It is currently 29 Sep 2024, 10:22

All times are UTC+02:00




Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 51 posts ]  Go to page 1 2 3 Next
Author Message
 Post subject: DJ Mag Top 100 | 2007
PostPosted: 22 Aug 2007, 01:40 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
Het is weer zover. We mogen meedoen aan de populariteits poll van DJ Mag.
Iedereen zal vast wel weer doodgegooid worden met 'stem op mij' spam. Myspace bulletins gaan al dagen nergens anders meer over, maargoed het hoort er allemaal bij zullen we maar zeggen.
Sommige pakken het dit jaar wel op een leuke manier aan, zoals Above & Beyond:

[align=center][youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FBmJQ19u3qI[/youtube][/align]

[url=http://www.djmag.com/index.php?op=top_100&story=home]Klik hier[/url] om te stemmen op jouw favoriete dj's.

[hr]
Ook dit jaar houden we aan de hand van jullie stemmen weer een Groovecollection Top 100 bij.
Post in dit topic jouw top 5 zoals je die gestemd hebt en wij verwerken die in het andere topic.
(1ste krijgt 5 punten, 2de 4, enz...) Alleen een Top 5 wordt verwerkt. Zet dus niet een top 3 ofzo neer en ook niet op plaats 5 twee namen omdat je niet kan kiezen, zoals ook wel eens gebeurd.
[url=http://forum.groovecollection.nl/viewtopic.php?t=3591]Hier[/url] de Groovecollection Top 100 van 2007 (we proberen hem zo snel mogelijk bij te werken)

Ook leuk om net als vorig jaar je top 5 te beargumenteren door te vertellen
aan de hand van welke (live-)set die dj in jouw top 5 staan.

[url=http://www.djmag.com/index.php?op=top100dj&top100dj_op=history]Hier[/url] de Djmag history.

[url=http://forum.groovecollection.nl/viewtopic.php?t=1922]Hier[/url] vind je de Groovecollection resultaten van de afgelopen 2 jaar.

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Last edited by Jerry on 05 Oct 2007, 01:32, edited 1 time in total.

Top
   
 
PostPosted: 22 Aug 2007, 11:19 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jun 2006, 15:51
Posts: 274
Location: Utrecht
1. Behrouz
Pure Behrouz @ Pacha NYC is met afstand de beste set die ik dit jaar heb gehoord.

2. DJ Tarkan
Omdat ie zo heerlijk Tribal kan draaien.

3. Steve Bug
Fused presents Steve Bug heeft mijn ogen ge-opend, minimal en techno kan best goed zijn !

4. Satoshi Tomiie
Zijn Rennaissance mix-CD, en wat sets waar ik even niet op kan komen, hebben mijn vertrouwen in Satoshi weer helemaal laten opbloeien.

5. Steve Lawler
Gewoon, omdat het Steve is, al jaren 1 van mijn favorieten.


Last edited by Nix on 22 Aug 2007, 11:39, edited 1 time in total.

Top
   
 
PostPosted: 22 Aug 2007, 11:31 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
1 Sasha
tsjaaaa

2 Sander Kleinenberg
Omdat ie zich van niemand wat aantrekt ;)

3 16 bit lolita's
Fris en hun eigen stijl

4 Leama
Een maatje van mij...

5 Cjay
Omdat ie zn eigen ding doet en blijft doen


Top
   
 
PostPosted: 22 Aug 2007, 11:52 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 18:12
Posts: 2121
Wederom weer weinig grote namen gezien dit jaar, dus aan een echte top vijf kom ik niet. Wel een beetje motivatie erbij he boarders ;)

1 : Remy , het word tijd dat de kroon geplaatst word! Hulde allom, niks slechts gehoord dit jaar. !!
2 : Deetron , Vette set hier in eindhoven voor een praktisch lege zaal, en die studio brussel mix was zoo fris
3: BalErik , nuff said, de effort die hij stop in het zoeken van plaatjes mag beloond worden.

_________________
Brabantse Nachtu !!


Top
   
 
PostPosted: 22 Aug 2007, 12:13 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 30 Apr 2007, 22:57
Posts: 1213
Location: Dorst, omg. Breda
1. Eric Prydz
Zijn producties, zijn sets... ik kan er geen genoeg van krijgen.

2. 16 Bit Lolitas
Die producties, die sets... ook hier kan ik geen genoeg van krijgen :)

3. Desyn Masiello
Ontzettend veel livesets van binnengehaald, live nog nauwelijks aan het werk gezien, maar de vering in mijn stoel heeft aardig wat te verduren gehad.

4. Danny Howells
Zie alle opmerkingen van anderen :)

5. Joris Voorn
Elke set is weer een parel.

edit: ook maar even wat commentaar bijgevoegd :)


Last edited by Frenkieee on 22 Aug 2007, 23:01, edited 1 time in total.

Top
   
 
PostPosted: 22 Aug 2007, 12:49 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="Bartk"]
2 : Deetron , Vette set hier in eindhoven voor een praktisch lege zaal, en die studio brussel mix was zoo fris


Deetron is ook supervet! Heb hem alleen zo lang niet meer gehoord.
Zeer verfrissende en technisch vaardige DJ.

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
 
PostPosted: 22 Aug 2007, 12:57 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Oct 2005, 22:34
Posts: 880
Location: Hoboken, Belgium
1. Pole Folder
2. Jody Wisternoff
3. 16 Bit Lolita's
4. Micah
5. Sasha


Pole Folder is wat mij betreft één van de beste dj's ter wereld op dit moment. Uitstekende, gevarieerde, originele, genrevervagende en vaak unieke platenkeuze met veel soul en gevoel voor melodie, heerlijk opbouwende sets en technisch ijzersterk. Zelfde verhaal voor Jody Wisternoff, die deze plaats volkomen los van zijn productiewerk verdient, net zoals Pole Folder. Peter en Aad van de 16 Bit Lolita's zijn naast geniale producers ook uitstekende deejays die hun sets weliswaar volproppen met eigen materiaal, maar dat is van zo'n hoge kwaliteit en zo gevarieerd dat hun sets echt een waanzinnig hoog partygehalte hebben én tegelijk diep en afgewerkt zijn. Micah heeft één van de meest unieke stijlen vind ik, heel eclectisch met een hoop onbekende pareltjes en beresterk eigen werk. Sasha tenslotte is eigenlijk wat aan het afstappen van die redelijk platte electrohouse sound van zijn Fundacion periode en gaat terug een diepere en melodieuzere toer op. En alleen al op basis van zijn laatste Essential Mix verdient hij terug zijn plaats!


Top
   
 
PostPosted: 22 Aug 2007, 13:14 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
01. John Digweed
Meester in de opbouw van z'n sets en draait de beste diepe en donkere platen. Twee keer gezien dit jaar en niets kwam in de buurt van wat hij deed. Daarnaast natuurlijk ook z'n Kiss100 shows die het vrijwel altijd goed doen.

02. Luke Fair
Heel ander straatje natuurlijk dan Digweed, maar eveneens ongeëvenaard in de housy hoek. Altijd frisse platen, altijd kwaliteit en heeft dit jaar natuurlijk ook een dikke Balance neergezet. Wat mij betreft heeft hij Desyn Masiello ingehaald.

03. Danny Howells
Niet elke set dit jaar was goed, maar hij is gewoon een crowdpleaser die behoort tot één van de beste dj's ter wereld. Je weet nooit wat hij gaat draaien en dat is ook zo leuk. Het kan heel housy zijn, maar ook weer vrij stevige techno. Hij draait alles en combineert dat op zo'n manier dat het altijd als een geheel klopt.

04. James Holden
Erg knap eigenlijk dat je op zo'n jonge leeftijd al zo'n eigen stijl hebt en dat ook al een aantal jaar doet. De Border Community sound is toonaangevend en ik ken niets of niemand die hem daarin evenaart. Zijn set op Lowlands afgelopen weekend was ook van een bijzonder hoog niveau en het is duidelijk dat z'n dj skills enorm gegroeid zijn en daarom verdient hij bij mij de vierde plek.

05. Damian Lazarus
Nog zo iemand die z'n eigen gang gaat en daarmee iets unieks neerzet. Wie had verwacht dat hij dubstep zou uitbrengen op z'n Crosstown Rebels label? Hij doet het wel en trekt zich nergens wat van aan behalve dan dat de muziek vernieuwend en kwalitatief hoogstaand moet zijn. Zijn guest mix bij Digweed is misschien wel de beste set die ik dit jaar heb gehoord.

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
 
PostPosted: 22 Aug 2007, 16:32 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[quote="Bartk"]Wederom weer weinig grote namen gezien dit jaar, dus aan een echte top vijf kom ik niet.

[quote="Jerry"]Alleen een Top 5 wordt verwerkt. Zet dus niet een top 3 ofzo neer en ook niet op plaats 5 twee namen omdat je niet kan kiezen, zoals ook wel eens gebeurd.

:cow

- minder grote namen mag ook !
- ook luisteren naar setjes kan een motivatie zijn om iemand in je top 5 te zetten.

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 
PostPosted: 22 Aug 2007, 16:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 01 Feb 2006, 15:23
Posts: 417
Location: Den Haag
1. Sander Kleinenberg
Blijft voor mij, ondanks zijn dipje bij Loveland en Sapph, een van de beste DJ's. Heeft het voor mij weer helemaal goedgemaakt in Panama laatste keer.

2. 16 Bit Lolita's
Producties net als DJ sets ijzersterk.

3. Danny Howells
De joker van DJ land. Dit jaar af en toe wat minder, maar altijd verrassend.

4. Luke Fair
Helaas nog nooit live mogen aanschouwen, maar Balance cd is een juweeltje.

5. Steve Lawler
Blijft een topper.....

_________________
courtesy of ISC music 2002


Top
   
 
PostPosted: 22 Aug 2007, 19:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 09 Aug 2006, 21:50
Posts: 1104
Location: Delft
1. Behrouz (eveneens Live @ Pacha NYC!) :hat
2. Ricky Ryan (Feedback 02 Promo)
3. Jimmy van M. (Extrema 2007)
4. Rowan Blades...geen set in het bijzonder, gewoon een lekkere sound
5. 16Bit Lolitas...idem

_________________
Nothing ventured, something lost.


Top
   
 
PostPosted: 22 Aug 2007, 19:09 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 18:12
Posts: 2121
[quote="Jerry"][quote="Bartk"]Wederom weer weinig grote namen gezien dit jaar, dus aan een echte top vijf kom ik niet.

[quote="Jerry"]Alleen een Top 5 wordt verwerkt. Zet dus niet een top 3 ofzo neer en ook niet op plaats 5 twee namen omdat je niet kan kiezen, zoals ook wel eens gebeurd.

:cow

- minder grote namen mag ook !
- ook luisteren naar setjes kan een motivatie zijn om iemand in je top 5 te zetten.

:lol begrijpend lezen is niet mijn sterkste punt op een forum..

_________________
Brabantse Nachtu !!


Top
   
 
PostPosted: 22 Aug 2007, 19:41 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 08 Aug 2005, 03:03
Posts: 592
Location: In de Keukenhof
1: Sander Kleinenberg: Stelt praktisch nooit teleur en verdient deze plek na afgelopen vrijdag helemaal zeker in combinatie met zijn djdvd show!
2: Steve Lawler: Heerlijke sound, dit jaar niet gezien en gehoord maar staat hier op basis van 2006 waar ik nog steeds vaak naar luister!
3: Danny Howells: Straalt veel plezier en entertainment uit achter de booth en is sociaal naar zijn fans, zijn set op extrema was meesterlijk!
4: Laurent Garnier: Vorig jaar vergeten in mijn top 5 maar zeker een dj die ik nog snel eens wil zien, zijn set van vorig jaar in de Rex(Parijs) blijft voor mij een legendarische nacht!
5: 16 bits: Stellen praktisch nooit teleur, down to earth, als ze commerciëler zouden zijn en meer plezier en enthousiasme zouden uitstralen kunnen deze heren wereldwijd echt groots worden.

Geen Sasha en Digweed ondanks de sterke set van Digweed in Panama vond ik hem op extrema erg tegenvallen en toch jammer dat er totaal geen interactie is met het publiek! Sasha niet gezien dit jaar en vorig erg tegengevallen met afzeggingen.


Top
   
 
PostPosted: 22 Aug 2007, 19:42 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Jongens, waar blijft Digweed??

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
 
PostPosted: 22 Aug 2007, 19:47 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 08 Aug 2005, 03:03
Posts: 592
Location: In de Keukenhof
Waar blijft jou lijstje!


Top
   
 
PostPosted: 22 Aug 2007, 22:06 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 30 Apr 2006, 18:39
Posts: 690
Pff moeilijke keuze zeg.. er zijn zoveel goede dj's!!
Mijn top 5 bestaat uit upcoming & gevestigde namen.

1. 16 bit lolita's

Hulde voor deze 2 heren!!! Echt waar... keer op keer zulke mooie, vette super tracks!! Kippenvel!
Livesets zijn ook altijd van zeer hoge kwaliteit!! Hulde!!!

2. John Digweed

Zijn set op Extrema dit jaar, wat een held!!!

3. Sander Kleinenberg


Zijn nieuwste This is.. cd is imo één van de lekkerste van dit jaar tot nu toe! Verder een heerlijke set @ Panama vorige week vrijdag!

4. Fine Taste

Super getalenteerde producers, Groove Collection With A Twist setje 27-04-2007! eerste 40 min.

5. Shawn Farrel


Aka Partyhardy!! june, july & august 2007 mixes, erg fijn allemaal! Ga zo door!


Top
   
 
PostPosted: 22 Aug 2007, 22:40 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 22 Sep 2006, 14:14
Posts: 62
Location: Echt
1. Jimmy van M.
2. Sasha
3. Digweed
4 Loco Dice
5 Magda

zo van wat ik dit jaar (en laatste maanden vorig jaar) heb meegekregen is dit wel mijn top 5.
kan zijn dat ik iemand vergeet, maar dat kan gebeuren


Top
   
 
PostPosted: 22 Aug 2007, 22:44 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
en waarom ? ;)

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 
PostPosted: 22 Aug 2007, 23:01 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
1. John Digweed

wat ze ook allemaal aan het doen zijn in danspasjesland, deze man blijft onnavolgbaar op eenzame hoogte of je er nou van houdt of niet.

2. Oliver Moldan

door zijn geweldige maandmixjes en zijn set op dat open air festival met Cattaneo.
ondergewaardeerde dj met zeer veel vette producties.

3. Eelke Kleijn

zeer serieus met zijn werk/hobby bezig. altijd solide setjes en enorm vooruit gegaan met live draaien het afgelopen jaar. :cool

4. Danny Howells

gewoon omdat hij een mooie balans heeft tussen publiek entertainen en goed draaien.
niet altijd/hele avond mijn sound maar nooit slecht imo.

5. Sven Vath

enige beetje techno wat ik trek voorzover je zijn stijl tegenwoordig nog techno mag noemen.



Grote afwezige in mijn lijst voor het eerst in jaren is Danny Tenaglia. Ten eerste omdat ik hem dit jaar sinds tijden niet live heb gehoord, ten tweede omdat hij de laatste keren niet veel diepgang in zijn sets had (90% harde NY'se tech-tribal), ten derde omdat ik nu wel klaar ben met zijn slagershuppeltje voor de booth om de 2 platen (zie comment bij Howells die wel een goede balans tussen entertainen en strak draaien heeft).

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 
PostPosted: 23 Aug 2007, 08:09 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="rulestyler"]Waar blijft jou lijstje!



Hierrrrrr....

1. John Digweed
Need i say more? Geweldige avonden, geweldige sets: deze man doet het altijd weer!

2. Remy
Altijd 100% bescheiden, maar ook 100% top. Zijn sets swingen altijd als een moeder!

3. Satoshi Tommiie
Zijn album dit jaar was geweldig. Duister, diep..just the way i like it?

4. Steve Lawler
SWINGEND!!!!!

5. Sander Kleinenberg
Lager dan vorig jaar, maar op SAPPH beach is hij een klein beetje van zijn voetstuk gevallen voor mij (door zijn gedrag)...... Zijn laatste album was wel prima, netzoals zijn sets op oa SAPPH-beach.

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 51 posts ]  Go to page 1 2 3 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma