It is currently 29 Sep 2024, 20:13

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
PostPosted: 06 Oct 2007, 16:59 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
Het is weer die tijd van het jaar. Iedereen die ingeschreven is op één of meerdere newsletters van DJ's krijgt zowat dagelijks mail met de vraag om voor die of die DJ te stemmen in de DJ TOP 100 poll van het Britse DJ Magazine. De impact van die poll mag je niet onderschatten. Dat blijkt dit jaar nog maar eens uit het feit dat sommigen zich geen moeite besparen om toch maar zo hoog mogelijk in de "heilige lijst" te staan. De hoofdredacteur van DJ mag heeft er dit jaar voor gekozen om alle stemmen met het blote oog te controleren in plaats van automatisch te laten screenen. En wat blijkt... er worden heel wat onregelmatigheden vastgesteld!

Bij US top dj's Dj Dan en Christopher Lawrence viel op dat ze op verschillende dagen tientallen stemmen kregen van op het zelfde IP-adres. De kans dat zoiets echt gebeurt is zowat nihil. Bij nader onderzoek bleek dat beide heren dezelfde marketing manager gebruiken en die nam het niet zo nauw met de regels. Door middel van een script werd het veilgheidssysteem van de poll omzeild. Beide dj's verklaarden geen weet te hebben van de handelswijze van hun manager en hebben hem dan ook ontslagen en via advocaten een klacht ingediend. Ze werden wel uit de poll geschrapt.

De meest opvallende valsspeler komt uit China. Dj Tiesmi, een totaal onbekende tot dan toe, schoot naar de nummer 1 plaats enkele uren nadat de poll geopend werd. Dat wekte argwaan (nou ja ...) en ook hier bleek men gebruik te maken van een script om het systeem te bedriegen. De man had 4000 Yuan (ong.380 €) betaald voor 100.000 stemmen. Ook Tiesmi's vriend dj Yutise stond na enkele uren al hoog in de lijst. Volgens hem moest de verklaring gezocht worden bij zijn té hevige fans...

DJ Magazine wil met deze acties duidelijk stellen dat valsspelen niet getolereerd wordt. Iedereen die ook maar een beetje verdacht is zal onderzocht worden en indien nodig gediskwalificeerd.


Bron: dj magazine oktober


Top
   
PostPosted: 06 Oct 2007, 17:47 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
die chinezen zijn nog wel grappig, daar trapt toch niemand in. maar Dj Dan & Christopher lawrence stonden vorig jaar aardig hoog tot ieders verbazing. Een beetje zielig :x


Top
   
PostPosted: 06 Oct 2007, 18:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
mistik, helemaal mee eens...
wat pas ECHT zielig is; dat er heel veel clubs en promotors zijn die nog boekingen doen afgaande op die lijst ook... en meneer dan en meneer lawrence dus tig meer gigs kregen hierdoor...

best slim van ze ...maar wel jammer...


Top
   
PostPosted: 06 Oct 2007, 18:18 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Dec 2005, 11:04
Posts: 472
Die hele lijst moet gewoon afgeschaft worden, dan heb je dit gezeik ook niet.


Top
   
PostPosted: 06 Oct 2007, 18:22 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
hulde voor bart...
weg met die lijst, en gewoon eelke, mij, bart, francesco en de rest vd Neue Hollandische Welle boeken!
hoera! :hat

tijd voor vers vlees... lol..


Top
   
PostPosted: 06 Oct 2007, 18:29 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 20 Dec 2005, 20:22
Posts: 622
Location: Den Haag
Ik vond dat dus ook al echt belachelijk he....dacht al.....wie the fuck is Christopher Lawrence, en wat doet hij zo hoog? voor de rest kende ik iedereen binnen die 30 plaatsen wel....zelfde gold voor Dan..eerst dacht ik nog wel dat hij solo was gegaan van Pig & Dan ofzo....

Hmm,stakkers....maar idd....die hele lijst slaat echt op anus.....toch wil ik Gielen nog wel een x in de top 10 zien...komt me droom uit..


Top
   
PostPosted: 06 Oct 2007, 18:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Ik moet zeggen dat Christopher Lawrence en Dj Dan best wel populair zijn in de USA... dus dat ze wat hoger eindigen is niet zo raar.. maar ze stonden wel in eens erg hoog.


Top
   
PostPosted: 06 Oct 2007, 19:51 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
Ik kan me er niet zo druk om maken. Ik vind de dj mag wel leuk omdat je dan op fora van die top 5jes ziet verschijnen al dan niet met toelichting. Ik gebruik m'n mail niet zoveel, dus de spam is ook nihil en wat die lijst uiteindelijk wordt weet ik eigenlijk ook nooit.
Als er door die lijst dj's geboekt worden die kut zijn maakt dat ook niet uit, dan ga je er gewoon niet heen toch ;)

En wat die chinezen betreft vind ik het wel een goede stunt van ze :lol


Top
   
PostPosted: 06 Oct 2007, 20:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 18:12
Posts: 2121
:lol heb ook verdacht veel tiesmie mail etc voorbij zien komen. Wel een hele goede zet van dj mag om nu eens goed aandacht te besteden waar alle stemmen vandaan komen. Zolang de lijst bestaat zullen dit soort praktijken blijven bestaan.

_________________
Brabantse Nachtu !!


Top
   
PostPosted: 08 Oct 2007, 11:24 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 20 Dec 2005, 20:22
Posts: 622
Location: Den Haag
Toch zijn die jappen wel slim....
Zij wisten ook wel dat ze betrapt zouden worden...maar toch hebben ze wel dikke promotie en bekendheid met hun naam hierdoor gekregen


Top
   
PostPosted: 11 Oct 2007, 19:46 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
Flash Brothers ook eruit gegooid zie ik net


Top
   
PostPosted: 11 Oct 2007, 20:12 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
die gaven ook de schuld aan hun familie & vrienden :o


Top
   
PostPosted: 11 Oct 2007, 20:34 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
[quote="Mistik"]die gaven ook de schuld aan hun familie & vrienden :o

:roll

Top
   
PostPosted: 11 Oct 2007, 21:01 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:17
Posts: 780
Location: Back home
[quote="Spenker"]
Hmm,stakkers....maar idd....die hele lijst slaat echt op anus.....toch wil ik Gielen nog wel een x in de top 10 zien...komt me droom uit..


Ehm Spenker... wut??? :x WIE??

_________________
Shake what ya mamma gave you !!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma