It is currently 29 Sep 2024, 01:21

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
PostPosted: 11 Nov 2006, 03:18 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Sandah[/align]Artiest: Micah
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.myspace.com/micahlukasewich[/url]
Titel: A. Mnemosyne
[color=black]Titel:[/color] B. Mnemosyne (Pig & Dan remix)
Label: Aurium Recordings 013
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.auriumrecordings.com[/url]


[align=center]Het wachten dubbel en dwars waard ![/align]
Micah hoef ik niet voor te stellen, logisch. Deze Canadees maakte de remix van 2004 (Bent – As You Fall) en heeft in dat jaar nog meer fantastische werkjes afgeleverd. Of beter gezegd: laten horen. Want veel van zijn tracks kwamen in genoeg shows en sets naar voren maar werden nooit uitgebracht. Zo wacht iedereen nog steeds op Biscayn Bay. Nog een track die zoals dat zo mooi heet “eagerly awaited” is, is Mnemosyne. En na ruim 2 jaar is het Greg Benz & Marco di Corola eindelijk gelukt: hij is er !

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/aurium.jpg[/img][/align]
Mnemosyne begint met een lekker volle sound en hoewel de melodie in de eerste minuut natuurlijk achterwege blijft, ‘voel’ je het al aankomen. Dit is zo’n onvervalste progressive trance track. Toen ze nog gemaakt werden zou je bijna zeggen. In dit juweeltje is geen spoortje electro of minimal te ontdekken. Met rap tempo komt een opslepende melodie binnen. Deze blijft de hele track voor een goede drive zorgen en werkt al snel naar de eerste breakdown toe. Bijna melancholisch van aard wordt het tempo er wel ingehouden. Pas bij de tweede break wordt het feest compleet. De meeslepende melodie en subtiele sidechain zorgen bij mij in ieder geval voor kippenvel. Deze track is zo briljant neergezet! Het maakt bijna niet uit dat het twee jaar heeft geduurd, hij is er nu wel en klinkt nog net zo super als toen ik hem voor het eerst hoorde.

[hr]
Pig & Dan, de mannen die meer producties doen dan Sasha gigs heeft per week, doen het nog eens fijntjes over in de remix. Maar helaas, dit is totaal geen trancey arrangement meer. Met een kale hihat en een vaag bliepje introduceren de heren een bijna-makeover. Langzaam rollen we van een minimal track naar een vollere progressive track. Met mooi gekozen elementen komt het, zo lijkt, nog wel goed. Een rauwere sidechain en hetzelfde bliepje als bij aanvang nemen je aardig mee. Pas bij de breakdown is nog wat te horen van de oude melodie die Micah zo mooi neerzette. Helaas is het effect van het origineel en gevoel dat bij die track hoort helemaal weg. Pig & Dan mogen dan een solide track neerzetten, het komt totaal niet in de buurt van wat Micah in het origineel laat horen. Droom je bij Mnemosyne nog volledig weg, deze remix zet je voor het gevoel neer in een lege containerhal met 10000 minimal fans die net Dominik Eulberg hebben gezien.



Conclusie: Gaan voor de digital release van deze plaat. Want de remix en het origineel zijn zo verschillend dat ik me niet kan voorstellen dat iemand zou gaan voor beide werken. Each on their own natuurlijk, ik ga in ieder geval voor het origineel. Micah bewijst dat Mnemosyne tijdloos is en het wachten dus dubbel en dwars waard is!


Top
   
PostPosted: 11 Nov 2006, 11:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
helemaal eens met de review...
het origineel is briljant!!! kippenvel inderdaad...
ZO zou jean michel jarre klinken als hij wappie is...


Top
   
PostPosted: 12 Nov 2006, 13:28 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jul 2005, 23:57
Posts: 373
Location: Haarlem
Even een kleine aanvulling: de plaat is een remake uit 2004, het origineel, althans de eerste melodietjes, komen uit 1998!!

MICAH:
"Mnemosyne to my knoledge is the goddess of memory in Greek Mythology. The first melody that comes comes in before the chorus was written when I started producing back in '98, so when I remade the song,I looked up a name that suited the age of the original concept...blah blah blah"

Wel interessant:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mnemosyne


Top
   
PostPosted: 27 Nov 2006, 20:33 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jan 2006, 13:52
Posts: 843
Location: In me huis
Te trancey for my taste.

Ben wel benieuwd naar de Pig & Dan remix die ik nog niet gehoord heb.

Goede review ook (Y)

Net dus de Pig & Dan remix gehoord en die vind ik dan weer zeer nice, ideaal voor in het begin van een mix, zeer lekker :)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma