It is currently 30 Sep 2024, 12:27

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: 13 Oct 2007, 11:35 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
als iemand overlijdt omdat ie in zn eige kots stik door een od heroine is het toch een od heroine? of zie ik dat verkeerd?


Top
   
PostPosted: 13 Oct 2007, 12:55 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 06 Mar 2006, 09:11
Posts: 350
Location: Den Haag
[quote="Mistik"]als iemand overlijdt omdat ie in zn eige kots stik door een od heroine is het toch een od heroine? of zie ik dat verkeerd?


dat zie je verkeerd...de aanleiding van de oorzaak is heroine. de letterlijke oorzaak is dat diegene gestikt is in zijn eigen kots.

is ook logisch opzich he...want wie zegt dat diegene niet uberhaupt was gaan kotsen. (dus ook zonder heroine)

stel dat er iemand op het strand dood wordt gevonden...hij heeft brandplekken, een hoofdwond en heroine in zijn lichaam. wat is nu de oorzaak van de dood? in de krant zou staan dat de oorzaak heroine was...maar het kan ook zijn dat hij een normale dosis hero had gebruikt en zichzelf daarna in de fik heeft gestoken en hierbij tegen iets aan is gelopen.

_________________
Der Rhythmus ist ein Zwang


Top
   
PostPosted: 13 Oct 2007, 13:38 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
[quote="nick"][quote="Mistik"]stel dat er iemand op het strand dood wordt gevonden...hij heeft brandplekken, een hoofdwond en heroine in zijn lichaam. wat is nu de oorzaak van de dood? in de krant zou staan dat de oorzaak heroine was...maar het kan ook zijn dat hij een normale dosis hero had gebruikt en zichzelf daarna in de fik heeft gestoken en hierbij tegen iets aan is gelopen.

Ja, dit is n strikvraag. Op t strand? Ik zeg dood door verdrinking. :D

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 13 Oct 2007, 15:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
een overdosis heroine gaat over het algemeen gepaard met veel kotsen :)

Dus je kunt gerust aannemen dat de oorzaak dan de heroine is. Zonder die heroine was ie nooit zo extreem gaan kotsen. het kotsen is dan een symptoom van de overdosis. Dus een fysieke reactie op de overdosis. Zelfs bij geen OD geven de meeste mensen over van heroine. Dit geldt voor mensen die het niet zo vaak gebruikt hebben, maar ook voor mensen die een tijd niet gebruikt hebben. Dat zijn ook meestal de mensen die een overdosis krijgen btw. Ze nemen dan weer dezelfde hoeveelheid als dat ze gewend waren en dat trekt hun lichaam niet: gevolg o.a. hartproblemen , overgeven, Dat is ook gebeurd met Sid Viscious (sex pistol)
dus jouw vergelijking werkt niet in dit geval :)

Met MDMA kan dat ook. dat is gebeurd met een jongen die ik kende hier uit Almere: hij had een hele tijd niet geslikt en ging naar een feest. Hij slikte weer hetzelfde aantal pillen als vlak voor hij stopte met feesten (die gek slikte gemiddel 5-6 pillen op een avond) en zijn lichaam sloeg op tilt toen. Dat was op een hardcore feest in zoetermeer. Hij had misschien nog geleefd als de security de ambulance gelijk hadden gebeld ipv van hem vast te binden op een stoel in een hok. Toen begaven zijn hersenen het ook. Dit heeft toen nog uitgebreid in de krant gestaan. Hij is overleden aan de fysieke gevolgen van een OD pillen.


Top
   
PostPosted: 13 Oct 2007, 16:28 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 06 Mar 2006, 09:11
Posts: 350
Location: Den Haag
dat zijn medische termen
in de forensische wetenschap zou de oorzaak niet de pillen zijn...maar oververhitting waarschijnlijk. de dosis mdma is niet toxisch genoeg om iemand direct te doden.

_________________
Der Rhythmus ist ein Zwang


Top
   
PostPosted: 14 Oct 2007, 00:23 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 22:55
Posts: 1342
Location: easin in the system
Aaaaaaaah: sluiten dit topic!!!!

_________________
-diepd.o.ordegr.o.ef-


Top
   
PostPosted: 02 Nov 2007, 13:35 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 14:41
Posts: 845
Het verhaal van Shirley O.
Ik heb meestal geen honger als ik MDMA heb gebruikt......

Bram wilde drugs, het maakte niet uit wat’

Holleeder-getuige Bram Zeegers gebruikte de drugs waaraan hij op 9 oktober overleed vrijwillig. Dat zegt Zeegers’ vriendin Shirley, die bij hem was in de fatale nacht. ,,Hij vroeg of ik een kennis om cocaïne of xtc wilde vragen. Het maakte Bram niet uit wat,’’ zegt Shirley in haar politieverklaring, die deze krant heeft ingezien.

Justitie zegt er inmiddels van uit te gaan dat Zeegers niet is omgekomen door opzet van derden. Toch heeft het onderzoek aanwijzingen opgeleverd dat de dood van Zeegers te maken heeft met zijn rol als getuige in het Holleeder-proces. Zo zijn twee van de vier mensen die de drugs zouden hebben geleverd waaraan Zeegers overleed, bekenden van verdachten in de Holleeder- zaak.

Drie weken geleden overleed Bram Zeegers, getuige in het Holleeder-proces. Het onderzoek naar de mysterieuze dood is in volle gang. Een reconstructie van zijn laatste uren. Shirley O. heeft trek. Ze wil een pastamaaltijd opwarmen, maar weet niet hoe de magnetron van haar vriend werkt. Ze roept naar boven, waar haar geliefde in bad ligt. Maar er komt geen reactie.

Shirley loopt naar boven en wandelt de badkamer binnen. Daar ziet ze haar vriend, de 25 jaar oudere Bram Zeegers, met gesloten ogen in bad liggen. Het water dampt nog. ,,Ik zag dat hij met zijn hoofd naar links lag,’’ zegt ze later tegen de politie. ,,Ik riep hem een paar keer, maar hij reageerde niet. Ik heb hem op zijn wangen getikt, maar ik kreeg hem niet wakker. Toen raakte ik echt in paniek.’’


De scène in de badkamer is de laatste uit het leven van Bram Zeegers.Vlak nadat Shirley hem bewusteloos aantreft, overlijdt hij - amper een week nadat hij als getuige heeft opgetreden in het Holleeder-proces. Een extreem hoge dosis mdma is hem fataal geworden, in combinatie met alcohol, stress en medicijngebruik. Maar waarom gebruikte de 58-jarige ex-advocaat die avond zoveel drugs?

Zeker is dat Zeegers en de Braziliaanse Shirley eerder die avond eten in restaurant Klein Kalfje, net buiten Amsterdam. Daar is ook Mladen V., een kennis van Shirley en een bekende uit het criminele circuit, aanwezig. En Misha B., een Amsterdamse beroepsgokker.


Shirley vraagt Mladen die avond om drugs. Mladen, een in Amsterdam wonende Bosniër, loopt naar zijn kennis Misha. Die vertrekt, haalt een pakketje met een paar gram mdma op dat hij ‘toevallig’ nog ergens heeft liggen en komt een half uur later weer terug in het restaurant. Shirley pakt de drugs aan en verlaat het restaurant samen met Zeegers, nadat ze eerst nog een fles champagne hebben gekocht.

Na een kort bezoek aan een café gaan de twee naar Zeegers’ huis in Amsterdam-Zuid. Daar gebruiken ze de drugs, opgelost in drank. Met fatale gevolgen. Als rond half vier die nacht ambulancebroeders de badkamer betreden, ligt Zeegers nog steeds bewusteloos in het gevulde bad. Even later overlijdt hij.


Wist Bram Zeegers dat er drugs in zijn drank zaten? Gebruikte hij die vrijwillig? Ja, zegt Shirley, die een dag na de fatale avond wordt verhoord door de politie. ,,Tijdens het eten vroeg hij aan mij of ik een kennis cocaïne of xtc wilde vragen. Het maakte Bram niet uit wat.’’

Eenmaal thuis is het Zeegers zelf die het spul mengt met alcohol, beweert Shirley. ,,Hij maakte dat drankje eerst in champagneglazen klaar, maar Bram vond het te weinig en schonk zijn glas over in een hoog kristallen glas. Hij heeft zelf een deel van het poeder in het drankje gedaan. Ik vond het vies en zuur smaken, maar Bram zei dat ik het gewoon moest opdrinken.’’


Waarom de 58-jarige Zeegers drugs wilde gebruiken, vragen de rechercheurs haar niet.

Het verhaal van Shirley is lastig te checken. Andere getuigen zijn er niet. Bovendien heeft de politie minstens twee redenen om te twijfelen aan Shirleys verhaal. Ten eerste is er de verklaring van een anonieme informant, die een dag later met CIE- rechercheurs spreekt. ,,Shirley heeft Bram Zeegers vermoord,’’ vertelt de informant. ,,Ze heeft geld gekregen om hem kapot te maken.’’


Top
   
PostPosted: 02 Nov 2007, 14:20 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
ja, lekker.... een bord warme dampende pasta als je net mdma achter de kiezen hebt....


..heerlijk..
krijg je ook zo goed weg..hahaha!

en een warm bad?
ALS je al uberhaupt zin hebt om nat te worden, ga je toch echt voor een koud tot lauw bad..
je bent al zo warm!! :)

waarom reageer ik nog eigenlijk op dit topic? lol...


Top
   
PostPosted: 02 Nov 2007, 14:23 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[quote="C-Jay"]waarom reageer ik nog eigenlijk op dit topic? lol...

omdat je er verstand van hebt ?! :lol

;)

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 02 Nov 2007, 14:27 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
hahahahahahahaha!!! :roll

edit: je bedoelt van pasta en warme baden, of van de advocatelarij?
:cool


Top
   
PostPosted: 02 Nov 2007, 14:54 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 14:41
Posts: 845
Op crimesite.nl stond trouwens ook dat niemand hem op de begrafenis echt herkende.... ook best raar als je eigen naasten (waar er overigens maar een handjevol van waren) je helemaal niet herkennen... Het is ook niet zo dat ie onder een trein heeft gelegen oid..


Top
   
PostPosted: 02 Nov 2007, 15:04 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Feb 2007, 11:46
Posts: 1099
Location: Lamswaarde
[quote="C-Jay"]hahahahahahahaha!!! :roll

edit: je bedoelt van pasta en warme baden, of van de advocatelarij?
:cool


je kijkt teveel NCIS

Misschien heeft iemand wel het badwater vergiftigd.... ;)

_________________
D.Y.M > http://soundcloud.com/dimnon


Top
   
PostPosted: 02 Nov 2007, 15:18 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
[quote="Jordi Bouman"]Op crimesite.nl stond trouwens ook dat niemand hem op de begrafenis echt herkende.... ook best raar als je eigen naasten (waar er overigens maar een handjevol van waren) je helemaal niet herkennen... Het is ook niet zo dat ie onder een trein heeft gelegen oid..


mischien waren ze onder invloed?

Top
   
PostPosted: 02 Nov 2007, 16:19 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 14:41
Posts: 845
Vast een spacecake gegeten nadat ze 5 gram mdma in champagne hadden opgelost.. :roll


Top
   
PostPosted: 02 Nov 2007, 16:54 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 22:55
Posts: 1342
Location: easin in the system
Neuh....meestal had ie een wat pofferig hangwangengezicht; deze strakgetrokken kakenklapperkop herkenden ze niet......

_________________
-diepd.o.ordegr.o.ef-


Top
   
PostPosted: 05 Nov 2007, 17:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jun 2006, 15:51
Posts: 274
Location: Utrecht
[quote="Jordi Bouman"]Op crimesite.nl stond trouwens ook dat niemand hem op de begrafenis echt herkende.... ook best raar als je eigen naasten (waar er overigens maar een handjevol van waren) je helemaal niet herkennen... Het is ook niet zo dat ie onder een trein heeft gelegen oid..


Witness Protection Program anyone ? :lol

Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma