Ik ben laatst op een festival dus mooi in mijn kraag gevat door beveiliging toen ik een jointje wilde draaien om 13.30u. Had net mijn vloe en tip in mijn handen. Of ik even mee wilde komen en hij zei: op zich is er niet veel aan de hand, je hoeft niet het terrein af, ik neem alleen je softdrugs in beslag en je moet even mee komen voor verdere drugscontrole. Sta je dan met je goede gedrag (en zakken redelijk gevuld met wat dingen die niet mogen). Ik heb geluld als brugman, ben zwaar de discussie aan gegaan mede om hem af te leiden (hij was gelukkig alleen en door zijn portofoon vroeg hij om versterking) en ondertussen heb ik alles achter mijn rug langs aan mijn maatje achter me gegeven en hij is ermee weg gelopen.
Uiteindelijk kwam er geen versterking en wenste hij me alsnog een fijne dag. Maar wel mijn hash en wiet kwijt.
Het erge is dat er nergens op de site van dat feest vermeld stond dat het niet mocht. Er stond; drugs beleid: We hebben ons te houden aan het Almeers drugsbeleid.
Daar zijn coffeeshops dus wie zegt mij dat ik niet mag blowen. Er stond niet: zero tolerance. Ben de discussie later nogmaals aan gegaan maar je legt het af. En toch ben ik van mening dat ze het niet in beslag mogen nemen. Dat mogen ze morgen wel omdat er overal staat; zero tolerance maar denk eraan, de kans dat ze je op andere drugs willen controleren op het moment je een joint aan het draaien of roken bent, is absoluut aanwezig.
Gaat toch nergens over