Na een paar keer deze tekst geedit te hebben is dit dan toch de final vorm:
----
Uhh..
O ja! Earth gisteravond!
Ik was dus zoals eerder vermeldt een stukje later, want mijn vader was jarig. Dit, maar vooral ook het feit dat ze iets ingewikkelds deden met polsbandjes aan de deur, zorgde ervoor dat er een hele lange rij tot aan het politieburo aan toe stond. Dit deed me weer denken aan de allereerste Earth met Sasha, alleen gisteren mocht je aan het eind van de rij wel naar binnen want was het niet uitverkocht. Naast mij in de rij stonden twee dronken britse mannen die vroegen of dit een leuk feestje zou zijn. Nadat ik ze vertelde wie er draaiden (John Digweed en Danny Howells) wilden ze natuurlijk niets liever dan ook mee naar binnen. Per, geen dank, krijg wel een keer een biertje van je
Roberto Castanelli (ik vergeet steeds z'n naam) was al aan het draaien en het feest zat er al behoorlijk in. Ik moest in de rij eigenlijk al plassen, maar ben toen niet geweest, en dus liep ik bij binnenkomst meteen naar de WC. Op de WC (niet letterlijk) kwam ik lalabebe2 tegen die druk opzoek was naar mp3jee. Joost mag weten waarom, maar ik werd linea recta het feestgedruis ingetrokken.
Tja, ik ben niet zo'n ontzettende trainspotter als het dansmuziek betreft dus ik kon de platen dit keer erg waarderen. Allemaal lekker. Punt. Chris Cariello (want eigenlijk heet hij?) was dus in mijn optiek, en met mij vele anderen ter plaatse, heel erg goed bezig. Opzwepende muziek met genoeg hoogtepunten (edit: ff wat tekst over lapunked weggehaald).
Maar goed, ik zou ik niet zijn als ik niet nu een paragraaf over buitensporig gedragende vrouwen zou neer zetten. Op naar zaal 2 dus. Wat was daar aan de hand? Waarom was het daar veel drukker? (edit: hier nog wat onnodige opmerkingen eruit gehaald) Dat het niet Earth was daar was me duidelijk, maar ik waande mij in een compleet andere wereld. Ik begreep er helemaal niets van, dus liep weer snel naar de andere kant om wat centraler op de dansvloer verder te genieten van Erico Maselli's (NU zeggen hoe die DJ echt heet!) platen.
Dus, goed vrouwvolk genoeg. Er was namelijk een aktie gaande (dat gedoe buiten met die polsbandjes) waarbij je de hele stad door kon om eens een paar andere clubs te gaan checken voor weinig geld. Zo kon je bijvoorbeeld heel goedkoop met een taxi van de Paradiso naar de Melkweg, als je dat zou willen. Hier werd gretig gebruik van gemaakt, dus wat er stond te dansen kun je omschrijven uit een mix tussen compleet nieuwe mensen, lui uit die andere duistere zaal, en de oude vertrouwde earthlings. Dames, ik heb genoten!
Aan alles komt een eind, maar gisteren niet, want Per was aan de beurt. Henrico Caramba (JA! toch?) zette nog een laatste plaat op (ouwetje) en gaf de draaitafels over. En de kenners onder ons wisten nu dat het een leuk feestje zou gaan worden. Niet vanwege de plaatkeus, maar omdat Per ging dansen achter de draaitafels. Nou, en als de DJ er zin in heeft, dan komt dat met die zaal meestal ook wel goed.
Daar was Joost inmiddels, dus die meteen even aangeklampt om te vragen waarom lalabebe2 in het begin van dit verhaal opzoek was naar mp3jee. Hij wist het ook niet, hij wist zelfs niet eens over wie ik het had. Ik dwaalde nog wat verder door de zaal. Stelletje links-midden was even vergeten dat ze een stelletje waren. Ik ook (sorry gozer, biertje volgende keer?). 2 meisjes rechts-voor dansten allemaal gaten in de lucht, was erg gezellig daar. Links-achter hadden we Vanessa met vriendinnen, maar bleef me maar negeren (nee JIJ trekt volle zalen met die verlopen kop van je
). Links-voor stonden uiteraard de usual suspects (zonder klembord!) gezellig te dansen, en rechts-achter deden Ineke en haar vriendinnen (edit: tussenzin geschrapt, want die ging gewoon te ver voor een messageboard
) iets supergrappigs met alcohol volgens mij (Ineke, waar was je nou op een gegeven moment?). Voor de rest zoals gezegd een hoop lui die ik niet kende ("Hee man! Alles goed?").
Tegen een uur of half 5 zat het er weer op voor mij. Je moet een feest namelijk altijd op haar hoogtepunt verlaten, en dat was best goed gelukt. Terug naar huis gereden en heerlijk in slaap gevallen. Al met al een heel goed feest. Zo zouden eigenlijk alle Earths moeten zijn.
O ja! Ik lees net op earth-link.nl: Die gozer heette dus
Marcelo Castelli!