It is currently 30 Sep 2024, 17:34

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject: HD Kapot
PostPosted: 09 Oct 2007, 20:40 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:03
Posts: 2622
Location: Amsterdam
Mijn externe hd met muziek is opeens overleden..

Aantal dagen geleden vond ik het kopieeren heel traag gaan, en voelde ik eigelijk al aan dat hij op sterven lag, maar ik ben het daarna volgslagne vergeten. Heb 'm aan laten staan, kom net thuis, hij doet niets meer, draait niet meer, maakt geen geluid meer. Kop zit dus vast ofzoiets, er is iig iets mis.
Kut genoeg net 15 maanden oud, weg garantie.


In ieder geval, ik wil die 150 gb muziek terug, nou heb ik een tijdje terug m'n hd laten fixen bij Mac repair amsterdam, dat kostte me 230 euro ex. Die hebben er een andere kop op gezet, of wat electronica. in ieder geval die wisten behoorlijk wat van harddisk recovery, vraag is, ik heb namelijk geen cent momenteel, weet iemand een andere plek die dit kunnen doen en minder kosten?

_________________
Do you have any career regrets?

'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'


Top
   
 Post subject: re: HD Kapot
PostPosted: 10 Oct 2007, 01:23 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Dec 2005, 11:04
Posts: 472
Na 15 maanden al geen garantie meer? Meestal heb je tegenwoordig minstens 2 jaar fabrieksgarantie op harddisks, en vaak zelfs 3 jaar.
Niet dat je daar overigens je data mee terug hebt, hooguit een nieuwe harddisk.

Maakt ie helemaal geen geluid meer? Ook geen klikgeluid of iets dergelijks? Dan zou ik eerder denken dat er iets met de voeding niet goed is. Kun je de harddisk eruit halen?
Als er een kop is vastgelopen dan hoor je meestal wel iets tikken ofzo.
Aan de andere kant gaf je al aan dat het kopiƫren al een tijdje traag ging, en dat wijst dan toch wel weer op een probleem met de harddisk zelf, OF met de usb interface.

Ik heb trouwens wel eens een gecrashte harddisk "gered" door er met de achterkant van een schroevendraaier een flinke tik op te geven. Die harddisk was al min of meer opgegeven, maar daarna deed hij het weer en nu, 5 jaar later, draait ie nog steeds.


Top
   
 Post subject: re: HD Kapot
PostPosted: 10 Oct 2007, 07:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Is het niet 1 partitie met systeem info die kapot is?


Top
   
 Post subject: re: HD Kapot
PostPosted: 10 Oct 2007, 08:18 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
Ik draai nu alles in raid mirror niet 100% bescherming maar als 1 harddisk het begeeft heb ik de ander nog met dezelfde data.


Top
   
 Post subject: re: HD Kapot
PostPosted: 10 Oct 2007, 10:33 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:03
Posts: 2622
Location: Amsterdam
Nee, het is gewoon mijn externe schijf. Hij doet niets meer, draait dus niet meer maakt geen toeren geen geluid, eerder maakte hij nog wel het bekende tikje, wat aangeeft dat de kop klem zit of iets dergelijks, maar dat doet ie ook niet meer. hij is dus dood.

_________________
Do you have any career regrets?



'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'


Top
   
 Post subject: re: HD Kapot
PostPosted: 10 Oct 2007, 10:47 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Dec 2005, 11:04
Posts: 472
Ik denk eigenlijk niet dat je voor minder dan die 230 euro je data kunt laten recoveren, aangezien die 230 euro eigenlijk al behoorlijk goedkoop is voor zoiets. Ik ken bedrijven die er duizenden euro's voor vragen, en het is ook meestal iets wat je alleen doet als er zeer belangrijke data op staat.


Top
   
 Post subject: re: HD Kapot
PostPosted: 10 Oct 2007, 10:48 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Fuck lijkt me echt zo klote als dat gebeurt. Ik houd er nooit rekening mee maar ik zou ook meteen veeel foto's en muziek kwijt zijn. Maar goed ik heb dat ding juist om het 'save' te bewaren dacht ik maar dat valt dus tegen :( en om nu van alles back ups te maken is echt te veel werk :rolleyes


Top
   
 Post subject: Re: re: HD Kapot
PostPosted: 10 Oct 2007, 11:56 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[quote="Harmen"]Ik draai nu alles in raid mirror niet 100% bescherming maar als 1 harddisk het begeeft heb ik de ander nog met dezelfde data.

zelfde hier.

3 schijven van 250 terwijl je maar 500 Gb ziet

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 Post subject: re: HD Kapot
PostPosted: 10 Oct 2007, 13:04 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:03
Posts: 2622
Location: Amsterdam
t gare is mijn hele muziek collectie van de afgelopen 9 jaar staat erop, die moet gewoon terug, dan maar dus naar recovery bedrijf. Overigens zijn er dus wel meer methodes voor Bart, die bedrijven die er duizenden euros voor vragen schroeven ze vaak meteen open halen de schijven eruit en plaatsen ze in een nieuwe behuizing ofzoiets, in van die stofvrije ruimtes. Deze jongens zijn gewoon nerds die slimme truucjes weten om die kop los te krijgen of wat electronica of het motortje te vervangen enzo. Hoopte alleen dat er in Amsterdam wel meer waren die dat deden.

Maargoed, externe raidschijven heb ik natuurlijk niet.

_________________
Do you have any career regrets?



'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'


Top
   
 Post subject: re: HD Kapot
PostPosted: 15 Oct 2007, 23:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
Die klap met de schroevendraaier tip heb ik ook een keer succesvol gebruikt. Ding heeft daarna ook hier nog jaren in een servertje gehangen (als systeem schijf :( maar werkte verder gekgenoeg perfect!)

Wat ook vaak werkt is schijf ff in de koelkast leggen. Na een uurtje of wat eruit halen en als een gek aansluiten en alles eraf trekken. Vaak kapt zo'n schijf er weer mee als hij te warm wordt.


Top
   
 Post subject: re: HD Kapot
PostPosted: 16 Oct 2007, 10:07 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:03
Posts: 2622
Location: Amsterdam
Dat van de koelkast heb ik ook wel eens gehoord maar is ook wel eens tegengesproken door iemand die zei dat ie het heel erg gevaarlijk vond om te doen. Ik ben benieuwd, misschien ga ik dat maar eens proberen. Maar dat betekend dat 20 graden al te warm is want hij draait gewoon niet meer.. Den kdat ie gewoon va stzit. Rotding

_________________
Do you have any career regrets?



'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'


Top
   
 Post subject: re: HD Kapot
PostPosted: 16 Oct 2007, 11:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Dec 2005, 11:04
Posts: 472
Ik heb een keer een schijf die klinisch dood was een paar dagen in de vriezer gelegd, maar dat hielp ook niet. Was trouwens best kut om 'm er weer uit te pakken, heb nog dagen lang zere vingers gehad :)

Trouwens, Eelke, had jij die klap gegeven terwijl hij aanstond? Ik had het volgens mij gedaan terwijl hij uitstond, en daarna weer aangezet.


Top
   
 Post subject: re: HD Kapot
PostPosted: 16 Oct 2007, 19:51 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:03
Posts: 2622
Location: Amsterdam
Ik heb het regelmatig met iPods voor elkaar gekregen als het hdtje kapot was (dan hoor je dus alleen nog Tik en dan probeert ie op gang te komen en dan weer TIK enzovoorts) door er hard op te slaan of hem op te tafel te meppen, dat hij het w eer eventjes deed. Maar met deze hd wil het niet zo..

En ik durf er ook niet zo lomp mee te zijn :)

_________________
Do you have any career regrets?



'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'


Top
   
 Post subject: re: HD Kapot
PostPosted: 18 Oct 2007, 21:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 22:55
Posts: 1342
Location: easin in the system
Laat maar lees nu pas dat het je externe schijf is.....


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma