It is currently 30 Sep 2024, 09:25

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject: Mac OS X 10.5 (LEOPARD)
PostPosted: 28 Oct 2007, 16:01 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 11 Jun 2005, 18:17
Posts: 282
Location: Amsterdam
De nieuwe os van Apple is vrijdag uit gekomen. :D

Gisteren even snel in mijn pauze gehaald.
Boeltje van me HD op de externe en dan een clean install (Y)


[img]http://images.apple.com/euro/macosx/features/images/desktop_hero20071016.png[/img]


Bekijk [url=http://www.apple.com/nl/macosx/guidedtour/small.html]HIER[/url] de rondleiding


Ja ik weet dit is SPAM, maar mooie dingen moet je delen!

_________________
[color=#404000]There Are No Secrets, Only Information You Don't Yet Have![/color]


Last edited by Bedrocks on 31 Oct 2007, 20:29, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 28 Oct 2007, 16:12 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 18 Feb 2007, 20:59
Posts: 1385
Location: Neede (Achterhoek, Gelderland)
me broertje ( plug in baby) heeft het ook al. ziet er leuk uit wat ik bij hem zag. mischien zelf ook maar installeren :)


Top
   
PostPosted: 28 Oct 2007, 16:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
ik houd het verlopig bij de oude, als iedereen er over een maandje nog steeds tevreden over is dan stap ik wel over

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
PostPosted: 28 Oct 2007, 17:02 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 30 Jul 2006, 21:12
Posts: 375
Location: Lichtenvoorde (Gelderland)
Ik heb 'm idd ook al, maar dat is meer omdat ik gewoon het nieuwste spul wil hebben ;)

Maar eigenlijk is het veel te veel geld voor deze update, want dat is het eigenlijk. Zo'n transparant en perspectivisch dock is heel leuk en aardig, maar daar doe je het uiteindelijk niet voor.

Voor de rest .. bootcamp, safari, spaces .. dit bestond allemaal al, maar fijn dat ze het definitief hebben geintegreerd.

Dan nog het vernieuwde ichat, heel leuk, maar zolang het msn netwerk niet beschikbaar is heb je er geen drol aan.

Verder nog timemachine, erg handig, automatische backup van je bestanden op een externe schijf. Je kunt zelfs de complete look terughalen. topsysteem (y)

Als laatste de finder. Waar ik tot nu toe het meeste plezier aan beleef. Helemaal in iTunes stijl. Slimme zet van apple om die techniek te gebruiken, maar het werkt gewoon ook erg lekker. Alle apparaten en servers, gedeelde mac's pc's worden gelijk weergegeven. Snel bladeren door je bestanden. (Y)

Dus al met al, is het allemaal weer wat gebruikersvriendelijker geworden, volgens mij ook iets sneller (moeilijk te zeggen na een paar dagen), maar toch .. echt revolutionair is het niet.


Top
   
PostPosted: 28 Oct 2007, 19:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 11 Jun 2005, 18:17
Posts: 282
Location: Amsterdam
[quote="Plug In Baby"] .. echt revolutionair is het niet.


Nee voor mensen die al 5 jaar op Mac OS X draaien is het weer een update.
Maar je moet eens rond kijken hoeveel mensen zijn gaan switchen van XP en Vista naar een Mac.

En die mensen doen :o :lol ik zelf heb deze versie nu eens netjes betaald tov hun voorgangers.
Ik vindt (vondt) het deze keer wel waard.

_________________
[color=#404000]There Are No Secrets, Only Information You Don't Yet Have![/color]


Last edited by Bedrocks on 31 Oct 2007, 20:32, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 29 Oct 2007, 19:18 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
[quote="Bedrocks"]Ik vondt

:lol

Verder erg kicke, ziet er super cool uit! :cool

Top
   
PostPosted: 03 Nov 2007, 22:13 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 23:50
Posts: 1747
Location: Amsterdam
Vandaag Ralphi's nieuwe iMac mogen aanschouwen en ik moet zeggen dat ik errug onder de indruk ben. Jeetje... wat werkt dat allemaal soepel en t is grafisch echt fantastisch.
Kan me goed voorstellen dat mensen overstappen van pc naar mac.


Top
   
PostPosted: 03 Nov 2007, 23:19 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
[quote="Bedrocks"]Ik vindt

?? :o

Top
   
PostPosted: 03 Nov 2007, 23:30 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
schoolmeester onno :lol

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 04 Nov 2007, 13:57 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
:lol is me op het lijf geschreven :p


Top
   
PostPosted: 04 Nov 2007, 17:10 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 11 Jun 2005, 18:17
Posts: 282
Location: Amsterdam
On topic blijven please? ;)

_________________
[color=#404000]There Are No Secrets, Only Information You Don't Yet Have![/color]


Top
   
PostPosted: 04 Nov 2007, 19:51 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:03
Posts: 2622
Location: Amsterdam
Ik wil wel ontopic blijven. Draaide al een maandje een beta van 10.5 op mijn computer, en nu ook de officieele. Ik ben er echt ontzettend blij mee. Zitten aantal hele goeie nieuwe functies in. Vooral de finder update, met de Spatiebalk, dat is geniaal. Daarnaast update van mail is fijn, nieuwe ical functionaliteit ivm caldav servers, zelf widgets maken, en stukje sneller.

Zeker het geld waar vind ik :)

_________________
Do you have any career regrets?

'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'


Top
   
PostPosted: 07 Nov 2007, 16:36 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 23:50
Posts: 1747
Location: Amsterdam
[quote="nu.nl"]Firewall van Leopard beschadigt programma's
Uitgegeven: 6 november 2007 15:49

AMSTERDAM - De firewall in Apples nieuwe besturingssysteem Leopard kan sommige computerprogramma's, waaronder Skype, permanent onbruikbaar maken. De beveiliging brengt veranderingen in de software aan, die daardoor niet meer functioneert.

Dat meldt de technologiesite Heise. De firewall moet Applecomputers beschermen tegen indringers vanaf netwerken waarmee het systeem verbonden is, zoals internet. Als de beveiliging is ingeschakeld, maakt het programma een digitale vingerafdruk van software die van de gebruiker toestemming krijgt om verbinding te maken van internet. Die vingerafdruk wordt aan het programma toegevoegd.

Sommige programma's voeren bij het opstarten echter zelf ook al zo'n veiligheidscontrole uit. Door de wijzigingen die de firewall aanbrengt, klopt de oorspronkelijke vingerafdruk niet meer en weigert het programma op te starten. De software moet dan opnieuw geïnstalleerd worden, of worden hersteld via Leopards ingebouwde backupfunctie Time Machine.
Volgens Heise zijn in ieder geval het internetbelprogramma Skype en online computerspel World of Warcraft getroffen.

Kritiek
De vingerafdruktechniek, 'code signing' genoemd, werd in eerdere versies van Apples firewall niet gebruikt. Tot nu toe filterde de firewall het netwerkverkeer om kwaadaardige verbindingen te blokkeren.

Apple kreeg eerder deze maand ook al kritiek op de wijzigingen in de firewall. Anders dan bij eerdere versies van Apples besturingssysteem, is de standaardinstelling onder Leopard dat de beveiliging is uitgeschakeld. Als de firewall wordt geactiveerd, bleken tal van verbindingen niettemin mogelijk te zijn.


Top
   
PostPosted: 07 Nov 2007, 18:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 11 Jun 2005, 18:17
Posts: 282
Location: Amsterdam
Ik gebruik al 4 jaar Mac OS X , en heb de firewall nog nooit aangezet op me Mac.
Wel in de router!

Nu.nl ? sensatiezoekers!

Zo SkypeMe : bedrocks72

_________________
[color=#404000]There Are No Secrets, Only Information You Don't Yet Have![/color]


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma