It is currently 29 Sep 2024, 21:34

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: Exit festival@Novi Sad
PostPosted: 11 Jul 2007, 20:04 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 08 Aug 2005, 03:03
Posts: 592
Location: In de Keukenhof
Hier de eerste berichten uit Novi Sad(Servie), daar waar ik samen met het duracell konijntje(Arjan) in 4 dagen Hawtin, Trentemoller, fanciulli, Tenaglia, Woolford, R Sanchez, F Knuckles, Prydz en Digweed en velen meer voorbij ga zie komen. We proberen dagelijks ff wat info naar nederland te sturen. De locatie hier is igg fantastisch het lekkere weer moet nog wel komen maar de verwachtingen zijn znaar het weekend 35 graden :cool


Top
   
PostPosted: 11 Jul 2007, 20:37 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
:hat

have fun, guys :)

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 11 Jul 2007, 20:52 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 03 Aug 2006, 21:33
Posts: 156
Location: holland
sounds great there!
enjoy the festival (Y)


Top
   
PostPosted: 11 Jul 2007, 22:29 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Super mannen! Party on! :hat


Top
   
PostPosted: 12 Jul 2007, 12:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 18 Sep 2005, 23:54
Posts: 1655
Location: Haarlem
veel plezier! 35 graden ideale party-temperatuur! :)

:tune


Top
   
PostPosted: 12 Jul 2007, 21:55 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
VET! :tune
Gaaaan met die banaan daar!

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 13 Jul 2007, 12:32 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 08 Aug 2005, 03:03
Posts: 592
Location: In de Keukenhof
Oke dan... ff een update van dag 1, na een dagje op een strandje bij de donau te hebben gelegen, zijn we om 4 uur onze e-tickets gaan verzilveren. Het terrein van het festival is echt fantastisch, ik praat over een enorm fort met allemaal donkere tunnels, binneplaatjes en donkere hoeken.
In het midden is de main waar rond de 35000 mensen kunnen staan, helemaal achteraan na een enkeltechnisch verradelijke tocht is de dance arena. Moeilijk te beschrijven hoe het daar eruitziet maar geloof me echt super gaaf, het is een grote gracht waar 25000 mensen in kunnen.

Als eerste op het programma was The Prodigy op de main, na een half uurtje dringen stonden we daar dus bijna vooraan, vanaf 11 uur was het duidelijk weer oorlog op de balkan, armen, benen, hoofden en andere lichaamdelen vlogen in de rondte... The Prodigy was echt top, maar na een half uur toch maar ff terugzakken naar een wat rustige plek. In vergelijking met Dance Valley van vorig jaar, was het geluid echt veel beter, het was absoluut een topbegin voor wat komen gaat.

Daarna toch maar ff naar onze favoriete arena gegaan, daar waar Deepchild heerlijke techno/minimal sounds liet horen, zeker het einde was verrassend goed. Daarintegen was het echt knudde met onze grote vriend Trentemoller, het leek wel een kind van 6 die op zijn triangel liep te pielen... Slaapverwekkend was het iig zeker! Na een uurtje naar zijn live optreden te hebben geluisterd was Green Velvet aan de beurt, ik zeg maar zo knallen met Ballen, hakken en zagen... Als timmermanszoon kon ik er dus wel in meegaan maar na 2 uur was het wel echt klaar.

Als laatste voor ons dan, was daar Richie Hawtin, hij moest uiteraard eerst ff het tempo temperen die Green Velvet erin had gepleurd, maar daarna een topsetje! Grappig om te zien dat die velen engelsen die duitse minimal/technoshit niet echt kunnen handlen. Dus om ons heen veel Serven ook wel lachen... Vanavond is toch wel de topavond met achter elkaar woolford/Tenaglia/Fanciulli, dus die kan bijna niet fout gaan.

Groetjes aan alle GC vrienden vanuit het zonnige Servie

Het duracell konijntje en the styler


Top
   
PostPosted: 13 Jul 2007, 13:31 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Vet report! :cool
veel plezier daar nog man!

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 13 Jul 2007, 19:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
:lol Leuk report met n paar mooie zinssnedes erin. (Y)
Have fun!

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 13 Jul 2007, 20:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 09 Oct 2005, 09:57
Posts: 82
Klinkt goed! Veel plezier verder :)


Top
   
PostPosted: 13 Jul 2007, 23:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 18 Sep 2005, 23:54
Posts: 1655
Location: Haarlem
[quote]een kind van 6 die op zijn triangel liep te pielen...


Onze triangeljosti Leon ook aanwezig dus! :)

Veel plezier boykes! :tune

Top
   
PostPosted: 14 Jul 2007, 13:13 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 25 Jun 2005, 23:02
Posts: 914
Location: Hilversum
En wat een avond en ochtend is het geworden...pffff...

Gisteren dus maar weer zo'n beetje de hele tijd bij de Dance ArenA gestaan waar we bij aankomst al verblijd werden door lekkere groovy tunes van Serge Santiago die later overgingen in de betere minimal.

De Dance ArenA ziet er trouwens echt super uit: een soort grote gracht waar makkelijk 10000 man terecht kan (maybe more) en waar het geluid op alle plekken top is. De visuals zijn ook bijzonder mooi en worden op mega schermen achter de dj geprojecteerd.

Na Serge kwam 2020 Soundsystem. En wat een verschil met Trentemoller. Dit swingde als een stel Afrikaanse apenbillen rennend door dejungle. Niemand kon stilstaan en de 5 koppige bandleden maakten er een echt feestje van. Alle nummers liepen ook echt in elkaar over. Helemaal top.

Toen kwam Paul Woolford. Wat een held. Misschien wel de lekkerste set gedraaid van de hele dag omdat hij m goed opbouwde en de menigte volledig in zn hand had. Hij wisselde nieuwe met classics af, maar op zo'n manier dat het er precies inpaste.

Af en toe verscheen de man met de pet al om een hoekje: Danny Tenaglia. Deze avond draaide toch min of meer om hem met een 3,5 uur set (eigenlijk te kort). Toen ie begon kwam het standaard tafereel: microfoontje pakken, paul bedanken en publiek welcome heten. Hij begon direct met tech house en dat ging via tribal over in stevige techno (op het eind een beetje te pittig voor deze 30+er).

Maar wat een clown blijft het toch. Elk nummer meedoen en meezingen en maar gek doen. Uiteraard ook dj booth verlaten en op het podium gaan meedansen.

De zon was ondertuseen allang weer op en scheen in de zonnebril van Nic Fanciulli die ook stond te stralen. Hij ging gelukkig een tandje lager en heeft ons nog een aantal nummer wetente bekoren. Toen was het tijd om het tentje weer op te zoeken: van 0.00 tot 07.00 uur non stop dansen voel je toch wel in de knietjes en voeten.

Zometeen maar ff verder chillen en ons dan opmakenvoor de grooves van Frankie Knuckles en Roger Sanchez. Keep youposted from Serbia!!!

_________________
deepsexyfuturistictechfunkhouse...that's what I like ...


Top
   
PostPosted: 14 Jul 2007, 14:54 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Leuk report weer. (Y)

[quote="Arjan"]Dit swingde als een stel Afrikaanse apenbillen rennend door de jungle.

Geweldig! :lol

Veel plezier nog!

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 14 Jul 2007, 15:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 30 Apr 2007, 22:57
Posts: 1213
Location: Dorst, omg. Breda
Whoa, dit klinkt nog eens goed! (Y)


Top
   
PostPosted: 14 Jul 2007, 18:03 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
Damn jullie maken me wel nieuwschierig. Ik ga toch maar eens wat beeldmateriaal van de locatie opzoeken.


Top
   
PostPosted: 15 Jul 2007, 14:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 08 Aug 2005, 03:03
Posts: 592
Location: In de Keukenhof
Aangeslagen door de warmte heel ff snel in het kort....
Frankie Knuckles geniaal! heerlijke classic house, daar gaan de beentjes wel van bewegen.
Roger Sanchez, matig , valt teveel terug op behaalde successen.
Vanavond.... Diggers en dan weer naar huis!

Greeetzzzz


Top
   
PostPosted: 15 Jul 2007, 15:23 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Woeii Digweed! Have fun gasten! :cool


Top
   
PostPosted: 17 Jul 2007, 17:37 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 08 Aug 2005, 03:03
Posts: 592
Location: In de Keukenhof
De laatste dag van dit festival was voor mij persoonlijk vooral een afknapper! :\ Heb de hele dag geprobeerd fit te worden maar was helaas getroffen door een griepje of iets wat er op lijkt.
Ben uiteindelijk nog wel ernaar toe gegaan en heb nog 2 uur met mijn hoofd meegeknikt bij Sebastien Leger die zeker niet slecht draaide. Maar daarna helaas noodgedwongen de handdoek moeten werpen dus geen Digweed en Prydz :x


Top
   
PostPosted: 17 Jul 2007, 22:38 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
ah sucks :|


Top
   
PostPosted: 17 Jul 2007, 22:49 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 25 Jun 2005, 23:02
Posts: 914
Location: Hilversum
En dus moest ik de honneurs maar waarnemen bij Digweed...

Maar daarvoor draaide dus eerst Sebastien Léger en trad Blackstrobe Live op. Ik moet zeggen dat Sébastian erg lekker stond te draaien en hij had er zelf ook duidelijk plezier in. Hij stond echt te swingen achter de draaitafels en had het publiek volledig in zijn hand. Prima opgebouwde set met als voorlaatste plaat My Lexicon van Sander Kleinenberg.

Vlak daarna moet Rulestyler helaas afhaken. Terecht, want zijn accu was leeg door chronisch slaaptekort, de neus vol met stof van 4 nachten dansen in de Dance ArenA (waar het overdag 35 graden was en waar geen grasspriet meer te vinden was) en na iedere ademhaling volgde een kuchje.

Maar goed, Digweed zou een uur later beginnen en dat wilde ik (en de 9998 anderen) nog wel ff meemaken. Ik had toch nog ergens een laatste reservoirtje energie gevonden. Ik moest wel nog even de zure appel van Blackstrobe doorstaan. Man, wat was dit slecht. Het is een soort groep bestaande uit 5 man die eruit zien als rockers en een soort van rock-house spelen maar met zo'n beroerde zanger....pfff...Was blij dat het afgelopen was iig.

En daar stond ie toen met zn groene shirtje: Digweed himself. Even keek ie de "gracht" in en klapje met z'n handen riching de menigte en zag dat het goed was. Hij begon direct met een paar pomptracks, zakte daarna in naar minima. Daarna pakte hij de draad gelukkig weer op. Laatste uur alleen maar klappers :tune dus dat belooft wat voor Extrema zaterdag.

Na Digweed zat het er voor mij ook op en ben ik teruggelopen naar onze tent. Geen Prydz dus meer gezien. Ik was ook op (mede omdat het overdag 35 graden was en we iedere morgen om 8 uur het tentje uitgebrand werden en omdat ik vandaag gewoon moest werken).

Eindconclusie:
Festival is absoluut een aanrader: te gekke locatie, overal goed geluid en de prijzen ter plekke zijn ook erg cheap (voorbeeld: EUR 1,50 voor een 0,4 liter bier en EUR 1,00 voor halve liter water), dus daar hoef je het zeker niet voor te laten. Organisatorisch zit het prima in elkaar. We konden iedere avond zo naar binnenlopen. Nergens een rij gezien terwijl er toch tienduizenden mensen rondliepen. Als je ooit besluit te gaan, kun je beter een appartement of hotel nemen als je verzekerd wil zijn van dagrust. Op de camping - waar wij dus zaten - is 24 uur per dag herrie (overdag werd daar ook gedraaid), maar heeft wel een goede vibe en daardoor zit je echt ' in' het festival zelf.

Exit...maybe until next year :hat

_________________
deepsexyfuturistictechfunkhouse...that's what I like ...


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 31 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma