It is currently 28 Sep 2024, 20:11

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: [29-07-2007] Blauer See
PostPosted: 01 Aug 2007, 14:33 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Zondag 29 juli, na 4 uur heerlijk geslapen te hebben, open ik mn ogen en kijk naar buiten.
En ja hoor...T KOMT MET BAKKEN UIT DE HEMEL. Haha! Zo mooi als t gister op Rockit was, zo (N) is t nu.

Enfin, alle 4 n douche gepakt, bakkie pleur, happie eten en wachten op ons vriendinnetje zodat we met zn 5en op weg kunnen gaan naar Ratingen in Duitsland.
T mooie van t hele verhaal is dat we wél met mijn Turrekenbus gaan, maar dat ik niet terug hoef te rijden. :D

Ongeveer kwart over 12 kwamen we aan in Ratingen. Onderweg alleen maar stortregen gehad, maar hier miezerde t wat. De wagen geparkeerd en, na eerst verkeerd gelopen te zijn, kwamen we bij Blauer See aan. T is n soort van recreatie/familie park met wat attracties en spelletjes voor kinderen met n mooi wandelgebied. En gewandeld hébben we. ;) De weg leidde ons eerst n heel stuk naar boven waarna we, na n bocht naar recht, alleen maar naar beneden liepen. Van bovenaf hadden we (tussen de bomen door) n mooi uitzicht op t terrein wat dus echt in n vallei ligt. Sehr schön.
Beneden aangekomen zagen we n redelijke rij van mensen die stonden te wachten voor de ingang.
Op dat moment begon t harder te regenen, dus snel n poncho aangetrokken.
Wat ons opviel, is dat t leek of er geen beweging in de rij kwam. We stonden maar, beetje praten, beetje lachen met Duitsers (ja, t kan), maar dichterbij de ingang kwamen we niet. Inmiddels is er n ander bevriend stel bij ons aangesloten, dus de stemming zat er al goed in.
Na ong. 40 minuten eindelijk binnen. Tja, als je ál die mensen door maar 2 (!) ingangen moet krijgen, schiet t idd niet erg op, nee. :( Enige minpuntje van de dag. Maar goed...we waren binnen. En wat nóg beter was....t is gestopt met regenen. What are the odds? De rest van de dag is t alleen maar mooi weer geweest; n ieniemienie klein regenbuitje 's middags bij Sven, maar dat hoorde volgens mij allemaal bij de show. De platen die die toen draaide waren ook wat rustiger en toen de zon weer doorkwam, begon hij juist weer met opbouwen. It's all part of the show. Maja, zover ben ik nog niet. Eerst de binnenkomst.

Er werd redelijk grondig gefouilleerd, maja...dankzij mn eerlijke uiterlijk mocht ik gewoon doorlopen (en zo hoort t (vind ik)). ;)
Meteen aan onze rechterhand had je n....ja...redelijk klein, overdekte area, waar Tobi Neumann al lekker stond te draaien en waar er al flink werd gedanst.
Als je rechtdoor liep, had je n bar en daarnaast had je n trap die naar boven liep naar n overdekte tribune. Vanaf daar had je n mooi uitzicht op n waterplas oid (heb ik niet echt op gelet hihi) met daarachter de main stage.
T gekke van die barretjes was, dat je er wél met bonnen moest betalen, maar dat je diezelfde bonnen gewoon bij iemand in diezelfde bar moest kopen. De prijzen waren wel betaalbaar, das weer n pluspunt.
Maar goed...we stonden inmiddels bij main waar Guy Gerber bezig was zn apparatuur te installeren terwijl Patrick Peiki stond te draaien. Ineens....absolute stilte, storing dus. Normaal stoor ik me daar niet zo aan, want meestal is t snel verholpen. Maar deze keer niet. Dus met zn allen maar weer terug gewandeld naar Neumann. Bleek dat er dus ook n pad naast de tribune liep, waar je dus wel door de modder liep, maar waar je niet tussen al die mensen door hoefte.
Gelukkig hadden we allemaal laarzen en andere goeie schoenen aan, dus de keus was snel gemaakt.
Ondertussen had Villalobos zich al bij Neumann achter de draaitafels gevoegd en de heren stonden lekker B2B te draaien.
Ik had trouwens wat stoffen speelgoed bloemen voor mij en wat vriend(inn)en mee genomen zodat we wat liefde, vrolijkheid en plezier konden verspreiden in de vallei. Plus dat, als ik dat ding in de lucht hield, iedereen mij wel weer terug kon vinden.
Mensen reageerden er ook allemaal leuk op en dat viel me toch wel heel erg op. Gister, op Rockit, vond ik de sfeer al zo bepalend, maar hier......t ging nog nét ff verder. Dat had ik, eerlijk gezegd, ook niet verwacht met die punktliche Deutschers. Ik denk ook dat ik bijna iedere feestganger daar met mn bloem n kus heb gegeven haha. :lol Tja, je bent jong en je speelt wat. ;)

Net ff na 15 uur zijn we weer naar main gelopen waar Sven net begonen was met zijn 7 uurs set.
Lekker rustig opbouwen, vrolijke plaatjes, hijzelf was ook vrolijk...hij had er zin in zag je...leuk. (Y)
Toch hebben we af en toe wel heen en weer gelopen. Als je ff de indruk kreeg dat er n minder plaatje opgezet werd, liep je naar de andere kant. Daar hebben we ook geen spijt van gehad, want vooral t einde van de set van Neumann en Losintbos was errug Väth. Hierna kwam Loco Dice op en de heren begonnen gewoon met zn allen te draaien. T publiek ging los, de heren gingen los...dit maak je niet vaak mee.
Op n gegeven moment toch weer terug gegaan naar Sven. Ook hier ging t er goed op los. De plaatjes die hij hier draaide, die draait hij niet in Nederland hoor. Dit is echt voor eigen volk en gewoon hele dikke shit. Mn maatje en zn vriendin zijn om n uur of 8 naar mn wagen gegaan...die waren op. Andere gast die met ons meereed ging om 21 uur terug, dus bleven alleen mn dinnetje en ik van ons clubje over. Wel n heleboel andere vrienden en bekenden, maar die reden niet met ons mee hihi. We hadden afgesproken om half 10 ook naar de bus te gaan zodat we voor de drukte weg konden.
Maja....als die halve tamme ineens zó verschrikkelijk ziek gaat draaien, probeer me dán nog maar mee te krijgen. De plaat die hij er toen ingooide was zó leip dat ik gewoon móest springen. Gelukkig kwam daar de break, dus kon ik iedereen nog ff gedag zeggen, maja...toen haalde die de bassline en beat weer terug en ja.....daar ging ons ADHDtje weer! Pfffff. :p
Uiteindelijk om 21:45 verstandig geworden en met zn 2tjes naar de bus gelopen. Was ook zeker verstandig, want we waren ff vergeten hoe hoog de klim was over dat smalle pad naar boven.
Ik moet er niet aan denken dat je daar op t eind van t feest met ál die mensen zou lopen.
Vrienden van ons waren wél tot t eind gebeleven (22:30 uur) en hadden er n uur over gedaan om bij de auto te komen. :x
Nah, om n uur of 1 's nachts thuis gekomen, wat van die vieze vette burgers van McD in onze melis gedouwd en maar begonnen aan de after. ;)
Ik denk dat t volgend jaar helemaal vernederlandst is, maar als t mensen zijn die ook zo feesten als de mensen die t afgelopen zondag hebben gedaan, maakt t mij niet uit.
Deze gaat in de boeken als mijn (tot nu toe) beste outdoor festival.

Plus:
- SFEER, SFEER, SFEEEEEEER :D
- de locatie
- aber natürlich papa Sven
- mn bloemen
- de prijzen
- t weer.

Min:
- de tijd om binnen te komen.

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 01 Aug 2007, 16:54 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 18 Sep 2005, 23:54
Posts: 1655
Location: Haarlem
leuk verslag paulus! grappig om te lezen! :)

Ik was er in 2005, maar als ik het toen vergeleek met dat filmpje dat je postte in de livesets dan is het wel een stukkie groter geworden. toen hadden we de auto op een grasveldje kunnen parkeren en hoefden we die bult niet op/over.. ;) was er geen rij en fouilleren deden ze al helemaal niet! :)

maar zeker een vet festival(letje) en al met al helemaal niet zo ver hier vandaan. volgend jaar toch weer overwegen! (Y) :cool


Top
   
PostPosted: 01 Aug 2007, 20:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 29 Nov 2005, 22:42
Posts: 96
Location: Eindhoven
Leuk verslag!

Wat was het ook een super gaaf feest! Ik heb de hele dag, met een smile van oor tot oor, ongekend uit m'n dak staan gaan op de beats van mijn favoriete dj. Wat was Extrema eigenlijk gruwelijk saai en dood na deze geweldige party-ervaring in het Duitse land! En een tip voor de volgende keer, koop geen kaartje in de voorverkoop. Wij hadden ook geen ticket en konden letterlijk zo doorlopen bij de dagkassa! :lol

Volgend jaar weer, bitte! 8-)


Top
   
PostPosted: 01 Aug 2007, 20:38 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Klinkt ook weer erg goed, door de ogen van die lange :lol

_________________
I love PoesUps!


Top
   
PostPosted: 02 Aug 2007, 12:18 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 27 Jan 2006, 20:55
Posts: 1484
Location: Hoogvliet
Haha,mooi verhaal lange.....volgend jaar ook maar eens mee dan. (Y)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma