It is currently 30 Sep 2024, 13:43

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: 21 Oct 2007, 13:55 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 29 Dec 2005, 09:45
Posts: 396
Location: Antwerp
[img]http://sandji.tigereyed.net/sandji-awalk.jpg[/img]

Mijn eerste ding in Ableton Live :)

Geinspireerd door bovenstaande foto die ik 2 jaar geleden maakte in de zomer, wilde ik een track maken die de sfeer uit de foto naar voren (en naar de oren ;)) bracht. Ik hoop dat het gelukt is. Het is een melodieus geheel op 120 bpm. Gebruikte synths, Blue, Zebra2, Microtonic.

Ik ben vooral benieuwd naar de comments op afmix etc, het technische gedeelte :) Maar schroom niet uw mening over het muziekale te posten!

Link: [url=http://sandji.tigereyed.net/sandji-awalk.mp3]http://sandji.tigereyed.net/sandji-awalk.mp3[/url] 192 kbps mp3, zonder intro/outro...


Top
   
PostPosted: 22 Oct 2007, 11:29 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
ik vind het mooie track. Alleen je zou de geluiden wat meer in elkaar moeten laten vallen, en dan vooral de percussie, die klinkt nogal droog. :)

Ik zelf zou zeggen doe hem ietsipietsie sneller... 123 of zo, maar thats me

lekker dromerig


Top
   
PostPosted: 22 Oct 2007, 11:43 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Dec 2005, 11:04
Posts: 472
Technisch heb ik er eigenlijk geen aanmerkingen op. De groove is lekker, het klinkt gelikt, mooie effecten ook enzo.

Muzikaal vind ik het behoorlijk slaapverwekkend. Je noemt het zelf melodisch, maar m.i. mist het juist een echte melodie. In ieder geval moet er iets in zitten wat het enigzins interessant houdt. Het is nu een saaie opbouw in laagjes, met wat arpeggio's en andere riedeltjes, maar van een echte melodie is geen sprake. Het is misschien een cliché, maar je moet echt een hook hebben, of je nou diepe progressive house maakt of cheesy trance, er moet iets zijn wat de track uniek maakt en waardoor iemand de track nog een keer wil horen.
Wat je nu hebt is een soort achtergrondmuziek. Het kabbelt voort, maar het trekt nooit de aandacht. Misschien is dat juist wat je wilt, maar ik denk het niet.

Probeer volgende keer eens iets gewaagders. Ik denk dat je het in je hebt, want productietechnisch zit het gewoon prima in elkaar.


Top
   
PostPosted: 22 Oct 2007, 12:32 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
das misschien waar als je het over een upfront dansvloer track hebt, maar ik geloof dat het juist de bedoeling was dat ie wat rustiger is. Dit is meer iets voor de vroege avond of laat in de ochtend op een warm strand ergens. Ik vind de melodie juist wel catchy. Hij zou er misschien wel iets meer mee kunnen doen. Zo zie je maar dat smaken verschillen :)


Top
   
PostPosted: 22 Oct 2007, 13:03 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 29 Dec 2005, 09:45
Posts: 396
Location: Antwerp
Heey bedankt voor de feedback allemaal :)

@ Bart: Ja je hebt gelijk dat het een echte melodie mist, het is nu meer wat gepingel over 2 akkoorden zonder een al te catchy melodie (in elk geval niet iets dat in je hoofd blijft hangen). Misschien kan ik daar nog wat aan doen.

Het is in elk geval wel als rustige opwarmer bedoelt, dus niet al peaktime knaller.

Technisch kan het nog wel iets beter, meer in elkaar. Meerdere mensen zeggen al dat de percussie wat te droog is, dus wie weet kan ik het geheel iets meer in elkaar laten vloeien.

Wil trouwens binnenkort wel een echte dansvloer track maken :)


Top
   
PostPosted: 22 Oct 2007, 13:20 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Dec 2005, 11:04
Posts: 472
Ik snap wel wat jullie bedoelen maar het feit dat het bedoeld is als een rustige track is geen excuus voor het ontbreken van inhoud.
Je stelt jezelf toch niet als doel om een soort opvulling te maken voor sets? Je wilt toch iets maken waar mensen graag naar luisteren, lijkt me. Iets waarvan mensen zeggen: "dat zou ik nog wel een keer willen horen".
Een hook kan ook heel subtiel zijn, ik heb het ook niet over peaktime knallers. Het kan gewoon een bepaald geluidje zijn wat origineel is, of een paar akkoorden, of 3 toontjes.. als het maar iets is wat aanspreekt.


Top
   
PostPosted: 25 Oct 2007, 21:06 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 29 Dec 2005, 09:45
Posts: 396
Location: Antwerp
*update* zelfde link :)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma