It is currently 28 Sep 2024, 20:15

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: 27 Aug 2007, 23:24 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
Zo dan eindelijk de rust gevonden om een party reviewtje te schrijven :D

Maar vrijdag na lange afwezigheid weer eens in de Twisted geweest.
Waar we als eerste gasten arriveerden, nog niemand aanwezig om
21:00, maar stapland begint pas ook om een uurtje of 23:00.
Peric zou om 22:00 uur een set neerleggen en we hadden afgesproken sinds
hij in de buurt verbleef dat we te samen richting Amsterdam zouden gaan
We wilden natuurlijk ook even voortijdig aanwezig zijn, om de tent te checken en
even gedag te zeggen tegen Jeroen (DJ Fountain) met compagnon.
Dat bleek dus Rogier de Vliegenier te zijn, even lekker gebabbeld aan de bar, terwijl Jeroen nog de nodige voorbereidingen moest doen.
Om 22:00 was het dan zo ver, Peric legde zijn eerste plaatje op :hat
Zijn setje was Top, lekkere opbouwende progressive met een paar sublieme tracks er tussen.
Helaas was het nog erg rustig, maar mocht de pret niet drukken.
Om 22:30 kwam ook opperhoofd Jerry naar binnen hobbelen en even handje geschut. (Y)
(je hebt nog een rondje tegoed van me ;) )
En zeker netjes dat je weer even de moeite neemt om toch in je krappe schema weer tijd te maken voor GC@Twisted
Waarna hij aandachtig naar de set van Peric heeft geluisterd, sinds hij een track van GAD en Peric er zo uitviste en nog de nodige positieve kritiek kon geven. :8o
Daarna nam Fountain het van hem over en schroefde het tempo op om de nodige ruimte aan
Pico te geven.
Ik dacht dat het een buitenlander was, maar hij is gewoon oer hollands :p
Wilde nog een trackje weten(in het Engels dus), waarna bleek dat dit dus weer een Groove Collection release was en dit in het Nederlands zei :oops
Komen alleen maar kwaliteitstracks van Jerry en Peter hun label met echt zeer sterke remixen.

Rond 2:30 er de brui aan gegeven, omdat er voor de volgende dag nog de nodige dingen op de planning stonden :)

De enige minpuntjes van de totale avond waren de afwezigheid en support van mede Boarders
en het geluid....
Peric verdiende het niet om voor zo een kleine 20 man zo een set neer te leggen.
en qua volume tuurlijk wil je in het begin rustig kunnen babbelen maar later op de avond mag van mij best de muziek een tandje harder kunnen, want daar kom je toch uiteindelijk voor.


Zaterdag werd het tijd om eens Eindhoven onveilig te maken.
Ik geloof namelijk niet in vooroordelen en Oliver Lieb mijn held zou dus komen draaien
in een tentje genaamd Dynamo.
Nu is Lieb 2x geboekt geweest in Nederland, zonder op te komen dagen.
Dat was dus voor een Earth Editie en voor een feest in de Escape van Mathew Dekay.
Hield dus wel mijn vingers gekruisd, maar :hat
Dynamo is dus echt een zwaar stoere tent, waar je echt een lekker feestje neer kan zetten.
Lekker donkere sfeer binnen en een kelder te :hat :hat :hat en van de buitenkant
heel modern.

Het feest had dus de naam "orkapot" :p , wat een goede benaming hier voor is.
Ook hier weer veels te vroeg aanwezig, gezien er geen voorverkoop was en ik toch echt niet
dit feestje wilde mislopen.
Dus ook hier rond 21 uur binnen, waar er natuurlijk weer geen ziel te bekennen was :roll
Maar gelijk na binnenkomst deed me dit denken qua muziek aan de teloor gegaane mazzo. :D
Dus qua muziek ging het voor mij wel goed komen, even de kelder gecheckt en daar met verbazing geluisterd naar D=C+PER
Wat een al te lekkere plaatjes had die in zijn tas..... het bubbelde en borrelde en kraakte en bliepte van alle kanten. ACID :tune Gewoonweg Geweldig (Y)
Daarna naam Rick Angel het van hem over die echt de lijn van zijn set ontzettend goed voortzette
maar wel meer uitbouwde qua snelheid en iets meer techy detroit draaide, maar waarbij nog steeds de flow de overhand liet houden.
Wie daarna kwam boeit niet, want dat was noddeloos gebeuk, dus naar boven gegaan.
Want Solid Decay kwam en ik had al zo een voorgevoel dat dit echt wel lekker zou zijn.
Ze staan namelijk op de extrema DVD van 2005 en vond ze toen ook al opvallend lekkere techno
maken. Maken in verband met dat ze een live act zijn..... en maken dat doen ze.
Krijg nu weer kippevel bij de gedachte aan hun muziek en hoe zwaargoed zij het woord live act waardig zijn.
Dit was techno op niveau (geen nodeloos gebeuk) maar van die techno die als tie op gang is
voortdendert als een trein die niet meer wil stoppen.
Enthousiast bouwen de twee een set waar je in blijft hangen en waar je gewoon niet op stil
kan blijven staan.
Na deze technotrip nog even klein stukje residents meegekregen, maar nog even besloten om
ook beneden nog even te kijken.
1 Ding Schranz is dus echt niet mijn ding meer......... ja ook vroeger heb ik gabber geluisterd,
maar Schranz is dus net geen gabber. Gast draaide zo snoeihard dat muziek tot 2 keer toe eruit klapte :lol en nog enigszins geprobeerd me in deze muziek te verdiepen, maar conclusie is
Schranz is Bende onmuziekale tekno, dus wederom naar bovengehobbeld......
Waar jaja daar zat tie achter zijn PC de heer Lieb was gearriveerd.....
Muziekaal sloten de residents niet echt aan op de set van Lieb, want die zaten net twee tandjes te hoog. Maar eerste track die Lieb opzette...... instant kippevel.........
Ambient waarna hij begon te bouwen te bouwen en te bouwen......
Dikke bassline tracks met sublieme Sounds, waarin je wordt meegesleurd :hat
Dit is voor mij de beste combinatie progressive met een techy inch, mazzo sound zou ik het het beste kunne omschrijven.
Maar helaas ons gezelschap zat er doorheen waarna we toch maar besloten met nog een kleine
terugreis huiswaarts te keren.
Daarbij op de terugreis maar even mijn nieuwe donkere mix in de auto opgezet, die de avond
een heel geslaagd einde gaf

en Zondag gewoon keihard om 10:00 weer me nest uit want oma was jarig :lol

- punten
Dynamo, gooi alsjeblieft die Schranz eruit of gooi het voor mij in de main Zaal.
Ik vermaak me wel in die Kelder met een line up van D=c+per, Rick Angel, Oliver Lieb en Solid Decay. 8-)
Publiek is toch wel meer in voor de wat hardere stuff, want ook op Solid Decay stonden de meeste toch wel enigszins stil, terwijl ik de benen onder mijn lijf vandaan danste :lol
muntensysteem, wat het toch wel behoorlijk duur maakte
Niet een geheel ideale line up, maar daar kan je over twisten

+ punten
niet al te druk, geeft tenminste genoeg dans cq springruimte
Die Kelder is te VET!
Aankleding en tevens geluid was in beide zalen vet in orde
No nonsense publiek
Lieb is de man, gewoonweg een Held, die het woord progressief meer dan waardig is (Y)
En Solid Decay is yummie yummie :evil

Volgende feestje wordt weer selectief uitgekozen, want vandaag echt ultiem brak + spierpijn.

Maar ik zou volgend jaar Koninginnedag 2008 eens naar Eindhoven gaan ipv Amsterdam ;),
want daar zit een lang bewaard geheim :lol

_________________
Eenieder die vecht voor de toekomst, leeft er nu al in.


Top
   
PostPosted: 28 Aug 2007, 00:54 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:03
Posts: 2622
Location: Amsterdam
Koninginnedag Eindhoven hoort in de top 3 leukste feestjes van het jaar zegmaar :)

_________________
Do you have any career regrets?

'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'


Top
   
PostPosted: 28 Aug 2007, 01:00 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
en dat zeg je nu pas

Al die Westlanders de verkeerde kant opsturen, om dat geheim maar zolang mogelijk stil te houden :p

_________________
Eenieder die vecht voor de toekomst, leeft er nu al in.


Top
   
PostPosted: 28 Aug 2007, 12:57 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:03
Posts: 2622
Location: Amsterdam
:D

Het is niet qua muziek dat het allemaal echt extreem goed is ofzo, het is voornamelijk techno en minimal wat de klok slaat, met een paar podia met trance zoals marco v en johan gielen, daar zijn altijd alle gare mensen. Maar de paar techno podia zijn altijd super gezellig, en het is heel compact waardoor de hele stad een soort van Lowlands is.

_________________
Do you have any career regrets?



'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'


Top
   
PostPosted: 28 Aug 2007, 13:06 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 18:12
Posts: 2121
koningendag heerst zwaar in eindhoven :cool de gezelligste dag van het jaar in eindhoven en laat de massa maar richting amsterdam gaan. Het zuiden kent zijn geheimen

Maar toch geweest almar 8-) Zat tegen 2 en nog aan de pokertafel met mijn gewonnen prijzengeld wat bedoeld was voor dynamo ;) Ben niet veel later niet verder gekomen dan de dorpskroeg. Hoorde van een maatje dat Lieb het tempo er helemaal uithaalde en een laptopset weggaf ?!? Hij was iigg ook erg onder de indruk!

_________________
Brabantse Nachtu !!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 29 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma