It is currently 29 Sep 2024, 05:37

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
PostPosted: 02 Jul 2007, 01:26 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Jasper[/align]Artiest: Eelke Kleijn & Nick Hogendoorn
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.eelkekleijn.nl[/url] - [url]http://www.myspace.com/nickhogendoorn[/url]
Titel: A. My Goggles
[color=black]Titel:[/color] B. My Goggles (Fine Taste remix)
[color=black]Titel:[/color] C. My Googles (Stan Kolev remix)
Label: Baroque Records Limited 020
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.baroquerecords.co.uk[/url]


[align=center]Melodieuze electro met een hoog partygehalte[/align]
Als er één naam is die de laatste maanden met de regelmaat van de klok opduikt is het wel die van Eelke Kleijn. Naast het runnen van zijn eigen succesvolle label ‘Outside The Box’ brengt hij ook aan de lopende band nieuwe platen uit en laat zich daarbij niet tot één stijl beperken. Of het nu house, progressive of electro is, Eelke’s talent kan schijnbaar moeiteloos alles aan. Voor deze release vormt hij een team met een andere jonge Nederlander, Nick Hogendoorn. Samen hebben ze al enkele geslaagde remixes afgeleverd voor artiesten als M Paradis en Jeff Bennet op labels zoals GU Music en Often Grüven. Kwaliteit gegarandeerd dus! ‘My goggles’ verschijnt op Baroque Limited, een sublabel van het legendarische Baroque Records dat ondertussen al aan zijn twaalfde release toe is en met artiesten als Andro, Deepsky en Fine Taste duidelijk gaat voor een kwalitatieve en dansvloergerichte sound. De remixes op deze release komen van de hand van Fine Taste, een andere naam die de laatste maanden niet meer weg te denken is uit de scène, en de Amerikaanse producer met Bulgaarse roots Stan Kolev.

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/baroque.jpg[/img][/align]
‘My Goggles’ is een plaat die heel goed te vergelijken valt met van één van Eelke’s meest succesvolle platen tot nu toe die bovendien ook op Baroque Limited is verschenen, ‘8 Bit Era’. En dat betekent dus melodieuze electro met veel gevoel en toch genoeg drive om het waar te maken op de dansvloer. Deze plaat gaat redelijk traag van start met een pittige electrobasslijn en een repetitief vocoderstemmetje, maar het duurt niet lang voordat de vrolijke hoge melodieën zoals we die nog kennen uit ‘8 Bit Era’ hun opwachting maken en het geheel een swingend sausje geven. De break is bijzonder effectief opgebouwd met perfect geplaatste bliepjes en breakbeats, waarna alles weer losbarst in een energiek en melodieus hoogtepunt.

[hr]
De heren van Fine Taste mogen ‘My Goggles’ door de remixmolen halen, en doen dat op hun typische manier. Ze gebruiken als basis een taaiere en rauwere kick en percussie, en hoewel de sounds en melodieën uit de original mix duidelijk te herkennen zijn worden ze op een andere manier ingevuld en opgebouwd. Freek en Johan voegen daarbij nog nieuwe geluiden en melodietjes, en het resultaat is een even swingende als melodieuze electroknaller met lange en opzwepende break die gegarandeerd voor ‘hands in the air’ momenten gaat zorgen!

[hr]
Tot slot mag Stan Kolev zijn interpretatie van ‘My Goggles’ geven, en die is jammer genoeg helemaal niet zo sterk als de versies van Eelke & Nick en Fine Taste. Kolev kiest voor een diepere en monotonere aanpak die het dansvloerpotentieel van deze plaat compleet naar de vaantjes helpt. De sounds zijn wel herkenbaar, maar er is weinig drive en samenhang waardoor deze remix dan ook nergens naartoe lijkt te gaan. Na een vijftal minuten volgt er wel een korte melodieuze break, maar die mist een echte climax en is dus verre van genoeg om deze remix nog te redden. Zeker in vergelijking met de andere mixes komt Stan Kolev een heel stuk te kort, en haalt de waarde van deze release een stuk naar beneden.



Conclusie: Als je een fan bent van melodieuze electrohouse zoals ‘Nostalgia’ van Jody Wisternoff of ‘8 Bit Era’ van Eelke Kleijn moet je deze release zeker checken! Het is moeilijk om een favoriet te kiezen uit de original mix en de Fine Taste remix, omdat ze allebei perfect zijn opgebouwd en heerlijk melodieus zijn. Maar welke je ook kiest, je zit zeker goed. De Stan Kolev remix is jammer genoeg van mindere kwaliteit, dus die kan je gerust links laten liggen.


Top
   
PostPosted: 02 Jul 2007, 19:19 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Dec 2005, 11:04
Posts: 472
De Fine Taste remix is echt een juweeltje :)


Top
   
PostPosted: 04 Jul 2007, 20:48 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Dec 2006, 18:04
Posts: 67
Location: Zwolle
vind de remix van stan kolev juist het vetst. vraag me niet waarom

_________________
S&E


Top
   
PostPosted: 04 Jul 2007, 20:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Dec 2006, 18:04
Posts: 67
Location: Zwolle
..misschien omdat ik uit zwolle kom

_________________
S&E


Top
   
PostPosted: 04 Jul 2007, 20:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Dec 2005, 11:04
Posts: 472
ik begin wel benieuwd te worden naar die stan kolev remix
dat is de enige die ik niet gehoord heb


Top
   
PostPosted: 05 Jul 2007, 09:46 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
Ik vind eerlijk gezegd die van Stan ook erg cool!

En Bart, je moet je mail checken ik heb hem je gestuurd :lol


Top
   
PostPosted: 05 Jul 2007, 10:26 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Mar 2007, 21:09
Posts: 163
Location: Breda
Ik heb het origineel in mijn laatste maandmix gestopt.
Het zijn altijd erg fijne producties van de heren! ;)


Top
   
PostPosted: 05 Jul 2007, 20:57 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 21 Jun 2005, 10:56
Posts: 1155
Location: Rotterdam
Goed original, maar die Fine Tate remix is toch wel de topper voor mij! :cool


Top
   
PostPosted: 06 Jul 2007, 11:33 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Dec 2005, 11:04
Posts: 472
[quote="Eelke Kleijn"]Ik vind eerlijk gezegd die van Stan ook erg cool!

En Bart, je moet je mail checken ik heb hem je gestuurd :lol


oh verrek :)
ja ik vind die stan kolev remix op zich ok, maar wel de minste van de 3

Top
   
PostPosted: 06 Jul 2007, 21:09 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
bart; je ziet dat je topic resultaat heeft gehad.
ziehier; een negatieve recensie...de reviewer vind het plaatje niet fijn.

althans, van 1 versie van de track, maar toch!!!
net een democratie hier...fijn...


Top
   
PostPosted: 07 Jul 2007, 00:09 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Dec 2005, 11:04
Posts: 472
Hehe ja ik was ook zeer verheugd om dat te lezen. Maar ik verbeeld me niet dat dat door mij komt hoor :)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma