It is currently 15 Nov 2024, 03:49

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 85 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next
Author Message
PostPosted: 12 Feb 2008, 19:21 
GrooveCollector
GrooveCollector

Thanks tigereye! Hoe simpel kan iets zijn :D Hij zat in de phono. Wel vreemd, want geloof dat dat zo stond in de handleiding.

Wel lekker, kan ik eindelijk beginnen! :tune

Thanks! (Y)

PostPosted: 12 Feb 2008, 19:30 
GrooveCollector
GrooveCollector

Have fun! :cool

[url=http://www.myspace.com/flavonoides][color=#000080]Myspace[/color][/url] | [url=http://www.soundcloud.com/sandji][color=#BF0080]Soundcloud[/color][/url] | [url=http://www.flickr.com/photos/sandji][color=#8080FF]Flickr[/color][/url]

PostPosted: 25 Apr 2008, 17:16 
GrooveCollector
GrooveCollector

Goed, ben nu twee maanden verder. In het begin snapte ik er geen drol van, totdat ome Onno effe alles heeft uitgelegd (Y)

Zojuist mn eerste 'mixje' opgenomen, omdat ik alles normaal alleen door de headphone hoorde. Ik lig wel redelijk in een deuk hier in mn eentje :lol Plaatjes sluiten nog niet mooi aan en mixen in 5 sec. enzo.. haha :)

Maar goed, ik heb er plezier in en ook geen haast mee. Duurt nog wel effe voordat ik iets post! ;)

PostPosted: 08 May 2008, 12:17 
GrooveCollector
GrooveCollector

[quote="MKN"]ik heb de dateq XTC en zou als ik jou was voor de Djm 600 gaan. het verschill: kortere faders betere eq. De djm 600 blijft de standaard in de dj wereld en je kan er gewoon veel meer mee dan de XTC. :sleep
Langere faders is toch veel fijner mixen? Vind ik iig.

PostPosted: 08 May 2008, 17:52 
GrooveCollector
GrooveCollector

persoonlijk zou ik als beginnende dj overstappen op Laptop en dan Tractor/ virtuel DJ / Ableton Live kopen..

De mogelijkheden van dit soort software maakt het dj en veel leuker lijkt mij. En veel goedkoper!!

Je koopt je platen gewoon online via Beatport, andere,

Je kunt nieuwe tracks gewoon thuis lekker luisteren en kopen.. Je schaft een Lacie harddrive aan voor je tracks zodat je bij een laptop crash niet je muziek kwijt bent..

Goede controler erop en draaien maar... Je kunt je veel meer gaan toeleggen op het toevoegen van samples, loops, drums, etc. Ik vind het beatmixen van ondergeschikt belang. MEt een plaat hoor je eigenlijk altijd hetzelfde, met software kun je ter plekke een dikke remix maken. Je eigen ding doen.

En het reist makkelijk..

:tune :8o

PostPosted: 08 May 2008, 20:28 
GrooveCollector
GrooveCollector

Helemaal mee eens, met een goede controller en een aantal goede plugins (EQ, Filter & Delay) kom je een heel eind voor relatef weinig geld en de mogelijkheden zijn ernorm. Enige wat ik mis is aan een plaat "trekken en duwen". ;)

PostPosted: 08 May 2008, 21:04 
GrooveCollector
GrooveCollector

op zich wel natuurlijk.. maar het handmatige mixen is wel het leukste.. ik denk ook dat je dan de basics leert die je wel nodig hebt.

PostPosted: 08 May 2008, 22:33 
Moderator
Moderator

Ik ben sinds kort wat serieuzer begonnen met Ableton en het is inderdaad geweldig wat je er mee kunt. Toch vind ik het vooralsnog leuker om gewoon met cdj's te draaien. Je bent gewoon echt bezig met de muziek en je kunt er veel creativiteit in kwijt.

Wat Ableton betreft is het gewoon lastig om doelgericht te werk te gaan zonder dat je precies weet wat het programma allemaal kan. Als beginneling tenminste, want de opties zijn eindeloos. Kortom, als je gaat dj'en/mixen met Ableton moet je flink de tijd nemen om het programma te doorgronden want nutteloze filters en flangers hier en daar plaatsen kunnen we allemaal.

PostPosted: 09 May 2008, 09:45 
GrooveCollector
GrooveCollector

Ik ga ook voor de CDJ's. Inderdaad zekers qua gevoel en creativiteit maar ook omdat ik het gewoon niet heb met zo'n DJ die constant loopt te pielen met (nutteloze) effecten! Je hebt op je DJM toch al wat effecten voor diegene die het toch niet laten kunnen?

Beatmatchen zeker niet van ondergeschikt belang, of je moet dit gewoon uit de losse pols kunnen doen. Erger me rot aan gasten die maar 2 strakke mixen in een uur kunnen maken.

Zorg dus eerst dat je dat onder de knie hebt, dan pas in de digitale wereld verdiepen is mijn mening..

PostPosted: 09 May 2008, 10:29 
GrooveCollector
GrooveCollector

[quote="MvB"]Erger me rot aan gasten die maar 2 strakke mixen in een uur kunnen maken.

Zorg dus eerst dat je dat onder de knie hebt, dan pas in de digitale wereld verdiepen is mijn mening..

Precies mijn gedachte!

PostPosted: 09 May 2008, 13:00 
GrooveCollector
GrooveCollector

blijft een prachtige discussie,

Ik zag dat je in Virtuel DJ ook al een lichtcomputer kunt aansturen!!!!

(even een toekomstbeeld)

Dj draait muziek waarin ook nog eens video zit die geprojecteerd wordt, en hij bestuurd tevens de lichtinstallatie..

Dan kun je dus bij bepaalde hoogtepunten, geluiden en loops, kleuren, gobo's, strobes inzetten..

Lijkt mij geweldig, veel werk natuurlijk maar dikke pret... en je doet iets wat niemand nog doet..

PostPosted: 09 May 2008, 14:51 
GrooveCollector
GrooveCollector

inderdaad heerlijke discussie.. net als vinyl vs. mp3 tot een tijdje terug..
Niet te hopen dat er bij elke nieuwe optie zo'n discussie losbarst, dan kunnen we in deze tijden namelijk elke dag wel een nieuwe discussie verwachten schat ik! :cow

PostPosted: 09 May 2008, 15:47 
GrooveCollector
GrooveCollector

Dimmy, daar ga je nu al naar toe met die nieuwe combimixer van Pioneer waar Sander K mee draait. zoek zn intro filmpje maar even op Youtube

PostPosted: 09 May 2008, 16:14 
GrooveCollector
GrooveCollector

Precies. [url=http://forum.groovecollection.nl/viewtopic.php?t=4196]Dit[/url] ding :)

PostPosted: 09 May 2008, 16:37 
GrooveCollector
GrooveCollector

idd.!
Wel gruwelijk als je zo'n ding onder de knie hebt volgens mij.. (als je hem uberhaupt kan betalen..)

PostPosted: 09 May 2008, 17:06 
GrooveCollector
GrooveCollector

[quote="Dimsel"]persoonlijk zou ik als beginnende dj overstappen op Laptop en dan Tractor/ virtuel DJ / Ableton Live kopen..

De mogelijkheden van dit soort software maakt het dj en veel leuker lijkt mij. En veel goedkoper!!

Je koopt je platen gewoon online via Beatport, andere,

Je kunt nieuwe tracks gewoon thuis lekker luisteren en kopen.. Je schaft een Lacie harddrive aan voor je tracks zodat je bij een laptop crash niet je muziek kwijt bent..

Goede controler erop en draaien maar... Je kunt je veel meer gaan toeleggen op het toevoegen van samples, loops, drums, etc. Ik vind het beatmixen van ondergeschikt belang. MEt een plaat hoor je eigenlijk altijd hetzelfde, met software kun je ter plekke een dikke remix maken. Je eigen ding doen.

En het reist makkelijk..

:tune :8o
Totaal niet mee eens!

Ik vind het Beatmatchen essentieel, het kunnen scheiden van de muziek uit de koptelefoon en aan de andere kant uit de boxen is iets wat de goede dj van de slechte onderscheid vind ik, dat komt neer op goed luisteren.
Ik vind dat er een groot verschil zit in een computermix en een mix gemaakt met platen, ook qua geluid. Een goede mix heeft geen effecten nodig!!!......

En als je met cdj draait kun je toch ook gewoon bij Beatport of andere downloadsites kopen.

PostPosted: 09 May 2008, 17:15 
GrooveCollector
GrooveCollector

hoi hoi! nóg een voorstander :evil :roll

PostPosted: 09 May 2008, 20:03 
GrooveCollector
GrooveCollector

[quote]Ik vind dat er een groot verschil zit in een computermix en een mix gemaakt met platen, ook qua geluid.

als je met wav's draait hoor het het niet.. of het is juist harder en zuiverder. Net zoals alles hangt het af van diegene de spullen bedient.

Natuurlijk zit er wel verschil tussen een computermix thuis gemaakt in software odf een live mix met software in een club. Je kunt er meer tijd in stoppen om een beetje te tweaken met de effecten enzo.. en dingen te loopen. En ja je hoort ook wle evrschil tussen een live mix op cdj en een live mix op software in een club. weet niet of de een beter is dan de ander. Maar ik dnek wel dat het belangrijk is dat je basics weet van mixen: beatmixen, programeren van de platen ect

PostPosted: 10 May 2008, 14:31 
Moderator
Moderator

beatmatchen is gewoon een kunstje wat je kunt leren. Wat je met je platen doet dat maakt een goede dj. Dat ik 2 platen strak kan leggen wil nog niet zeggen dat ik een goede dj ben.

PostPosted: 10 May 2008, 15:09 
GrooveCollector
GrooveCollector

Wie zegt er dan dat je goed bent? :evil

Je kan alleen verdergaan in je dingen als je zonder na te denken kunt matchen. Dit doe je dus op gevoel. Om hem daarna vloeiend (en harmonisch) in te mixen vergt toch ook een bepaalde emotie/gevoel voor de muziek die je draait. Sommigen (zoals jij en ik ;) ) doen dit uit de losse pols, omdat ze niet beter weten. Mensen die geen aanleg hebben in de muziek zullen hier erg veel moeite mee hebben.

Post new topic  Reply to topic  [ 85 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+01:00