c-jay: Dude! 8 oktober, ozgur can en ik in de poema, kom je ook?
des: O ja, Ozgur kan wel draaien ja.
c-jay: en ik niet ofzo?
:
Dus lalabebe2 en ik richting Utrecht, op naar een nieuw avontuur.
Na eerst kriskras door het centrum van Utrecht te rijden, want ja, hoe werkte dat daar ook alweer, vonden we dan toch uiteindelijk ergens een parkeergaragetje om de auto in te zetten. Vol goede moed liepen we naar het Vredeburgplein en dat ene straatje in naar de Poema. Lekker optijd, niets betalen, gewoon naar binnen doorlopen.
Binnen was de TL-verlichting nog aan (inderdaad, we waren VEEL te vroeg), en was de C-jay-fanclub al danig in de stemming. Snel drankjes halen voordat de tap werkte en naar de WC als de WC-jay nog de boel aan het schoonmaken was, en het feest kon beginnen.
C-jay draaide zondermeer erg lekker, en hier en daar ook de nodige eigen plaat, dus ik heb me qua muziek vrij goed vermaakt. Hij ging vrij snel de diepte in, maar het publiek bleef maar achter... Waar was het publiek eigenlijk? Er kunnen zo'n 400 a 500 man in de Poema, maar er waren er maar 40 nu ofzo in totaal, en dat komt de sfeer niet ten goede. Ook kreeg ik een beetje het idee dat dit niet de muziek van iedereen daar was.
Langzaam aan werd het drukker en kwamen zowaar ook de eerste vrouwen opduiken die voorzichtig een dansje waagden. Rond een uur of 2 stormde Ozgur Can naar binnen met de platenkoffer. C-jay eindigde z'n set uiteraard met een eigen produktie en gaf toen de decks over aan meneer Can. Die barstte meteen los met verkeerde platen. Goed, een DJ moet misschien ff inkomen nog, maar hij ging maar door, en het werd steeds erger! Het publiek vond het overigens wel okee allemaal..
.. MAAR WIJ NIET!
Ook C-jay en z'n fanclub waren best wel geschrokken van deze plotsklapse verandering van de veelbelovende avond in Utrecht, dus we vluchtten snel naar buiten om verdere herinnerings- en gehoorsbeschadigingen te voorkomen.
Wat nu? Een kroeg in, ons bezatten? Na enige deliberatie gingen C-jay + fanclub richting Amersfoort en wij weer terug naar Amsterdam (C-jay: de volgende keer ga ik trouwens wel mee naar Amersfoort, want jullie hadden volgens mij veel teveel lol daarzo).
We werden overigens op de poster al gewaarschuwd "Ozgur Can (No way)" maar er had iemand een R tussen de No en de Way gefrommeld. Ik had het kunnen weten, want Turken uit Noorwegen???