It is currently 15 Nov 2024, 05:52

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
PostPosted: 25 Sep 2005, 13:48 
GrooveCollector
GrooveCollector

http://www.hemisphere.org.za/

Club Hemisphere? Cape Town? Inderdaad, met een studentuitwisseling als excuus vertoef ik op dit moment een half jaar in Stellenbosch, een nabij Cape Town (oudhollands: Kaapstad) gelegen dorpje befaamd om zijn wijnen. Een plotselingen gedachte die gister in mij opkwam was dat het mischien leuk is om even een beeld te schetsen van het uitgaansleven in de ‘Fun capital of Africa’ namelijk Kaapstad.

Na de ‘Opium’ - prima club, goed publiek, R&B en hip hop in de hoofdzaal, Progressive en Tech-house achtige klanken in de kleine zaal - en ‘the Fez’ - prima club, relaxt publiek, house en andere 4x4 muziekjes uit de speakers, lounge op de eerste verdieping (vloer 2 hier in afrika, wat ik overigens een stuk logischer vind, maar dat terzijde) - was het tijd voor de derde, wellicht meest bekende, in ieder geval meest gehypte club van Kaapstad; Club Hemisphere. Overigens was de tijd daar naar mijn idee al enkele weken geleden rijp voor maar de uitsmijter van betreffende club was niet zo te spreken over mijn toch extreem hippe sportschoentjes. Het ontbreken van ‘een kraagje’ gaf voor hem de doorslag om toen de entree te weigeren.

Met mijn overhempje en nette schoentjes op naar Long Street in Kaapstad om eerst nog even een potje te poolen. In de ongeveer 100m van onze geparkeerde auto tot aan het poolcafe hebben we zo’n 8 bedelende kinderen en 2 drugsverkopers moeten afslaan, je went er aan.

Allemaal leuk en aardig maar we gingen voor Club Hemisphere welke zich op de 31ste vloer (ofwel de 30ste verdieping) van het ABSA bank gebouw bevind en vanwaar je de hele stad zou kunnen overzien. Bij binnenkomst viel direct op wat voor schitterende en poepchique club de Hemisphere is tot aan glazen wasbakken en kristallen lampjes op het toilet aan toe.

De muziek was varierend van zoete popliedjes van Usher, tot Busta Rhymes, tot kindervriend Michael Jackson, totaan Deep Dish’s Flashdance en zelfs de oeroude plaat van John Travolta en Olivia Newton werd voor de verandering nog eens in de cd-spelers gestouwd. Dit uiteraard met een positief gegil van het vrouwelijk publiek als gevolg. Dit vrouwelijk publiek wat in grote getalen aanwezig was en welke ook nog eens vrijwel allemaal mooi waren (zelfs aan het begin van de avond).

De prijzen: entree was omgerekend €7,5 voor mannen en een kleine €5 voor vrouwen (discrimineren daar kunnen ze wat van hiero). Een heineken flesje was zo’n €1,50 en mixjes waren om en nabij de €3,50.

So far, so good zou je denken, maar toch ontbrak het echte gevoel van euforie. Redenen hiervoor kunnen zijn dat zo een grote varieteit aan muziek op een avond niet voor mij weggelegd is. Of dat het niet echt sfeerverhogend werkt als 90% van het mannelijk publiek noodgedwongen een overhemd aan heeft. Uberhaupt dat overdreven dresscode gedoe maakt de sfeer er niet beter op – getuige de Now & Wow. Al met al heb ik me prima vermaakt maar wat uitgaan betreft heb ik toch liever een avondje earth in de melkweg dan een avondje club hemisphere in Cape Town.

Post subject:
PostPosted: 25 Sep 2005, 14:19 
GrooveCollector
GrooveCollector

Dus..... Ligt er een missie voor jou te doen..

Een trendy club neer te zetten, met een normale dresscode en GC-jocks... :p

Post subject:
PostPosted: 26 Sep 2005, 04:37 
Site Admin
Site Admin

Tof dat je ff de moeite hebt genomenom van daar een reportje te schrijven, Rob.
Nou maar hopen dat er als je half december terug in NL komt gelijk een vet feestje voor je is. ;)

Veel plezier nog daar. :cool

Post subject:
PostPosted: 27 Sep 2005, 15:45 
GrooveCollector
GrooveCollector

2 Peric: Mischien is dat wat voor als ik weer terug ben in NL  ;)

2 Jerry: Earth, 2e kerstdag ? :D

Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+01:00