It is currently 29 Sep 2024, 08:26

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
PostPosted: 14 Sep 2007, 08:43 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 23:50
Posts: 1747
Location: Amsterdam
Gaat lekker met De Melkweg :cow

[quote="nu.nl"]AMSTERDAM - De gemeente Amsterdam is bereid De Melkweg vanaf eind dit jaar een lening te verstrekken van maximaal 750.000 euro om het poppodium te behoeden voor een faillissement.

Met de lening kan de instelling een periode overbruggen totdat door sponsoring, wijziging van de programmering of verhoging van de entreeprijzen extra inkomsten zijn gegenereerd. Dat is donderdag gebleken uit een voorstel van cultuurwethouder Carolien Gehrels.

Dekking
Begin juli bleek onverwacht dat De Melkweg door de recente verbouwing een tekort heeft van 1,8 miljoen euro.
Het poppodium had al geld uitgegeven voor een verbouwing van de grote concertzaal 'The MAX', zonder dat er een dekking voor was gevonden.
Zonder ingrijpen van de gemeente zouden de ongeveer 250 werknemers op straat komen te staan.

Financiële injectie
De gemeente gaf in juli al een financiële injectie van een half miljoen euro. Tevens stelde de gemeente een toezichthouder aan die de financiële gang van zaken moest nagaan.

Laakbaar
Die concludeert nu dat De Melkweg uit de eigen middelen 550.000 euro kan ophoesten. Gehrels en de Amsterdamse gemeenteraad vonden dat de directie van het poppodium laakbaar had gehandeld door de ongedekte uitgaven voor de verbouwing.

reddingsplan
De concertzaal is het niet eens met het reddingsplan. "Het voorstel vormt een onevenredig zware financiële belasting voor De Melkweg die de continuïteit niet ten goede komt", schrijft het bestuur aan Gehrels.

Het poppodium denkt niet 750.000 euro door sponsoring en exploitatie bij elkaar te kunnen sprokkelen en verlangt dit bedrag als een subsidie.

Fouten
Ook meent het bestuur dat het geen fouten heeft gemaakt. Uit e-mails van een ambtenaar van de gemeente maakte De Melkweg op dat de bouwwerkzaamheden konden doorgaan en de stad dekking zou zoeken voor een bedrag van 1,8 miljoen euro.

De wethouder heeft De Melkweg al per brief laten weten deze standpunten niet te delen.

Amsterdam vindt De Melkweg te belangrijk als culturele instelling om die failliet te laten gaan. Een tiende van alle concerten in de hoofdstad vindt plaats in De Melkweg.


Top
   
PostPosted: 14 Sep 2007, 11:47 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 20:06
Posts: 1527
Ik voel de nodige sympathie voor de Melkweg, maar dat gelul elke keer dat er in dit soort situaties bijgesprongen moet worden omdat het voltallige bestuur volstrekte onbenullen zijn of erger nog bewust wanbeleid voeren komt mij de beide neusgaten uit. Gewoon failliet laten gaan die handel, er zijn genoeg gegadigden die op deze plek iets moois willen doen ! Bovendien gaan er elke week nog mooiere bedrijven met nog grotere gevolgen failliet, maar ja, als je die red kan je daar als politiek correcte cultuurwethouder natuurlijk niet over opscheppen op al die salonfähige-borrels - waar uiteraard enkel veganistische hapjes te krijgen zijn onder het genot van een heerlijk glas biologische slobberwijn van de natuurwinkel !

EN DAT WILDE IK NOU EVEN KWIJT !!


:)

_________________
Ik ken het klappen van de zweep,
ik ken de regels van het spel,
ik ken de zin van het bestaan,
maar als ik drink dan gaat het wel.


Top
   
PostPosted: 14 Sep 2007, 12:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
:lol HAHAHAHA! (Maar je hebt wél gelijk.)

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 14 Sep 2007, 12:18 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jul 2005, 23:12
Posts: 530
Location: amst' el vain
:lol zo...dat lucht op, hé kaerel...

_________________
[size=75]"Ignorance is bliss..."[/size]


Top
   
PostPosted: 14 Sep 2007, 12:23 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 22:55
Posts: 1342
Location: easin in the system
Zou die e-mails wel eens willen lezen ?

_________________
-diepd.o.ordegr.o.ef-


Top
   
PostPosted: 14 Sep 2007, 12:34 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 21 Jun 2005, 10:56
Posts: 1155
Location: Rotterdam
De Melkweg heeft dus 250 medewerkers??? Mogen ze wel eerst saneren denk ik dan, want dat is wel errg veel!

Ook erg fijn, entreekosten omhoog gooien... laat het dan lekker zoals het is :(

[quote]Het poppodium denkt niet 750.000 euro door sponsoring en exploitatie bij elkaar te kunnen sprokkelen en verlangt dit bedrag als een subsidie.


Toe maar!

Dan kunnen ze Panama ook wel wat sponsoren met de verbouwing neem ik aan ;)

Top
   
PostPosted: 14 Sep 2007, 12:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="Joostislost"]Ik voel de nodige sympathie voor de Melkweg, maar dat gelul elke keer dat er in dit soort situaties bijgesprongen moet worden omdat het voltallige bestuur volstrekte onbenullen zijn of erger nog bewust wanbeleid voeren komt mij de beide neusgaten uit. Gewoon failliet laten gaan die handel, er zijn genoeg gegadigden die op deze plek iets moois willen doen ! Bovendien gaan er elke week nog mooiere bedrijven met nog grotere gevolgen failliet, maar ja, als je die red kan je daar als politiek correcte cultuurwethouder natuurlijk niet over opscheppen op al die salonfähige-borrels - waar uiteraard enkel veganistische hapjes te krijgen zijn onder het genot van een heerlijk glas biologische slobberwijn van de natuurwinkel !

EN DAT WILDE IK NOU EVEN KWIJT !!


:)


Amen!

En die voetbalclubs, die horen daar ook bij. Kappen met die subsidies daaraan.

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 15 Sep 2007, 17:56 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:03
Posts: 2622
Location: Amsterdam
Voetbal clubs worden die gesubsidieerd? WAT?

_________________
Do you have any career regrets?

'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'


Top
   
PostPosted: 15 Sep 2007, 18:01 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 22:55
Posts: 1342
Location: easin in the system
Tsja....misschien andere kijk: willen jullie een andere eigenaar/ organisatie om de Melkweg heen....? Krijgen we misschien een 28e Panama of een 15e Escape erbij?

_________________
-diepd.o.ordegr.o.ef-


Top
   
PostPosted: 15 Sep 2007, 19:57 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="sirtimo"]Voetbal clubs worden die gesubsidieerd? WAT?


Wat dacht je van al die gemeenten die het stadion kopen voor een symbolisch bedrag van 1 euro?
Een voetbalclub is het uithangbord van een stad...in die zin begrijp ik het wel. Maar het is,zoals Joost ook al zegt in zijn verhaal, oneerlijke concurrentie.

Clubs zoals Real Madrid hebben schulden van meer dan 300 miljoen. Oneerlijke concurrentie....

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 15 Sep 2007, 21:28 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
[quote="SnuggLe"][quote="sirtimo"]

Clubs zoals Real Madrid hebben schulden van meer dan 300 miljoen. Oneerlijke concurrentie....


??

MADRID - Real Madrid zit goed in de slappe was. De Spaanse voetbalkampioen overlegde dinsdag fraaie financiële cijfers over het afgelopen seizoen. De inkomsten van de 'Koninklijke' stegen met 20 procent naar 351 miljoen euro. De winst bedroeg 44 miljoen euro, een record.

De clubleiding van Real betitelde het afgelopen seizoen in een persbericht als het beste in de clubgeschiedenis. Schulden heeft Real niet en bij het sluiten van het boekjaar (30 juni) was de reserve 98 miljoen euro. De inkomsten uit marketing en sponsoring liepen iets terug, maar die uit de televisierechten stegen.

De reserves kwamen overigens goed van pas. Real gaf voor het nieuwe seizoen tientallen miljoenen euro's uit aan nieuws spelers, onder wie de Nederlanders Arjen Robben, Wesley Sneijder en Royston Drenthe.

Top
   
PostPosted: 16 Sep 2007, 10:16 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Dat komt doordat de gemeente een jaar geleden de trainingsvelden heeft gekocht voor 380 miljoen euro ofzo ja.

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 20 Sep 2007, 21:39 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 11 Jun 2005, 18:17
Posts: 282
Location: Amsterdam
[quote]De Melkweg is voorlopig uit de geldzorgen. Bijna alle gemeenteraadsleden steunden donderdag het plan van cultuurwethouder Gehrels om het poppodium een lening te geven van 750.000 euro.
Met de lening is de Melkweg gered van een faillissement. De gemeente sprong begin juli al bij met 5 ton toen bleek dat de verbouwingskosten voor de grote zaal The Max waren overschreden met 1,8 mijoen euro.
De Melkweg beweerde dat de gemeente toegezegd dat hele bedrag te betalen. Volgens Gehrels was daarover echter geen officiële afspraak gemaakt.
[url=http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=29572]Bron[/url]

_________________
[color=#404000]There Are No Secrets, Only Information You Don't Yet Have![/color]


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma