It is currently 28 Sep 2024, 19:22

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: 03 Jan 2008, 12:55 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Yepperrrrr...het is ouderjaarsdag.
Het voelt alleen nog niet zo. Maja....na bezoek aan familie met de nodige oliebollen wordt je toch weer met je neus op de feiten gedrukt. Plus dat de laatste dag van het jaar toch ook weer n zeer drukke blijkt te zijn. Snel naar huis om op te frissen en klaar te staan voor t bezoek wat we verwachten vanaf 20:00 uur.
Hier hebben we afgesproken om gezamelijk naar de Maassilo te rijden waar we dit Oud en Nieuwjaarsfeest gaan vieren.

Cocoon heeft flink uitgepakt met 4 areas waar o.a. Sven Väth, Dr. Lektroluv, Bart Skils, Miss Monica, Loco Dice, Chris Tietjen, Joris Voorn, Benny Rodrigues, Ille Bitch & De Man Zonder Schaduw, Gregor Tresher, Secret Cinema en vele anderen met ons mee gaan feesten.
Nadat we eerst thuis de nodige glazen sjampoepel hebben weggewerkt, komen we om half 11 aan bij de Maassilo. Er staat n kleine rij waar we even in hebben gestaan. T liep lekker net als bij de detectie, garderobe en kaartjescontrole.
Yesssss! We're in. :D En met onze neus in de roomboter. Sven Väth staat net n half uur te draaien en ach, ach, ach.....wát n debiel is dat zeg. Niks opwarmen, der Meister heeft er zin in; de ene klapper na de andere. Wat n mooi begin van t einde.
De stemming zit er al goed in en ja hoor....de directeur komt ook ff gedag zeggen. ;)
Tien minuten voor 12.....op 2 videoschermen naast t podium tikt de tijd digitaal terug. Nog 9 minuten, nog 8 minuten, iedereen staat te dansen, maar blijft toch de tijd in de gaten houden. Hoe minder tijd, hoe meer ik de spanning voel in mn maag. Het leek wel of iedereen hier last van had, want met nog minder dan 2 minuten te gaan, was de spanning echt om te snijden.
Dan...10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, GELUKKIG NIEUWJAAR! 2 Vuurpijlen schieten over onze hoofden en iedereen wenst elkaar n goed 2008. Er wordt gezoend, handen geschud, gedanst, gesprongen, gelachen...iedereen is in een uitbundige feeststemming. Sven staat te lachen en draait The Deep van Joris Voorn...wow, heerlijk...waarna hij daarna Supermayer - Two Of Us erin mixt. Jezusssss, wát n plaat blijft dit toch; kippevel zo hoog als de Mount Everest. 2008 is zojuist te gruw begonnen. Grrrrrr....... :p
Na Sven komt één van mn Duiste Electrohelden Gregor Tresher live z'n ding doen. T tempo gaat n stuk omlaag en hij tovert heerlijke melodieuze tunes uit zn laptop.
Deze set hebben we niet helemaal afgeluisterd, want de meiden wilden ff bij Miss Monica gaan kijken. Deze volslanke dame ken ik nog wel uit mn begintijd van t hele House gebeuren en heb haar gemist (of eigenlijk beter gezegd: níet gemist) in de tijd dat ik eruit was en zij kennelijk stukken minder was gaan draaien. Maar goed, ik hoorde dat ze de laatste tijd dr draai weer heeft gevonden en ik moet toegeven dat ik aangenaam verrast was hoe ze t publiek bespeelde met haar set en dr interactie. Achteraf alleen maar lovende woorden gehoord over haar set.
Na hier de vloer enigzins beschadigd te hebben, gaan we weer naar area 1 waar de Gekke Dobbelstenen net zijn begonnen. Deze twee heren weten er altijd wel n dik feest van te maken en dat deden ze. Ze rockten als n malle met een hoop rauwe en smerige platen, bah bah, doe mij er nóg maar zo één. Hier stond niemand stil, hier werd geknald. Dit was vuurwerk, zo illegaal dat zelfs Belgen t niet kennen. Meesterlijke set. :D
Dan Dr. Lektroluv, de man met t groene uiterlijk. Na zijn optreden is Herr Zimmerman afgelopen oktober, is hij niet meer uit het hoofd gegaan van één van de dames. Zij was speciaal voor hem gekomen, dus zijn we daar ook even gaan kijken. Hij was weer lekker op dreef en de sfeer was goed. Grappig om te zien dat er ook n paar van die geschminkte Electro Punks vooraan stonden. T ging hier goed los. De platen die hij draait zijn bijna iedere set van hem hetzelfde, maja....als t werkt, dan werkt t he? ;) Op n gegeven moment zie ik n gast naast me met allemaal van die sterretjes voor kinderen. Hij stond ze aan zn vrienden uit te delen en gaf mij er ook twee. Leipe shit, ouwe! I'm zo blij like a child. :D Tóch nog vuurwerk met O&N hihi. Ik gaf er één aan mn meissie en bij iedereen ging de hens erin. Die dingen vlamde, knetterde, bengaals vuur, er schoten miniballetjes uit en sterreregen, waaronder ik stond te dansen. Tis goed dat ik al geen haar had, anders had ik t nú niet meer. De beveiliging was wat minder blij met deze actie, maar ach.....happy new year! :)
Tis alweer bijna 6 uur, mán wat gaat de tijd hard. Ik besef dat ik nog geen moment stil heb gestaan. Zelfs bij t drinken halen sta ik te springen en als we van zaal naar zaal lopen, shuffelen mn voeten onder mn lijf uit. Ja hoor, de 'uit'schakelaar is weer eens afgebroken. ;)
We staan weer bij Loco Dice om de laatste paar platen van hun set te horen. Dan is t tijd voor de afsluiter van deze memorabele nacht, de resident DJ van de Cocoon Club in Frankfurt: Chris Tietjen. Deze kroonprins wordt vaak vergeleken met Sven Väth (niet in de eerste instantie door hun mixtechnisch vermogen ghehe), maar ook door hun zelfde platenkeuze. Maar vanavond ging deze vergelijking maar deels op. Met het tempo waar Loco Dice mee afsloot, kon t ook niet echt anders. Chris ging beuken, klaar.
Dat niet iedereen hiervan houdt, merkte je na een tijdje wel. De zaal werd al wat leger, maar dat lag ook aan t tijdstip; t werd overal wat rustiger. Beterrr...des te meer ruimte heb ik om t laatste beetje energie eruit te persen. Ik zag dat er al wat vriendinnen moe begonnen te worden en anderen die dit gebeuk niet echt lekker vonden. Dus ik had nog ff, dacht ik. En ik ken maar één soort gas en dat is vólgas, whappaaa.
Tis zo rond 7en en tis mooi geweest. Stoppen op t hoogtepunt. Dalijk weer n [url=http://forum.groovecollection.nl/viewtopic.php?p=63522#63522]feessie[/url].
Kijken of we n taxi kunnen scoren en dan ff n paar uurtjes waterpas.

Al met al n zeer vette avond en nacht gehad.
Pluspunten: O&N met veel geliefden om je heen (need I say more?), de muziek (echt iedereen draaide vet), de sfeer (tis nét dat beetje extra de laatste dag van t jaar), de locatie (weer ns n thuiswedstrijd), de organisatie (alles, zelfs de bar, liep lekker vlot).
Minpunten: t geluid in area 1 stond nét ff te hard dat de muziek af en toe niet mooi zuiver was, er had wel íets meer visueel vuurwerk afgestoken kunnen worden en met O&N had er toch wel n gratis glaasje Prosecco voor iedereen afgekund? ;)
Maar goed, de minpunten staan eigenlijk nog geeneens in de schaduw van de rest van de avond; we zijn 2008 heeeel goed begonnen! (Y)

Martin: jammer dat we elkaar misgelopen zijn. Next time.
Lijn: sorry hoor, maar met je nieuwe kapsel zie je er nóg oogverblindender uit. Daarom herkende ik je niet zo snel. :oops

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Last edited by Paulus de Kalebouter on 03 Jan 2008, 21:51, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 03 Jan 2008, 14:46 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jul 2005, 17:13
Posts: 896
ik had je nog wel even verwacht op de Cocoon after in de catwalk :D . Daar draaide Rejected en Chris tjie... tot 12.00 :cool

_________________
www.djsteelo.nl


Top
   
PostPosted: 03 Jan 2008, 14:47 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
Haha, mooi verslag! :D(Y)


Top
   
PostPosted: 04 Jan 2008, 11:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 18 Sep 2005, 23:54
Posts: 1655
Location: Haarlem
Weer een waardig verslag paulus! Je hebt goed je best gedaan met typen! :) (Y)


Top
   
PostPosted: 05 Jan 2008, 19:28 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
[quote="Steelo"]ik had je nog wel even verwacht op de Cocoon after in de catwalk :D . Daar draaide Rejected en Chris tjie... tot 12.00 :cool

Tja, ik moest van mezelf ff rusten voor t volgende [url=http://forum.groovecollection.nl/viewtopic.php?p=63637&sid=6614cf6e2d9129462a63e725e2262dd4#63637]feestje[/url]. ;)

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 87 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma