It is currently 28 Sep 2024, 20:18

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ] 
Author Message
PostPosted: 16 Jul 2007, 10:19 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Afgelopen zaterdag vond alweer de 13de editie van Dance Valley plaats. Nog nooit was de line-up op progressive gebied zo matig doordat de deal met Renaissance niet rond kon komen. Vette pech voor ons! :( Hierdoor zeker niet van plan te gaan totdat Tijs me de dag ervoor opbelde en gratis vip kaartjes had, nouja met het geplande mooie weer in het vooruitzicht gaan we wel even kijken :)

Om half 2 aangekomen eerst een rondje over het terrein gedaan, biertje erbij, zonnetje, heerlijk! :cool

Rond half 4 richting Electronation tent voor Gabriel Ananda live, viel zwaar tegen helaas! Stukje Agoria meegepikt, wel aardig.
Hoogepunt van de dag waren zoals van te voren al gedacht Oliver Huntemann & Stephan Bodzin! Heerlijk hoe vooral Bodzin liep te geinen, toeteren en het publiek opzweepte! Verder erg dikke platen gehoord met als klapper Bodzin's ena laatste plaat, helemaal los! 8-)

Hierna Armin van Buuren look-a-like Kiki, eerste paar plaatjes gehoord en daarna richting main gelopen. Ferry Corsten stond daar te trancen. Helemaal bovenaan kwamen we Juffermans weer tegen, zijn hem 4 keer tegen gekomen! Toch knap tussen 35.000 mensen :lol

Rond 9en richting uitgang gelopen om zo een beetje voor de drukte weg te zijn. Prima dagje gehad door vooral het lekkere weer (Y) Verder ontbrak er 1 essentieel ding voor me en dat was lekkere prog. Hopenlijk zal dit volgend jaar weer volop aanwezig zijn! :D


Top
   
PostPosted: 16 Jul 2007, 11:57 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 Jun 2005, 14:13
Posts: 113
Location: Amsterdam
Zijn er behalve Rob (die je overal tegenkomt) nog anderen geweest?

Dit jaar ook overgeslagen vanwege de trieste line-up... :cow

xxNoel


Top
   
PostPosted: 16 Jul 2007, 12:23 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 21 Jun 2005, 10:56
Posts: 1155
Location: Rotterdam
Het was zeker een leuk dagje! Niet te warm ook, er stond windkracht 6 tot een uur of 7 :(
Gelachen met Juffie en Co :D

Muzikaal inderdaad niet hoogstaand, maar de sfeer was goed en het was ook goed gevuld. Laten we hopen dat er volgend jaar weer een top line up is want het blijft een mooi feest! :cool

De zeer prijzige broodjes beenham smaakten ook goed! ;) 8-)


Top
   
PostPosted: 16 Jul 2007, 12:39 
Offline
Moderator
Moderator

Joined: 08 Jun 2005, 22:46
Posts: 404
Location: Den Haag
was er ook (geheel overwachts) maar bedacht op het laatste moment: WTF, tis lekker weer dus waarom niet.
Muzikaal idd niet hoogdravend, maar er zijn zat festivals geweest waar dat wel zo is maar waar ik dat dan weer mis om een of andere reden.
Dus we waren er voornamelijk voor de sfeer. En die was goed.
Lekker zonnetje, niet te druk en je gaat nog eens ergens anders naar staan luisteren als je geen enkele voorkeur hebt. Dus je doet nog nieuwe ervaringen op ook ;)

volgens mij nog van een uurtje of 3 tot eind volgehouden.
next week verwacht ik er wel wat meer van op extrema


Top
   
PostPosted: 16 Jul 2007, 17:03 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
Ik ben ook geweest, zal vanavond thuis mijn verslagje schrijven. Nu druk aan het werk ;)


Top
   
PostPosted: 16 Jul 2007, 19:31 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
De sfeer was voor mij ook bepalend en wat minder heen en weer lopen beviel uitstekend!
Ben vooral op de Main geweest, waar het al lekker begon met (redhead) Prinz (Prog/minimal/Electro) (Y)
Helaas Roger Martinez gemist, want ik was pas om 11 uur binnen.
Verder stukjes meegekregen van Marco Bailey (vet) :cool en Christian Varela op de Global Stage, Terry Toner in Electronation en later Agoria of Kiki (weet ik ff niet meer, misschien wel allebei), Sebastian Leger (beetje wisselend) op In Charge Stage, Danny D en Tom Harding op HQ, waarna ik weggeblazen werd door ernstig (muzikaal?) geweld van de Organ Donors :x
Verder lekker relaxed op de Main met Marcel Woods, Umek vs Valentino Kanzyani (Y) en Paul van Dijk als (helaas laatste uur) te zweverige afsluiter. Zijn toegift was nog wel ff aardig.
Al met al totaal geen spijt, de vallei blijft erg mooi als het weer goed is èn ik heb geen modder gezien!

_________________
I love PoesUps!


Last edited by YvonnY on 17 Jul 2007, 14:54, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 16 Jul 2007, 23:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=94xXF0w22Zw&NR=1[/youtube]
:hat


Top
   
PostPosted: 17 Jul 2007, 01:22 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
Uhhh, sorry. Heb zojuist een verslag geschreven maar het is een heel rapport geworden. Ben weer eens van het uitgebreide. Tcoh plaats ik 'm maar. Mocht je het teveel van het goede vinden om het helemaal te lezen even in het kort: het was een leuke dag ;)

Hieronder mijn belevenis en invulling van de dag:

Om 10.15u reden we weg uit Kortenhoef met 3 auto’s. Ik ging met een vriendin (Bianca) en mijn vriendenclub uit Hilversum e.o. Leuk want zo vaak gaan we niet meer op deze manier met zo’n club. De club is wat mensen betreft wel grotendeels anders omdat veel van degene die er toen bij waren bijna allemaal mama of papa zijn en de zin om nog iets als DV te ondernemen zit er niet meer bij iedereen in. Uitzonderingen daar gelaten.

In het verleden hebben we jarenlang een kleed meegenomen en settelden we ons in de vallei. Dat had zijn voor- en nadelen. Je kon er alles op kwijt (er waren in het begin ook nog geen kluisjes), als je even wilde zitten ploften je neer en het fungeerde tevens als meetingpoint. Het nadeel; je komt bijna niet verder dan de vallei. Voor mij bestond Dancevalley ook alleen uit de vallei. Ik keek zelden in die tenten.

De afgelopen, volgens mij, 3 jaar ben ik niet geweest. Het was of gelijk met Extrema of ik was op vakantie. Zowaar begon het dit jaar te kriebelen. Ik wil toch een keer mijn 10e jubileum halen. Het was toch 1 van mijn eerste festivals (naast Mysteryland op de Maasvlakte). Maar toen kwam de line up en die was voor ons progressive liefhebbers om te huilen en met het enorme aanbod festivals deze zomer, moest ik deze wel laten gaan.

Vervolgens werd de site gelanceerd en op een gegeven moment ben ik toch even gaan neuzen. Wow, dat zag er gaaf uit. Daar kwam die kriebel weer. De woensdag voor DV belde een goede vriendin, zou niet gaan, had er helemaal geen zin in en ze vroeg; hey, ga jij nou nog naar DV? Ik ga toch wel. Afijn, dat was het begin van het afbrokkelen van mijn voorgenomen ruggengraat.

Ik hield stiekem toch de weersvoorspellingen in de gaten en het zag er ineens goed uit voor de zaterdag. Tjeeeemig, Ik ben niet op vakantie, het is niet gelijk met Extrema, het wordt top weer en dan komt er op vrijdag de 13e ook nog een kaart op mijn pad. Tsja, wie ben ik om dan niet te gaan.

Ik ging met een relaxed gevoel richting Spaarnwoude. Geen drukmakerij vantevoren doordat het vrij onverwacht kwam, geen zelfgemaakte time table want ik ging niet echt voor de dj’s en er gingen meer bekenden dan ik dacht kwam ik gaandeweg achter.

Even over 11u parkeerden we de auto. We stonden op P10. Voorgaande jaren stond je daar gratis maar nee, dat hadden ze natuurlijk door dus nu stonden ze er ook, de parkeerwachters incl. hekken en linten. Kosten: 10 euro per auto en er stond een bord naast; parkeren op eigen risico. Ik blijf het allemaal veel geld vinden. Helemaal als ik lees dat er van diverse auto’s op P3 banden lek gestoken zijn en zoals wij alsnog 15/20 min. moeten lopen. Ik begrijp best dat ze er wat voor vragen maar met zoveel auto’s en de kosten van je entree moet het toch voor minder kunnen.

Afijn, op naar de ingang: De paden op, de lanen in! Het leek de wandelvierdaagse wel. Bij elke bocht dacht ik; hierna zien we vast de ingang maar nee, dat duurde wel even.

Ik was best benieuwd naar de aankleding en indeling van het terrein. Dat kon je al enigszins zien op de site maar in real life is toch anders. Het thema was dit jaar Cirque de la Dance.

Er stond een grote gestreepte ovale tent waaronder de hekken stonden en je door naar binnen kon. Het waren heel wat poortjes en het was best druk al stonden we wel gelijk in de tent. Net buiten de tent werd je al ontvangen door de muzikale klanken van opkomende dj’s. Het naar binnen gaan ging best snel. Voor mijn gevoel waren we binnen 15/20 minuten binnen. Tas nog even gecheckt en je liep direct met je snufferd naar de kassa’s. Volgens mij waren er kassa’s genoeg waar je alleen bonnen kon halen voor drinken. Vervolgens direct door naar de kluisjes om onze tassen met warme kleding te lozen. Deze stonden rechts. De kassa om je sleutel te halen stond wat verder naar voren. Ik denk dat er, net als ik, meer waren die eerst naar de kluisjes liepen voor ze beseften dat de sleutel ergens anders gehaald moest worden.

Vervolgens zijn we linksom naar de main gewandeld, langs wat kraampjes met kleding/zonnebrillen en diverse tenten. Bij de main een glaasje drinken gehaald en met een flinke: Proost! Hebben we de dag ingeluid. De eerste bekenden smsten al waar ik was. Ik ben best druk geweest met uitleggen waar ik stond of op zoek naar de ander middels een beschrijving: Bij dat bord met die en die tekst recht naar beneden, op het veld vooraan links van het midden, zie je die paal met oranje vlag, daaronder enz. enz.. Zo werd mijn eerste missie; op naar Madhouse, oftewel; terug naar het begin. Overigens de stage waarvan ik riep, daar hoef ik niet heen.

Deze stond rechts t.o. de ingang, achter de kassa’s. Op weg er naar toe besefte je hoe hard het waaide. Het zand stoof op van het pad dat er lag. We zijn dus tussen de tenten door gewandeld. Leuk want zo liep je langs een theater/chill met rockachtige muziek, de Ibizatent, Defected in the house via de Carl Cox stage naar Madhouse. De Clown gezichten zag je bij elke tent op een soort stellage met de naam van de betreffende tent. Iedere tent was wel anders, leuk gedaan. Wel vond ik de Clowns gezichten allemaal op nogal agressieve manier getekend. Ik denk bij een clown aan lachende, verbaasde en geschrokken gezichten maar goed, wie ben ik.

Madhouse stond in een U vorm met de rug naar de ingang. Op de omheining kon je staan en dansen en binnen de U stond iedereen ook al lekker te dansen. Het stikte er van de bekenden. Op het voorterrein was dit naast de Carl Cox’ Global en de Beatclub stage in de openlucht. Mede door het weer dus een erg aangename plek. Tevens hiel de omheining de harde wind tegen, dat scheelde een heel stuk. De muziek was nog verrassend lekker. Ik kende ze niet maar heb me prima vermaakt op de klanken van Steff da Campo en Graphix. Na daar een tijd gestaan te hebben wilde ik wel wat anders opzoeken. Uiteindelijk is het allemaal niet echt de muziek dat me mee voert en dat maakt het juist leuk om ook wat verder rond te kijken en luisteren.

Nog even naar de Ibizatent gewandeld waar Marnix lekker relaxed draaide. Dit was ook een kleinere tent en best mooi aangekleed.

Toen op naar tent 6 Marco V’s In Charge. Deze was weer een stuk ruimer en hoger. Hier draaide Sebastian Legér en die heb ik eerder gehoord. Hij draaide toen erg oké en deze keer heb ik me er ook weer goed op kunnen vermaken. Beetje kletsen, beetje dansen, beetje roken (thanks Yvon ;-) ).

Erick E wordt mijn volgende missie. Daar had ik ook weer afgesproken met de nodige bekenden dus togen we naar de vallei. Even een korte pitstop gemaakt bij Paul Jay bij de Beatclub maar op de 1 of andere manier kwam het daar niet echt op gang. Er stonden erg weinig mensen, jammer want de Beatclub wekt bij mij altijd wel nostalgie op. Aangezien Bi en ik een verleden hebben uit die tijd hebben, wilden we stiekem nog wel even een klein oldschool dansje maken maar het zat er niet echt in daar. Toch maar door naar Erick E.

Altijd leuk als je de vallei binnen komt. Erick E trekt toch een hoop mensen want begreep van vrienden die al in de vallei stonden dat het nu ineens een stuk drukker werd. Hij weet er toch wel elke keer wat van te maken. Ik ben geen fan van een hele avond club muziek maar hij kreeg de vallei echt los. Handen gingen in de lucht, erg leuk om dat vanaf de heuvel te zien. Ik deed zelf overigens net zo hard mee met dansen, het klonk erg lekker.

Na Erick nam Marcel Woods het over en hij schroefde het iets op maar nog steeds goed te behappen en vond het zelfs wel oké klinken. Het was gewoon een andere manier van een festival bezoeken. Naar Extrema ga ik echt voor de muziek, dit was vooral de gezelligheid. Je stelt je daarop in en ik heb me vervolgens prima vermaakt op de muzikale klanken. Dan kan je het beter hebben of zo.

Toen moest er een plaspauze ingelast worden en het leek ons wel handig om dat maar bij HQ te doen want ook in die hoek ken ik weer wat mensen dus we sloegen 2 vliegen in 1 klap. Ook hen nog even opzoeken. Eenmaal boven heb ik de wc van de lijst geschrapt, kanonnen wat was het druk. Ik kan gelukkig makkelijk die knop om zetten en wacht wel tot ik thuis ben.

Alle moed verzameld, op naar het HQ veld. Alsof je in een andere wereld komt. De zon zakt daar sowieso sneller weg dus het wordt eerder schemeriger en koeler. En dan ook nog die, voor mij tegenwoordig, behoorlijk stevige muziek. Was even wennen en ook wel weer lachen als je een beetje om je heen kijkt. En ja hoor, ook hier weer de nodige bekenden. Ik heb niet opgelet wie er draaide maar volgens de time table en mijn geschatte tijd denk ik Mark EG (geen idee) en ik denk een stukje Tom Harding. We hebben er even wat gedronken en gekletst en uiteindelijk kregen we wat vrienden voor hun doen zo gek om mee te gaan naar de main. Poeh, gelukkig maar want dit is niet mijn ding.

Bij de HQ stage stond ook nog een grote tent, daar klonk het zo stevig dat ik er met een boog omheen gelopen ben. Overigens blijft het door alle voorzieningen (bar, wc, kassa’s) wel grotendeels gescheiden van de rest van DV. Eigenlijk zijn het 3 terreinen aan elkaar verbonden (het voorterrein met de Global stage als main, de Vallei als een main en het HQ terrein met hun eigen main stage).

Het blijft erg gaaf als je terug loopt en je ziet het hele terrein zo lager liggen. Al die tenten, barren, reuzenrad enz. Het is een dorp op zich.

Vooral tegen de avond en de rest van de avond was de lucht vrijwel geheel open getrokken waardoor de zon de vallei verlicht en verwarmd. Als stokstaartjes zag je de feestende massa op de heuvel zich steeds meer naar boven verplaatsen want daar bleef je het langst in de zon staan. De drukte vond ik prima te doen. Heb het absoluut veel drukker mee gemaakt maar het was wel vrijwel overal goed gevuld. De vallei ziet er altijd als een merenhoop uit maar je kon er goed doorheen lopen en dansen.

Na kort even bij de main te hebben gestaan (stukje van Umek & Valentino Kanzyani gehoord) zijn we, naar ons volgende treffen gegaan bij Marco V, weer helemaal aan het begin. Ik heb in die 9 eerdere jaren volgens mij niet zoveel gelopen als nu. Helaas vond ik Marco V tegen vallen en ook hier was het helemaal niet bomvol. Na er kort geweest te zijn toch weer naar de main. Ik vond Ferry Corsten lekker draaien en ook Paul van Dyk kon me wel even boeien. Toch sloeg de vermoeidheid toe, we waren er klaar mee. Helaas onze vrienden nog niet en eigenlijk rijd ik nooit met anderen mee (behalve dan met Lijn, mijn partner in crime) en nu weet ik weer waarom niet. We konden dus niet weg en ik ben iemand als ik het zat ben, wil ik naar huis. We hadden dus nog een uurtje te gaan (de rest wilde om 22.30u weg gaan) en zijn voor de verandering maar gaan wandelen. Stukje Preach maar nee, niet mijn ding en erg rustig. Op de Global stage na gingen alle tenten op het voorterrein om 22u dicht en de stroom mensen begon langzaam op gang te komen richting kluisjes en uitgang. We hebben wel nog even bij Carl Cox gekeken maar het was me daar te druk. We zijn de spullen gaan pakken uit de kluisjes en gelukkig kwamen niet veel later onze vrienden aan wandelen.


De wandeling naar de auto was behoorlijk. Onderweg bij diverse boerderijen stonden ze frisdrank/koffie/thee en hamburgers te verkopen. Geef ze gelijk, ze hebben er toch ongemak van en misschien verdienen ze nog wat. Het voordeel van verder weg staan is wel dat je in stapt en weg rijdt. Ik heb weer genoeg mensen gehoord die de nodige tijd hebben vast gestaan op diverse parkeerplaatsen.

Al met al een leuke dag gehad. Het voelde toch een beetje als thuis komen, zoals ook een vriendin van mij zei die al een tijdje niet geweest was. Ik vond dat zeker het voorterrein veel levendiger was door hoe het nu was ingedeeld. Het weer zat natuurlijk mee en dan is een festival al snel geslaagd. De muziek was goed te doen, je kon er altijd wel iets vinden dat best lekker dansbaar was. Maar qua muziek dat me mee op reis neemt en toch ook zeker de aankleding, kijk ik erg uit naar Extrema. Dat is inmiddels toch meer mijn festival. Nu maar hopen op toch weer mooi tot redeijk mooi weer komend weekend. Tot op heden gaat het het grootste deel van de dag goed bij de afgelopen buitenfeestjes.

:hat


Top
   
PostPosted: 17 Jul 2007, 01:32 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
Je doet je ondertitel eer aan ;)

Leuk report


Top
   
PostPosted: 17 Jul 2007, 01:36 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
Thanks (Y)

Ik ben er even voor gaan zitten maar dan heb je ook wat ;) :roll


Top
   
PostPosted: 17 Jul 2007, 08:10 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 08 Feb 2006, 00:03
Posts: 358
Location: Eindhoven
Nice report DL. (Y)
Ben vooral op de main geweest, mede door het weer. Het beste wat ik gehoord heb was toch wel Umek vs Kanzyani.
De main zelf blijft toch wel 1 van de vetste area’s van welk festival dan ook in Nederland. Zeker het laatste uurtje, blijft toch een mooi schouwspel hoor, de vallei, lasers, vuurwerk.
Al met al goed vermaakt.


Top
   
PostPosted: 17 Jul 2007, 15:18 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Zo, DL, jij bent er echt 'even' voor gaan zitten (Y)

Voor de liefhebbers: er staan 'n stuk of veel foto's op Dancevenue.nl ;)

_________________
I love PoesUps!


Top
   
PostPosted: 17 Jul 2007, 15:23 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
Je vergist je zo snel in hoeveel tijd het kost om wat te schrijven. Was ineens 2u verder :oops

Ik ga zeker vanavond als ik thuis ben na een verjaardag even jouw stukje lezen en foto's bekijken ;)


Top
   
PostPosted: 17 Jul 2007, 17:43 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Mar 2007, 21:09
Posts: 163
Location: Breda
Het is ff lezen, maar dan heb je ook wat.
Je weet het erg leuk te verwoorden.
Kijk nu al uit naar de komende Extrema report!


Top
   
PostPosted: 17 Jul 2007, 19:23 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
[quote="Dansliefhebber"]Je vergist je zo snel in hoeveel tijd het kost om wat te schrijven. Was ineens 2u verder :oops

Ik ga zeker vanavond als ik thuis ben na een verjaardag even jouw stukje lezen en foto's bekijken ;)


Ik verder niks geschreven hoor (heb ff n break), alleen foto's gemaakt.

_________________
I love PoesUps!


Top
   
PostPosted: 18 Jul 2007, 13:07 
Offline
just started
just started

Joined: 28 Jan 2007, 12:30
Posts: 18
Location: the south
leuk feestje!

ben vooral bij de Marco V stage geweest omdat het geluid daar erg goed was, geen windkracht 35 door de tent blies en Leger en Marco zelf erg lekker draaiden.! :cool

groot minpunt was de avondvierdaagse die afgelegd moest worden om van de bus bij de ingang te komen.. dat kun je mensen niet aandoen die al een paar uur aan het reizen zijn en ook nog een aardige kater van de avond ervoor hebben. (N)


Top
   
PostPosted: 18 Jul 2007, 15:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Dec 2005, 13:18
Posts: 494
Location: Amsterdam
Ik denk ook dat het merendeel van de mensen zich de avond ervoor de tering hebben gezopen en ook nog meer dan 2 uur moeten reizen om er te komen...


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 46 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma