subject: re: Opwarmen
PostPosted: 01 Nov 2006, 00:54 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
ik denk dat je wel kan groeien door goed op te warmen
misschien niet in NL, maar het kan wel.

JvM is volgens mij ook bekend geworden door zijn opwarmsets tijdens Delta Heavy van Sasha en Digweed.

Phil K, Lisle, allemaal gasten die beroemd zijn geworden door geregeld opwarmen voor Digweed

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 Post subject: re: Opwarmen
PostPosted: 01 Nov 2006, 09:29 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 01 Feb 2006, 15:23
Posts: 417
Location: Den Haag
Howells en Masiello zijn toch ook als opwarm DJ's begonnen???

_________________
courtesy of ISC music 2002


Top
   
 Post subject: re: Opwarmen
PostPosted: 01 Nov 2006, 16:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
prcies en juist omdat ze zo goed opwarmden vielen ze op... dus je kunt er echt wel komen als opwarm dj.. sander k deed dat ook goed op Earth bv... ik sta achter Peric zn standpunt :)


Top
   
 Post subject: re: Opwarmen
PostPosted: 01 Nov 2006, 16:53 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
opwarmen is volgens mij ook 10x moeilijker dan op peaktime wat hitjes draaien :p


Top
   
 Post subject: re: Opwarmen
PostPosted: 01 Nov 2006, 17:30 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
Lekker opwarmen? Gewoon geen diepzinnige shit en zorgen dat het swingt :)

Wanneer kom je weer eens met een mix op de proppen Jordi? De laatste dateert uit 2005 ofzo.

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
 Post subject: Re: re: Opwarmen
PostPosted: 01 Nov 2006, 17:38 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 30 Apr 2006, 18:39
Posts: 690
warm en zwoel, heerlijk :hat


Top
   
 Post subject: re: Opwarmen
PostPosted: 01 Nov 2006, 18:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
precies Harmen.. het is een vak apart, omdat je je ego even opzij moet zetten :cool


Top
   
 Post subject: Re: re: Opwarmen
PostPosted: 01 Nov 2006, 19:07 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 14:41
Posts: 845
[quote="turbomartin"]Lekker opwarmen? Gewoon geen diepzinnige shit en zorgen dat het swingt :)

Wanneer kom je weer eens met een mix op de proppen Jordi? De laatste dateert uit 2005 ofzo.


Ja ik weet het!! Ben echt de meest luie dj van heel nederland geloof ik..

Mijn probleem is altijd dat ik iets perfects wil neerzetten en als ik dan net een vette plaat heb ontdekt en hij is 2 dagen erna al te horen op dance department dan heb ik weer zoiets van GRRRRR!!!!

Misschien moet ik me daar gewoon een keer niks van aantrekken...

Top
   
 Post subject: Re: re: Opwarmen
PostPosted: 01 Nov 2006, 19:34 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[quote="Jordi Bouman"]als ik dan net een vette plaat heb ontdekt en hij is 2 dagen erna al te horen op dance department dan heb ik weer zoiets van GRRRRR!!!!


als jouw vette plaat al na 2 dagen op DD te horen is, heb je 'm een maand of 2 te laat ontdekt :p

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 Post subject: Re: re: Opwarmen
PostPosted: 01 Nov 2006, 19:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 14:41
Posts: 845
[quote="Jerry"][quote="Jordi Bouman"]als ik dan net een vette plaat heb ontdekt en hij is 2 dagen erna al te horen op dance department dan heb ik weer zoiets van GRRRRR!!!!


als jouw vette plaat al na 2 dagen op DD te horen is, heb je 'm een maand of 2 te laat ontdekt :p

Touché hahaha!!!

Luister elke week ongeveer 700 tracks op juno... als ik er nog meer tijd in ga steken dan denk ik dat ik niet meer buitenkom.

Top
   
 Post subject: re: Opwarmen
PostPosted: 01 Nov 2006, 20:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 01 Feb 2006, 15:23
Posts: 417
Location: Den Haag
Als je maar in het weekend buiten komt.... om een (of meer) van die 700 tracks te draaien :)

_________________
courtesy of ISC music 2002


Top
   
 Post subject: re: Opwarmen
PostPosted: 01 Nov 2006, 20:38 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 14:41
Posts: 845
Alleen het weekend is niet genoeg voor mij..sinds ik weer vrijgezel ben, ben ik bijna nooit meer thuis.. ja nu dan omdat het FUCKING SNOWBOARDEN IS AFGEZEGD!!!!

Had er net zo een zin in!!!

maar goed.. het ging over opwamren toch.... Heeft er no iemand typische opwarm plaatjes???


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 39 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma