mischien dat iemand hier het weet, want ik ben door mun opties heen en word gek!!!!
ik gebruik ableton alleen als rewire in cubase, om door loopjes heen te skippen.
heb ik een leuk loopje gevonden, dan zeg je: RENDER TO DISK, en ziedaar; je hebt een wavje in hetzelfde tempo als je cubase project, en die kan je er dan inplakken... wat een feest...
ik start cubase, open het cubase project, vervolgens start ik ableton, dan ziet cubase die als rewire,en vervolgens koppel je ze in cubase, door bij DEVICES ableton te kiezen.
zo doe ik het al....uhm...ja, altijd dus...
nou, sinds enkele dagen dus GEEN feest; ableton loopt netjes mee in de maat van cubase, en ik hoor de loopjes ook in het goede tempo als ik deze in een ableton audio spoor zet.
maar als ik dus een loopje in een audiospoor van ableton zet, net als altijd, en dan vervolgens render......net als altijd..... dan wordt er wel "iets" bewaard [naam van loopje] maar er zit geen geluid in.... je kan dus niks openen, en je hoort ook niks.
ik render dus stilte om de 1 of andere reden.
ik word helemaal gek, want ik kom er niet uit.
manuals bieden ook geen oplossing. kan het zijn dat er in cubase iets uit- of aangevinkt staat dat niet hoort? of in ableton?
kan me niet herinneren dat ik ooit iets aan de preferences instellingen heb veranderd, maar je weet maar nooit.
ik word hier echt helemaal gek van.
help!!!!!!!!
|