It is currently 25 Sep 2024, 17:16

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 96 posts ]  Go to page 1 2 3 4 5 Next
Author Message
PostPosted: 20 Jul 2008, 00:50 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 01 Apr 2007, 02:39
Posts: 91
Location: Eindhoven
Kom maar.

Vond het muzikaal niet erg spannend. Ik kwam voor Cattaneo. Was goed, niet super. Verder weinig verrassende dingen gezien. (was er wel pas om 16:00)
Aankleding niet echt bijzonder. Clarke tent was wel mooi 's avonds. M_nus was echt minus.
Wel vet dat Lakeside nu in het water stond. Maar ik ging nog bijna onderuit, omdat er in het midden van de stage een goot lag......
Vond het geluid in lakeside te hard staan in vergelijking met de andere stages. Hoorde anderen er ook over klagen.

Twee hoosbuien, voor de rest prima weer. :)
Gratis WC's, maar met als consequentie dat ze niet werden schoongemaakt. Wat een rioollucht.
Iedereen stond (vervolgens) ook overal en nergens te zeiken, omdat het klaarblijkelijk bij de WC's zo enorm goor was?

Veel irritaties gezien en op het einde knokpartijen, omdat iedereen net zo snel wilde wegkomen. Zelf nog in beland helaas, terwijl ik er niks mee van doen had. Is me nog nooit gebeurd in 8 jaar Extrema.

Veel mensen out zien gaan en vervolgens afgevoerd zien worden.

Die nieuwe sluiproute bracht wel flink wat ruimte op het terrein. Heb weinig problemen gehad om er goed door te komen.

Voor het eerst ook overduidelijk politie op het terrein. Met zijn allen spannend doen bij de aanvoerwegen en de ingang. Zorgde dat voor irritatie bij mensen. Kweet het niet. Totaal onnodige aanwezigheid wat mij betreft.

Al met al aardig. Organisatorisch wel super gelikt weer. Maar weinig echt nieuws gezien. Beetje her haling van kunststukje.

Achtereenvolgens gezien:

Erol Alkan
Erick Morillo (totdat de muziek uitviel)
Satoshi Tomiie
Richie Hawtin
Hernan Cattaneo
Swedish House Maffia
Josh Wink
Dave Clarke
Michel de Hey
Dr Elektroluv
Dr Motte
En geeindigd met Magda

Vip/guest stage had een mooi uitzicht op Mixed. In tegenstelling tot vorig jaar toen het erachter was geplaatst. Kon mooi De hey en mixfoutmakende Elektroluv bekijken.

Ik was nog bij Satoshi en daar stond een gast bovenop de booth behoorlijk foute pasjes te maken. Moest wel lachen om hem :)


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2008, 02:33 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
Ik vond het geweldig. Meer kan ik er nu nog niet van maken :hat


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2008, 10:16 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 01 Apr 2007, 02:39
Posts: 91
Location: Eindhoven
Denk toch dat ik wat meer naar Solar moet gaan kijken voor meer Extrema input.
Heb dit jaar bv ook helemaal geen entertainment gezien en weinig andere creatieve uitspattingen. En ben overal wel wezen kijken...

Mits er een volgende keer komt ook weer gewoon om 22:30 weg om gezeik aan het einde te voorkomen. Weet iig nu zeker dat ik voor dit festival nooit meer een kaartje zal aanschaffen. Tis guestlist of niets.

Wel weer een mooie tas erbij trouwens.


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2008, 10:52 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Hoorde nog wat op de radio toen ik in de auto zat. Morillio klonk echt drama, wat een trainwrecks.

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2008, 11:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 18 Feb 2007, 20:59
Posts: 1385
Location: Neede (Achterhoek, Gelderland)
Eelke Kleijn was de man van de dag voor mij :hat daar zat nog echt gevoel in, volgensmij draaide hij ook nog Chymera - Parelo weet niet of het de Jody Wisternoff remix was of het orgineel maar wat een toptrack (Y) . stukje nog van Behrouz gehoord, klonk wel goed. de rest was maar saaie muziek in de lakeside. verders nog Josh Wink, Carl Graig gehoord, was wel aardig. zo'n stage waar dj Hell draaide, waarom moet dat nou weer zo overdreven hoge dj booth zijn, daar heb je als toeschouwer helemaal niks aan.

_________________
[url=http://www.facebook.com/remon.radstake]Facebook[/url]


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2008, 11:37 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 18:37
Posts: 308
Location: Amsterdam
Vond het ook niet echt spannend allemaal , Hawtin wel weer erg goed op dreef bij de minus stage (jammer enkel de hoosbui die toen plaats vond) daarna door naar Hernan .. en dat vond ik een klein beetje tegenvallen .. gelukkig draaide Remy na Hernan en die maakte alles weer goed .. die kan tenminste echt knallen (wat toch wel een beetje hoort op een festival vind ik!) kreeg ook meerdere malen de handjes in de lucht en dat was leuk om te zien .. verders vond ik het geluid hier beter dan op DV ..

_________________
-Disrespecting Comments are NOT allowed-


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2008, 11:55 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 07 Jan 2006, 21:39
Posts: 120
Location: Arnhem
Bij binnenkomst rond 13:30 gelijk naar de Lakeside gegaan, wow :o vette set van Eelke, eigenlijk wil je dat pas op een later tijdstip horen, de sfeer zat er in ieder geval gelijk goed in. Berhouz was oké, maar niet echt overtuigend naar mijn idee. Patch Park was ook wellekker bezig, maar daar heb ik niet alles bewust van meegekregen. Satoshi Tomii en Hernan waren ook echt lekker bezig (Y) en wisten ook echt wel een goed stukje muziek neer te zetten, eerste keer dat ik Hernan horen draaien en dat is zeker voor herhaling vatbaar. Remy's set stak leuk in elkaar, net even een andere sound en iets steviger als afsluiting. Verder sprongen er niet veel dj's uit naar mijn mening, van de andere stages heb ik weinig meegekregen, alleen tijdens de stortbui in de technotent een stukje techno??, maar dat was gewoon bagger om aan te horen, net als sommige stukken van terrein daarna.
Verder echt mazzel gehad met het weer, gezien alle weersvoorspellingen.

Het festival vond ik zeer geslaagd, vriendelijke/vrolijke mensen (heb geen vechtpartij gezien gelukkig), heb het heel gezellig gehad met de partycrew :D , qua GC-ers alleen Jerry en MKN gesproken. Het terrein was mooi opgebouwd, organisatorisch goed geregeld voor zover ik er iets van mee kreeg als bezoeker. Niet lang wachten om drinken te halen, geen rijen bij de wc's (misschien omdat men daar ook liever niet wilde zijn :x ). Nadeel van de eindshow kijken is lang wachten voordat je het parkeerterrein af kan, rond 1 uur waren weer een beetje normaal aan het rijden. Wel leuk om peeps bij auto's te zien chillen en dansen.
Nu de week even snel voorbij laten gaan en op naar Sasha en 16 Bit @ Rockit.


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2008, 11:56 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
ik vond het een top extrema! echt beter dan verwacht zelfs... ben de lakeside de hele dag niet uitgeweest, op een wandeling naar minus toe na... maar niet boeiend voor mij...
vond het geluid top, en organisatie ook... superveel bekenden gezien, en heel veel malle dansjes gedaan... en het weer... what can i say? een paar plensbuitjes, verder zon...wie had dat verwacht?

eelke vond ik erg goed, patch park verrassend stevig en goed, behrouz leuk maar net niet, satoshi rete strak, hernan ERG goed [behalve laatste half uur mischien, kakte hij beetje in voor mijn smaak] en remy was ronduit briljant... DAT zijn festival platen!!!!
halverwege remy weg gegaan ivm drukte en zo, maar WAT een leuke dag gehad!!

ps: satoshi draaide nog een zelfgemaakte satoshi edit van darkism...wist geeneens dat dat ding bestond, maar hij wees naar me zo van "luister eens goed naar wat er nu komt" en ik mega verbaasd...was tof!


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2008, 12:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Sep 2005, 18:36
Posts: 207
Location: Holland
Ik vond het ook weer een top feestje! Was rond een uur of 3 binnen, dus even de party maten gedag gezegd bij Fedde op de future funk, ging goed los. Toen kwam Morillo, een kwartier te laat, met een chagrijnig gezicht aankakken en barste de hel los. Wat begon met een beetje zachte regen was 10 minuten later echt pijpestelen en daar stonden we dan met 7 man onder een poncho :lol Zeiknat waren we dus...Heeft ook wel iets!

Het geluid bij de Future Funk viel daarna 3x weg ofzo, weet niet of het door de regen kwam. Maar Morillo pakte een kwartier voor het einde van zn matige set zn tas en peerde eruit. Denk dat we die ook niet meer terug zien op extrema..

Toen naar Hernan, begon lekker rustig maar bouwde lekker op. In tegenstelling tot C-Jay vond ik het einde juist lekker! Vooral die op-een-na laatste plaat, wat een mooie melodieen, geen idee hoe die heet overigens..

Toen weer op pad gegaan en even langs de Swedish House Maffia gelopen, was een hitjes festijn. Daar ook voor de eerste keer in al die jaren extrema een LOMPE knokpartij gezien, waarbij er midden in de menigte zo'n 20 man helemaal los ging tegen elkaar. Gelukkig pakte Axwell meteen de microfoon en zette het volume laag en begon te schreeuwen: 'STOP FIGHTING YOU MOTHERF*CKERS, YOU COME TO A FESTIVAL TO PARTY, NOT FIGHTING' hele publiek juichen, was grappig. Gasten stonden even voor lul met zn allen.

De show was echt om te huilen, die dansers in die witte pakjes bakte er niks van. Vond dit de matigste show in jaren, zelfs het vuurwerk kon het dit jaar niet redden..Toen weer door de heerlijke blubber richting poortjes en auto gelopen. Was weer een mooi feeske!


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2008, 12:19 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jun 2006, 15:51
Posts: 274
Location: Utrecht
Ik heb me uitstekend vermaakt, en ben eigenlijk ook alleen maar in de Lake Side geweest met kleine uitstapjes naar Future Funk (daar stonden oude bekenden) en even naar Minus.(viel een beetje tegen qua muziek, was die gast die voor Richie Hawtin draaide)

Behrouz en Satoshi waren voor mij de helden van de dag, jammer alleen dat Behrouz een uur ofzo te laat was, maar hij maakte het wat mij betreft goed met zijn draaikunsten.

Geen vechtpartijen gezien, sfeer was super, misschien dat het tegen het einde aan minder werd, maar toen was ik al onderweg naar huis. ;)


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2008, 12:30 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
Vond het echt top! Kwam om 12 uur aan, lakeside was al aardig vol. Goed weer ook! Viel me echt heel erg mee. Toen ik begon om half 1 kwam de zon zelfs een paar keer door. Voor mijn gevoel een lekker setje gedraaid, zat er lekker in en zeker tegen het einde ging het publiek best lekker mee :) Was trouwens idd die JW remix van Parelo ;)

Daarna eigenlijk de hele dag nog op Lakeside geweest, 1 bui gehad toen werd het plotseling erg druk bij Behrouz. Nog een uitstapje naar de andere kant van het terrein gemaakt maar was een uurtje later al weer terug, daarna niet meer bij de Lakeside weggeweest. Hernan was top, Satoshi ook. Remy helemaal te gek als afsluiter, die ging er nog een stapje overheen. Tijdens de eindshow uiteindelijk ervandoor gegaan en door een gemiste afslag een half uur later thuis dan de bedoeling was :lol


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2008, 13:01 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 30 Apr 2007, 22:57
Posts: 1213
Location: Dorst, omg. Breda
Kwam halverwege Eelke's set aan, meteen erg lekkere nummers gehoord waaronder de 'oude' vertrouwde Dark Flower. Ik zat er meteen helemaal in! Ik was de man van de planning dus iedereen liep achter mij aan.. uitstekend! :D

Klein beetje Behrouz meegepakt, toen toch maar even wat gaan lopen om weer wat van het terrein te zien. Gestopt bij de White Noise, daar nog even wat gehoord van Bodzin en Carl Craig, wat niet onaardig klonk. Toen het bootje gepakt naar de Minus waar Hawtin zn bekende minimal stond te draaien. Stuk drukker daar, helemaal toen de enige (toch?) hoosbui van de dag langs kwam. Hierna terug naar de Lakeside verkast waar Tomiie de droogkloot stond uit te hangen; ik heb echt in een scheur gelegen van de gelaatsuitdrukking van die gast. Goeie plaatjes draaien kon ie ook wel. Hierna Cattaneo die ik koste wat kost wilde zien, en hij heeft me totaal niet teleurgesteld.. lekkere platen! Hier nog even gesproken met Timo, MKN en Eelke, dus ik ken weer enkele nieuwe GC'ers.

Hierna wilde mn gezelschap nog wel even doorhalen dus zijn we via de Future Funk gelopen.. daar hing totaal geen sfeer (aan het podium wellicht wel, maar ik ben door het midden gelopen). Het leek wel een grote theekrans.. je komt toch niet naar zo'n feest om tig meter van het podium te staan, waar je de muziek nauwelijks hoort, om vervolgens alleen maar wat te staan en te ouwehoeren? Maar vooruit, wij dus doorgelopen naar de techno tent, waar Dave Clarke lekker stond door te halen. Gelukkig vond ik hem veel beter draaien dan op Awake.

Iets na half 11 maar richting de uitgang gelopen, zodat ik de eindshow heb moeten missen. Van vechtpartijen heb ik helemaal niets mee gekregen.

+ Lakeside
+ Het weer (na al die voorspellingen...)
+ Mijn eigen beleving
+ Drinken en eten goed geregeld: veel variatie, geen lange wachttijden

- Mijn eigen verkoudheid
- €2,40 voor een muntje? Het wordt steeds duurder lijkt t!


Al met al weer een geweldig feest gehad!


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2008, 13:13 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 30 Apr 2007, 22:57
Posts: 1213
Location: Dorst, omg. Breda
[quote="tango"]Toen naar Hernan, begon lekker rustig maar bouwde lekker op. In tegenstelling tot C-Jay vond ik het einde juist lekker! Vooral die op-een-na laatste plaat, wat een mooie melodieen, geen idee hoe die heet overigens..

Volgens mij was dat King Unique - Sugarhigh (KU 2008 Mix), lekkerrr!

Top
   
PostPosted: 20 Jul 2008, 13:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Jan 2006, 20:37
Posts: 216
Location: Tilburg
Vond het weer een zeer geslaagd feest. Het weer viel erg mee en enkele erg goede sets meegemaakt (Y)

Waren eigenlijk iets te laat vertrokken van huis, maar heb gelukkig het einde van Eelke's set nog kunnen meemaken. Was een perfecte binnenkomer met erg vette platen!
Daarna overal wat rondgekeken. Tegenwoordig word je overal doodgegooid met house, dus daar had ik weinig trek in. Bij elke stage was het wel druk, de sfeer zat er bijvoorbeeld goed in bij Dave Clarks's tent en de de electro "botsauto's" stage. Alleen bij Gigolo was niks te doen. Stonden we daar met 25 man, maar een kwartiertje later was het ineens stampvol door die plensbui. Na deze bui naar de minus gegaan waar Hawtin draaide, klonk goed. Lakedance was natuurlijk mijn favoriet, gezellig druk daar en het geluid was echt top! Hernan draaide erg goed. Met name het tweede uur was super, met enkele fantastische platen.
Ook Remy draaide een knalset. Nog even naar de "show" gekeken, maar de muziek was saai en we hadden het wel een beetje gezien, dus mooi voor de drukte vertrokken.


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2008, 13:47 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Sep 2005, 18:36
Posts: 207
Location: Holland
[quote="Frenkieee"][quote="tango"]Toen naar Hernan, begon lekker rustig maar bouwde lekker op. In tegenstelling tot C-Jay vond ik het einde juist lekker! Vooral die op-een-na laatste plaat, wat een mooie melodieen, geen idee hoe die heet overigens..

Volgens mij was dat King Unique - Sugarhigh (KU 2008 Mix), lekkerrr!

Die was het volgens mij niet...Hernan sloot zn set af met zo'n rustige plaat, maar daarvoor draaide hij een hele mooie melodieuze en uplifting plaatje...Volgens mij draaide hij voor die plaat weer Sugerhigh...

Top
   
PostPosted: 20 Jul 2008, 13:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Mar 2007, 21:09
Posts: 163
Location: Breda
Voor de liefhebbers zijn hier wat setjes te vinden (of delen daarvan):

[url=http://alldj.org/index.php?name=News&op=Article&sid=12993]alldj.org/index.php?name=News&op=Article&sid=12993[/url]


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2008, 14:19 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jun 2006, 15:51
Posts: 274
Location: Utrecht
[quote="Pierre Sebastiano"]Voor de liefhebbers zijn hier wat setjes te vinden (of delen daarvan):

[url=http://alldj.org/index.php?name=News&op=Article&sid=12993]alldj.org/index.php?name=News&op=Article&sid=12993[/url]


Ben weer even in de Lake Side met die Satoshi set. (Y)

Die eerste plaat is echt top.

Last edited by Nix on 20 Jul 2008, 14:24, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 20 Jul 2008, 14:20 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Sep 2005, 14:01
Posts: 1558
Location: Hilversum
Ìk geloof dat ik op een ander feest geweest ben dan mijn voorgangers. Zo blijkt altijd weer dat ieder het op zijn manier beleeft.

Vrijdag 18 juli: er staan zo’n 1500 kaarten op marktplaats en wellicht nog meer verspreid over het net te koop aangeboden. Het wordt slecht weer, dat is wel duidelijk. Ze voorspellen ongeveer alles: regen, hagel, windstoten en onweer. Dat belooft wat.

Extrema is een vrij open en to the point organisatie. Niet van die mooipraters zoals UDC die beweren, terwijl de voorspellingen echt niet best zijn, dat het wel gewoon een mooie stralende dag wordt en 5 graden warmer. In mijn ogen werkt het ook geheel tegendraads als ze dat doen want je krijgt des te meer het idee dat het om geld gaat en niet om het feest. Ik word daar dan altijd wat opstandig van.

Bij Extrema vind ik dat heel anders. Zij zijn veel opener en eerlijker en bij hen krijg ik altijd, door o.a. de manier van schrijven op hun website, het gevoel dat het om het feest gaat dat we met zijn allen maken. Zowel organisator alswel bezoeker. Uiteraard willen ze ook dat er zoveel mogelijk kaartjes verkocht worden maar het staat niet op de voorgrond.

Dus met de absoluut niet zomerse weersverwachtingen voor de deur kwam Extrema met deze melding op hun site:.
Het weer
De voorbereidingen zijn zwaar losgebarsten (laten we met z’n allen hopen dat er voorlopig niet méér los gaat barsten) en lopen op rolletjes. Omdat de weersvoorspellingen er niet helemaal Outdooresk uitzien dit jaar hebben we vanzelfsprekend voor extra overdekkingen op het festival gezorgd. Ook zullen gratis poncho’s uitgedeeld worden als het écht gaat hozen.

Dat gaf de burger moed. Ik denk toch dat er velen afhaken en met de wat extra overdekkingen hoop ik dat het wel goed komt. Ik neem voor de zekerheid toch nog maar een wegwerp regenjas mee, een extra droge kledingset en doe de bekende kaplaarsjes weer aan. Wat ons wel verbaasde was dat je uiteindelijk poncho’s kon kopen voor 1 munt. Ik had toch gelezen gratis poncho’s? Klein minpuntje. Overigens kocht je 5 munten voor 12 euro. Een frisje was 1 munt maar een rose en prosecco 2 munten. Persoonlijk vond ik het voor rose wat teveel van het goede. Dat is dus 4,80 voor een plastick bekertje die dan wel weer behoorlijk gevuld is vergeleken bij wat je zoal krijgt op festivals. Maar toch vind ik het een hoop geld. Er zit genoeg winstmarge op een fles rose.

Zaterdag 19 juli:
Om 09.30u had ik afgesproken bij Hen en Gerard voor de bekende kop koffie met broodje vooraf. Ron een vriend van hun, was er ook al. Rond 10u zijn we in de auto gestapt. Het weer viel me nog mee, maar dat werd onderweg wel anders. De lucht is grijs en het regent. Toch kwam er soms heel voorzichtig een zonnestraal door de wolken, er zaten dus hoopvolle momentjes bij dat de zon toch nog wel door zou komen. Uiteindelijk wensen we dat allemaal, dat maakt en buiten feest nu eenmaal leuker.

Om 11u namen we de afslag en wilden we parkeren op de voor ons vaste stek, op het industrie terrein. Wat schetst onze verbazing, er staan 3 mannen en een weg versperring om auto’s tegen te houden. Hmm, dat is nou minder. We staan hier al jaren, en het bevalt ons goed. Het is even een stukje lopen maar je komt ook zo weg. Henneke reed en is met een stalen kop er gewoon langs gereden, ze deden een stap opzij en lieten ons erdoor. Volgens mij voor ze het door hadden. Ik denk dat ze dachten dat we wel het raampje open gingen doen om wat te zeggen maar nee, Henneke keek niet op of om en wij parkeerden onze auto gewoon op ons stekkie. Wel vonden we het lullig om vervolgens langs die mannen te lopen dus hebben even wat bosjes doorkruist, tussen de prikkelplanten door en zo stonden we op het kruispunt op de brug. Van daaruit hebben we de wandeling ingezet. Het miezerde en soms leek het minder te worden en soms juist wat meer. Toch maar vast de poncho’s aan voor we al nat binnen komen.

Bij de ingang konden we zo doorlopen. Er was controle voor de kaartjes en daarna fouilleren. Het verbaasde mij dat er geen aparte tas controle was. Dit moesten de mensen aan het einde van de hekken zelf doen met als gevolg, vrijwel geen tas controle. Hij keek erin en zei; uhhh, daar zit wel veel in (tsja, schoenen, broek, trui, jas, sokken) dus hij keek vluchtig en wenste me veel plezier.

Het begon nu echt harder te regenen, beetje jammer om zo binnen te komen. We zijn direct naar de kluisjes bij de andere ingang gewandeld want die ligt het meest bij Lakeside en dat is toch grotendeels plaats van bestemming. Mocht ik dan toch eens bij mijn locker willen, wat in praktijk nooit gebeurd, kan ik er zo heen.

Hier weer de roze witte lockerboxen. Deze hebben een andere naam volgens mij. De geel witte zijn de lockerboxen en de roze witte heten ????? Of zijn ze van dezelfde leverancier? Maar ook hier 11,- euro dus wederom erg praktisch gedaan voor zowel ons als medewerker, not.

Ondanks de regen wat weer een miezer buitje is geworden, zijn we met poncho aan het terrein gaan verkennen. Het zag er weer prachtig uit, ik kan niet anders zeggen. Met Dancevalley vers in mijn geheugen zie ik gelijk waarom dit mij persoonlijk meer aan spreekt. De lokatie maar vooral ook de witte tenten en overkappingen maken het voor mij net even meer sfeervol. Ook de ondergrond is prima. Op heel weinig plekken een beetje modder maar niet te vergelijken net de staat van het DV terrein. Ook omdat dit aan het water ligt, dus het water zakt sneller weg en wordt afgevloeid naar het meer zelf.

Je zag op de plekken waar overkappingen waren de mensen staan. Het was nog redelijk rustig dus ieder kon zijn droge plek wel bemachtigen. Het viel me op dat er inderdaad zoals vooraf gemeld meer terrein vrij gemaakt is. Dat zag je direct al bij de ingang. Ze hebben dit keer de parkeerplaats ervoor erbij betrokken. Hier staan vooral eettentjes, een earproof tent en er wordt ook muziek gedraaid. Tevens hebben ze dit pad als sluiproute gebruikt achter de Royal Dutch langs.
De wc’s hebben ze ook anders gedaan, na deze dag zal men vast gaan evalueren of dat een goede keuze is geweest. Nu stonden er op sommige plekken rijen wc’s langs de paden. Je kon er dus zo gratis gebruik van maken zonder een in- en uit gang, wat vaak voor verstoppingen zorgt. Wel is het zo dat zeker die bakken voor mannen, op den duur de aanvoer niet af kan voeren met als gevolg dat er een odeur komt te hangen en het hier en daar verdacht nat is rondom de wc’s. Dat ligt dan wel direct op het feestterrein en dat is weer een minpunt van deze opstelling. Maar het idee dat ze altijd blijven zoeken naar net even meer ruimte, bevalt me wel.

Dat zag je ook bij de stages. Ze hebben meer op het water gebouwd. De main is bijv. een kwartslag gedraaid en ligt echt op het water met ervoor verhogingen waar je op kon dansen. Ze hadden hier ook zo’n ronde overdekking die aan een kraan hangt tegenover de stage hangen zodat je ook daar deels droog kon staan. Hier zijn we eigenlijk direct gaan staan. Warren Fellow draaide op dat moment back2back met Darko Esser. Je zag dat er al wat mensen, incl. ikzelf, voorzichtige danspasjes neer legden. Het was er nog niet zo druk en eenieder moet even inkomen. Uiteraard zagen we hier ook direct wat bekenden. Altijd gezellig. En ja hoor, toen kwamen de eerste zonnestralen door de wolken en iedereen begon te juichen, al was het van korte duur. Terwijl men nog juichden verdween de zon alweer achter een wolk. Toch was het droog en dat voelde goed. Dat had ik al bijna niet verwacht door al die slechte vooruitzichten. Ik had me op een grauwe grijze dag ingesteld.

Om 13u gingen er al wat naar Lakeside voor o.a. Eelke Klein maar ik wilde graag even een stukje Claude von Stroke horen. Eelke horen we wel vaker (sorry Eelke) en juist op een festival is het ook leuk om wat mee te pikken van dj’s die je niet zo goed kent. Hij begon om 13.45u en ik heb ‘m 15 minuutjes gehoord. Klonk niet verkeerd maar toch soms net even teveel geluidjes waardoor het me niet echt kon boeien. Op naar Lakeside waar we dan toch nog even een stukje eelke mee kunnen pikken.

Zo kwamen we langs alle stages. Naast de main; rico’s village. Dat was zijn vertrouwde ouderwets uitziende bus met daarachter een gedeelte waar je op kon dansen, boven het water. Daar schuin tegenover Novalectra. Ik vond dat erg leuk bedacht. Het was een bots auto kermis atractie waar nu een dj stond te draaien en je op het gedeelte waar je normaal met een botsauto rijdt, was de dansvloer. Past ook wel bij de naam nocalectra. Daar achter lag de grote techno tent van Dave Clark met wat eettentjes en barren en er via die kant kon je de sluiproute pakken die je over het voorterrein (voormalig parkeerplaats) naar de future funk leidt.. Naast Rico’s Village een grote ronde tent die deels open en deels dicht is. De dj staat ook hier op het water met zijn gezicht naar het terrein. Het zag er mooi uit. Ze hebben als aankleding de bloemen gebruikt die ik zo leuk vond bij Dancevalley. Grote met zachte kleuren en deze hingen op diverse plekken aan de tent. Vervolgens kwam je langs Future Funk. De enige stage waar echt geen overkapping is. Misschien is het moeilijk te realiseren op die plek omdat je alle ruimte nodig hebt voor de altijd druk bezochte Future Funk. Wel jammer want als het gaat regenen zullen ze de lakeside invluchten en dat hebben we liever niet. Maar voorlopig is het droog. De stage was net even anders als vorig jaar opgebouwd. Nog meer op het water waardoor het hele terrein ervoor benut kon worden voor de party animals. Tegenover dit podium de barren en wat eettentjes. Ook was er een sluiproute achter Future Funk langs gemaakt en dat werkte wel denk ik want ik heb feitelijk niet veel meer gelopen. Wat ik ook niet eerder gezien had, maar misschien heb ik niet opgelet was dat er nu op een paar plekken tribunes gebouwd waren waar je op kon zitten. Niet direct voor een podium maar tussen de stages in. Wel beter voor als je je beentjes even rust wil geven. Verder de bekende Red Bull tentjes, de cocktailbarretjes, prosecco barretjes, ijskarren, massage punten en diverse kraampjes met brillen enz.

Ik heb de gigolo tent niet opgezocht en heb er nadat ik eenmaal op plaats van bestemming was, niet meer aan gedacht die op te zoeken. Ook geldt dat voor Minus dat zich bij de strandtent afspeelde. Zover ben ik niet meer gekomen toen ik eenmaal in de lakeside stond. Voor mij hield het terrein daar op. Hier belandde ik even na 14u en Eelke stond heerlijk te draaien. Er werd al behoorlijk gedanst. Hier kwam ik toch wel de meeste GC’ers tegen, ik had ook niet anders verwacht.

Ook hier was de dj booth 180 graden gedraaid en stond de hij nu boven het water met stellages om op de dansen ernaast en ervoor waardoor het strandgedeelte ook benut werd. Vanaf de bovenkant van de dj booth, stroomde een soort van waterval naar beneden, ik vond dat erg leuk gedaan. Dat verdween in roosters die voor de booth lagen. Je had er geen last van alleen op de duur zetten ze het uit en dan merk je wel dat het eigenlijk best veel kabaal maakt. Nu stonden wij op dat moment ook recht voor de dj dus zaten er bovenop waardoor het misschien zo op viel. Rechts en links van de dj, kon je iets lager op een vierkante houten ondergrond dansen en daarnaast stond je met je voetjes in het zand. Het was een ronde tent die grotendeels open was, net als bij Royal Ducth. Dat heeft zijn voors en na’s. Als het echt slecht weer wordt is het maar weinig schuilen want met een beetje wind, komt er nog een hoop onder de overkapping terecht. Maar bij zon kon je ernaast staan en dan had je het gevoel dat je toch bij die stage stond. En gezien het rookverbod in tenten is het wel een pluspunt. Dit kunnen ze toch geen tent noemen dus ik neem aan dat er gerookt mag worden. Ik heb hier overigens ook geen niet roken borden gezien. Misschien wel bij de techotent maar ik heb daar niet op gelet. Wel hoorde ik ’s-middags dat men echt voor de tent stond te roken en iedereen in het begin dus echt naar buiten ging.

En ja hoor, er kwamen zonnestralen door de wolken en deze hielden al langer aan. Ik heb heerlijk met mijn hoofd in de zon en kaplaarsjes in het zand staan dansen. Dit voelde goed, het weer valt me tot nu toe nog alles mee. Maar dansen in het zand is zwaar dus na een tijdje ben ik een plekje gaan opzoeken links voor bij de dj, op de iets lager liggende verhoging, voor de boxen. Het stond hard maar ik had al vrij snel mijn oordoppen in gedaan dus nergens last van. Er verzamelden steeds meer bekende progressive liefhebbers om me heen en voor we het wisten was dat gedeelte ons terrein geworden. Ik heb hier echt heerlijk gestaan. Na Eelke nam Behrouz het over en dat deed hij verdienstelijk. Ik heb echt alleen maar genoten van de muziek in de Lakeside. Natuurlijk komt er wel eens een plaat voorbij die je minder ligt maar in zijn geheel, helemaal top. De trein ging door en door en ik heb geen moment over een noodstop nagedacht. Na Behrouz nam Patch Park het over en vooraf had ik het nog met Lijn over, hebben wij die eerder gehoord? Schetst onze verbazing dat wij Perry O Neill achter de knoppen zien staan. Blijkt hij dus Patch Park. Ik denk dat ik even iets gemist heb maar dat was dus een verassing voor mij. En Perry kan zeker lekker draaien dus we gingen in 1 moeite door.

En toen gebeurde het, een mega vette bui. Het leek even zo’n tropische bui die ineens uit de hemel recht naar beneden viel waarna de zon even later weer net zo vriendelijk gaat schijnen, alsof er niets gebeurd is. Waar wij stonden, stond je net buiten de ronde overkapping en je begrijpt, op dat moment duikt iedereen daar waar je droog kan staan. Zeker ook van de Future Funk. Maar mijn dag kon tot op dat moment al niet meer stuk, het maakte me niets uit, heb mijn weg werp regenjas aangetrokken en vrolijk verder gedanst. Het waren 2 flinke buien vlak achter elkaar en ik denk dat vrijwel iedereen wel een plekje heeft gevonden waar hij of zij zo goed als droog heeft gestaan Maar daarna kwam het goed en bleef het goed, een blauwe lucht die niet meer weg is gegaan. Geweldig; de zon brak door, je warmde gelijk weer op en het kon niet meer stuk. Een jongen die met zijn iphone de buienradar had opgezocht, zei ook al; het waait links en rechts zo ons terrein voorbij. Op de 1 of andere manier dwingen wij het af met zijn allen. We kunnen weer zeggen wat we willen maar tot op heden gaat elk festival nog redelijk goed als je vergelijkt hoe het doordeweeks nog wel eens is qua weer.

Satoshi stond inmiddels achter de draaitafels en ik vond het verdienstelijk. Wel weer een iets andere stijl maar de bas ging nog wel lekker door. En toen kwam onze held, ik had ‘m al even onder de dj booth zien staan. Het aantrekkelijke hapje Hernan. Als Hernan draait, wil ik toch wel voor de dj booth staan samen met Lijn. Wij vonden het weer een wereld set. Wat kan die man toch draaien. Althans, naar mijn persoonlijke smaak. Ik heb lamme armen van het omhoog houden van mijn handjes, ik heb genoten. We hebben staan juichen en ‘m een dikke duim omhoog gegeven. Hij keek regelmatig naar het publiek en genoot zelf ook voor zover ik kon zien. Wat een platen heeft die man toch. Wel hadden we te maken met 3 stoorzenders. Zoooo, je komt het maar zelden tegen maar wat een irritante gasten. Ze gingen steeds met die waterval spelen waardoor iedereen er omheen nat werd. Na herhaaldelijk verzoek om er mee op te houden, is An naar de beveiliging gelopen. Helaas was die niet te porren om ze een beetje in de gaten te houden. Jammer want het waren van die types waarvan je voelde dat het ook uit de hand kon lopen. Ze waren nl. behoorlijk onderweg, ze maakten de gekste bewegingen met hun kaak en hun ogen stonden ook niet helemaal jovel. Het wekte irritatie bij een hoop mensen die om ze heen stonden. Even was ik bang dat het uit de hand zou lopen maar het is gelukkig goed gegaan. De waterval werd ook uitgezet. Of dat was omdat ze door hadden dat zij ermee aan het klootviolen waren of niet, weet ik niet maar ik was er blij mee. Dat scheelde een stuk. Op een gegeven moment zijn ze weg gegaan, en ik zag een opluchting bij een hoop muziek- en dansliefhebbers. Zo jammer dat je lekker wil genieten en dan van dat soort gasten in de weg hebt lopen.

Na de reis die ik met Hernan heb gemaakt, kwam Remy. Pfff, wat een lekker hapje is dat toch. Hij blijft een zeer prettige verschijning om naar te kijken met zijn pret oogjes. Hij genoot met volle teugen. Ik vond zijn set ook helemaal goed. Het tempo lag wat hoger maar dat is wel fijn zo aan het eind van de avond. We knalden eruit.

Om 22.15u was het tijd om door te lussen voor de eindshow. Rene Amesz had de eer om af te sluiten en was te horen op 3 stages die naast elkaar liggen: Royal Dutch, Future Funk en Lakeside. Het was even omschakelen omdat er een korte pauze was (dit keer niet zo heel lang) en het geluid net even anders klonk. Maar ik vond het niet verkeerd gecombineerd met hetgeen je op het water zag. Er was een podium gemaakt waarop een mega groot scherm te zien was met prachtige visuals en lasers. Voor de hele waterlijn waren sproeiers die het water behoorlijk hoog spoot en die soms diverse kleuren aan namen. Over het water 2 grote doorzichtige ballen met in elke bal een persoon geheel in het wit die over het water rolden naar de waterkant. Het was een mooi geheel, waar je keek stonden mensen vanaf de waterlijn dieper het terrein op. Er was een mc die de boel wat opjutten en zo nu en dan zag je alle handjes de lucht in gaan, voor zover je kon zien op het inmiddels donkere terrein. Hij zette wel een paar lekkere platen op maar mixtechnisch ging het niet helemaal lekker. Maar dat mocht de pret niet drukken. Ik heb een topdag gehad, daar verandert niets meer aan. Wij hebben vanuit de Lakeside naar het tafereel gekeken waardoor je net over alle mensen heen kon kijken. Er werd afgesloten met vuurwerk en dat was een prachtig gezicht. Extrema zat erop, de tijd is weer omgevlogen. Ik verbaas me er altijd weer over. Je zet om 11.30u de wandeling in op het terrein en 12u later wandel je weg. Het idee dat je er 12u rond gehuppeld hebt, besef je amper. Het leken een paar uurtjes.

Voor het eerst ben ik tot zo laat gebleven. Ik wil meestal voor de drukte weg. Op zich weet ik ook wel waarom want hier bleek ook dat je even wat geduld moest hebben om buiten te komen. Bij de uitgang die wij moesten hebben was een kleine versmalling en dat zorgde voor oponthoud. Maar goed, het kon me echt geen bal schelen, schuifelend liepen we in de meute mee. Het gekke is wel, alsof je een klok hebt ingebouwd, de dag zit erop en ik voel ineens een hoop vermoeidheid in mijn benen en heupen. Daar heb ik toch de hele dag geen moment last van gehad maar de muziek stopt en de eerste symptonen komen boven drijven. Sodeknijters, ik heb ook echt alleen maar staan dansen van 14 tot 23u. Op zich niet gek dat je dan iets gaat voelen…haha.

Moe maar voldaan kwamen we bij de auto aan en konden we weer zo weg rijden. Ik heb wel 10x gezegd, wat een dag: het weer is mee gevallen, de muziek was top, het was qua drukte waar wij stonden echt prima te doen, wat was het leuk. We hebben nog even afgesloten bij Hen en Gerard thuis met een kop thee waarna ik voldaan naar huis ben gereden.

Thuis schoot me te binnen dat ik bij de future funk een radio studio heb zien staan van 3fm en heb dat vervolgens aan gezet. Ik dacht; misschien is e rnu nog wat van te horen en wat schetst mijn verbazing; er waren tot 6u vanmorgen sets te horen van Extrema die dag. Zo heb ik nog Laidback luke, Warren Fellow B2B Darko Esser maar ook weer Hernan en Satoshi gehoord (nog wel meer namen maar ik ben even kwijt welke). Zo heb ik thuis nogmaals genoten van de heerlijke muziek die ik heb gehoord op deze prachtige festival dag en wa sik mijn bed niet in te krijgen. Uiteindelijk ben ik om 5u afgehaakt, dus wie er het laatste uurtje draaiden weet ik niet.

Voor mij is en blijft Extrema mijn festival van het jaar en ik kijk alweer uit naar volgend jaar.
:hat


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2008, 14:46 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 08 Jun 2007, 20:54
Posts: 182
Location: Tongeren, Belgium
Leuke reviews! Veel heb ik er niet aan toe te voegen. Vooral genoten van Hernan's set, de voornaamste reden dat we kwamen. Iemand enig idee welk nummer hij speelt op 22' in dat korte setje dat online staat?
Een groot minpunt voor mij was dat ik het terrein eerst niet binnenmocht owv mijn digitale spiegelreflex camera. Die mocht je enkel gebruiken als je op de perslijst stond. Iemand enig idee wat de belachelijke reden hiervoor is? Zero Tolerance & drugsemmers aan de ingang, op het terrein liep de meerderheid zo scheef als iets rond, dat mag dus wel maar mooie foto's maken voor eigen gebruik is verboden, tof...


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2008, 15:18 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 01 Mar 2008, 02:14
Posts: 228
Location: Alkmaar
Dat is nog eens een review Dansliefhebber!!

Heb zelf Extrema niet mee mogen maken dit jaar maar zo voelt ik het toch even of ik er bij ben geweest.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 96 posts ]  Go to page 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 53 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma