It is currently 24 Sep 2024, 12:17

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: 11 Apr 2007, 12:38 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
:roll wat een aansteller die Hogervorst. Je kunt inderdaad bekritiseren of ze mee mogen dingen in deze Revu award maar verder klinkt het als pure jaloezie. Poppodia worden nu eenmaal gesubsidieerd en vind het maar een kinderlijk stuk van BEM.


Top
   
PostPosted: 11 Apr 2007, 13:33 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 01 Feb 2006, 15:23
Posts: 417
Location: Den Haag
Het gaat in ieder geval [url=http://www.telegraaf.nl/binnenland/61798261/Disco_s_sluiten_massaal_deuren.html]niet goed[/url] met het aantal discotheken in NL. Misschien is bovengenoemde daar een oorzaak van.....

_________________
courtesy of ISC music 2002


Top
   
PostPosted: 11 Apr 2007, 13:47 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Leuke stukjes heb je gevonden. Maar poppodia zijn geen concurrenten voor die boerendiscotheken die moeten sluiten. Jongeren spenderen gewoon hun geld elders. En terecht wat er is ook geen ene drol aan die toko's...


Top
   
PostPosted: 11 Apr 2007, 14:07 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 01 Feb 2006, 15:23
Posts: 417
Location: Den Haag
Klopt dat popodia geen concurrentie zijn voor boerendisco's (waar idd geen kont te beleven is), maar met een line-up zoals 21 april in Patronaat (Trentemoller) zijn ze wel concurrentie voor clubs als Panama. Daarnaast betaalt Panama wel de volle mep aan huur, personeelskosten etc. zonder subsidie.

_________________
courtesy of ISC music 2002


Top
   
PostPosted: 11 Apr 2007, 14:52 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
Ik snap het wel dat commerciële clubs dit oneerlijke concurrentie vinden, maar aan de andere kant is het natuurlijk zo dat vanuit het Rijk een cultuurnota wordt uitgebracht. En als daarin is geregeld dat voor 'cultuurverrijking' bands e.d. met subsidies kunnen worden geboekt waarom zou een dj/producer dan niet mogen optreden in zo'n poppodium? Dat is toch ook onderdeel van de muziekcultuur.

Het is natuurlijk niet zo dat clubs als Panama, 11, Off_Corso en de Winkel van Sinkel het alleenrecht hebben op het boeken van dj's. Dus als poppodia de mogelijkheid zien om dance te programmeren lijkt me dat alleen maar goed voor de bezoeker/burger en blijft er nog genoeg over voor de commerciële clubs.

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
PostPosted: 11 Apr 2007, 21:28 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Ik vind die Hogervorst maar een piepkuiken.. zulke moddervette line ups en dure dj's hebben die poppodia nu ook weer niet, dus worden ze beloond voor creatieve en vooral leuke feesten. En misschien ook wel een stukje klantvriendelijkheid? zie het verschil tussen de portiesr van bv en panama & de Melkweg

Een goed feest hoeft niet zoveel geld te kosten.. wel creativiteit en daar ontbreekt het nog al eens aan bij de meeste clubs..

alleen een grote naam neerzetten of het nu Sasha of Erick is, is niet genoeg


Top
   
PostPosted: 11 Apr 2007, 22:04 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="Djeebie"]Ik snap het wel dat commerciële clubs dit oneerlijke concurrentie vinden, maar aan de andere kant is het natuurlijk zo dat vanuit het Rijk een cultuurnota wordt uitgebracht. En als daarin is geregeld dat voor 'cultuurverrijking' bands e.d. met subsidies kunnen worden geboekt waarom zou een dj/producer dan niet mogen optreden in zo'n poppodium? Dat is toch ook onderdeel van de muziekcultuur.

Het is natuurlijk niet zo dat clubs als Panama, 11, Off_Corso en de Winkel van Sinkel het alleenrecht hebben op het boeken van dj's. Dus als poppodia de mogelijkheid zien om dance te programmeren lijkt me dat alleen maar goed voor de bezoeker/burger en blijft er nog genoeg over voor de commerciële clubs.


Precies.
Vind het ook wel een interessante discussie. Alle 'commerciele' clubs beginnen gewoon dik te piepen. Die zien hun inkomsten dalen! DEELS terecht natuurlijk.

Maar aan de andere kant is het juist goed en zorgt het voor vernieuwing en concurrentie en eventueel lagere prijzen voor de consument. Want, als er geen concurrentie is dan blijft het geld binnenstromen bij bestaande clubs. Die doen alleen waar het geld te vinden is en waar men het meeste mee naar binnen kan harken. HOPLA de drankprijzen/deurprijzen omhoog: mensen komen toch wel! Op die manier is het goed dat er wat 'tegenwicht' wordt geboden om die bedrijven (want dat zijn het gewoon) een schop te geven en hun eens te laten nadenken.



Nu ik dit zo teruglees, als rechtse rakker, is het wel deels apart. Ik ben VOOR marktwerking...maar in mijn bovenstaande stuk zijn (de positieve elementen van) marktwerking en overheidssubsidie in elkaar verwezen enzo. Raaarrrrrr :rolleyes

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 12 Apr 2007, 09:06 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 01 Feb 2006, 15:23
Posts: 417
Location: Den Haag
[quote="SnuggLe"]Maar aan de andere kant is het juist goed en zorgt het voor vernieuwing en concurrentie en eventueel lagere prijzen voor de consument.


Vernieuwing ben ik het wel mee eens, maar lagere prijzen niet. Omdat "commerciele" clubs geen subsidie krijgen zal je bij die tenten toch meer voor je entreekaartje blijven betalen.

En (bijvoorbeeld) € 17,50 voor Trentemoller in het Patronaat is ook niet echt goedkoop.

_________________
courtesy of ISC music 2002


Top
   
PostPosted: 12 Apr 2007, 10:41 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Dec 2005, 13:18
Posts: 494
Location: Amsterdam
[quote="Ome Jan"]En (bijvoorbeeld) € 17,50 voor Trentemoller in het Patronaat is ook niet echt goedkoop.


Met die prijzen van kaartjes van Panama een tijdje terug mag je hier blij mee zijn...

Top
   
PostPosted: 12 Apr 2007, 11:52 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 01 Feb 2006, 15:23
Posts: 417
Location: Den Haag
Panama is niet gesubsidieerd, Patronaat wel ;)

_________________
courtesy of ISC music 2002


Top
   
PostPosted: 12 Apr 2007, 18:41 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="Ome Jan"][quote="SnuggLe"]Maar aan de andere kant is het juist goed en zorgt het voor vernieuwing en concurrentie en eventueel lagere prijzen voor de consument.


Vernieuwing ben ik het wel mee eens, maar lagere prijzen niet. Omdat "commerciele" clubs geen subsidie krijgen zal je bij die tenten toch meer voor je entreekaartje blijven betalen.

En (bijvoorbeeld) € 17,50 voor Trentemoller in het Patronaat is ook niet echt goedkoop.

Om mee te kunnen met de 'gesubsidieerde tenten' moetne commerciele wel hun prijzen minderen, anders komt er niemand meer. Zo bedoel ik dat.

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma