It is currently 28 Sep 2024, 04:19

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 352 posts ]  Go to page Previous 16 7 8 9 1018 Next
Author Message
PostPosted: 11 Jul 2008, 01:27 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Rome staat nog steeds op m'n verlanglijstje...

Have fun :cool

_________________
I love PoesUps!


Top
   
PostPosted: 14 Jul 2008, 18:07 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Net terug uit Berlijn.
Over het algemeen: een tegenvaller (N) Heb een beetje een 'vergane glorie' idee.
Veel gezien van de stad en het enige wat me echt kon boeien was alles rondom Oranienburgerstrasse; leuke eettentjes, kroegjes en galerieen. Zeer artistiek & stuff. Verder allemaal 'mwoah'. Een beroemde/beruchte jazzclub waar we heen wilde had 'zomerstop' (...en ook niet eens muziek opzetten dan gewoon he, een CD ofzo), een relaxte hangtent die ons aangeraden was was een fout festivalletje en zaten alleen bejaarden, en de Goya op loopafstand van ons hotel had een of ander Homo-feest. We zaten ook midden in de homobuurt btw, wisten wij veel. Vlakbij Nollendorfplatz (Bulowstrasse).

Berghain op Vrijdag was dan nog wel aangenaam; vette club (niet te laat gemaakt) en een bezoek aan voormalig concentratiekamp Sachsenhausen was ook te doen.

Op de terugweg te lang in de file gestaan omdat [url=http://www.welt.de/videos/vermischtes/article2211895/Toedlicher_Unfall_auf_der_A2.html]een busje met 5 russen[/url] het nodig vond om in een stilstaande file te rijden. 5 doden....

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 15 Jul 2008, 14:33 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
net terug uit denver: wederom supervet!! Iets minder mooi weer dan vorig jaar, maar evengoed 30 graden en daarboven. soms met bewolking, maar dan nog steeds in je shorts :D

Lekker gechilled. Een echte hike gedaan op MounT evans van 4 uur. dat valt niet mee op 14.000 feet! Burridge gezien in beta, vage after daarna bij een stelletje gestoorde hippies. lekker in de kroeg gehangen. mij ziek gekocht aan kleren en nu weer terug in dit kutweer in nederland :x


Top
   
PostPosted: 15 Jul 2008, 20:34 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Dec 2005, 13:18
Posts: 494
Location: Amsterdam
[quote="SnuggLe"]Net terug uit Berlijn.
Over het algemeen: een tegenvaller (N) Heb een beetje een 'vergane glorie' idee.
Veel gezien van de stad en het enige wat me echt kon boeien was alles rondom Oranienburgerstrasse; leuke eettentjes, kroegjes en galerieen. Zeer artistiek & stuff. Verder allemaal 'mwoah'. Een beroemde/beruchte jazzclub waar we heen wilde had 'zomerstop' (...en ook niet eens muziek opzetten dan gewoon he, een CD ofzo), een relaxte hangtent die ons aangeraden was was een fout festivalletje en zaten alleen bejaarden, en de Goya op loopafstand van ons hotel had een of ander Homo-feest. We zaten ook midden in de homobuurt btw, wisten wij veel. Vlakbij Nollendorfplatz (Bulowstrasse).

Berghain op Vrijdag was dan nog wel aangenaam; vette club (niet te laat gemaakt) en een bezoek aan voormalig concentratiekamp Sachsenhausen was ook te doen.

Op de terugweg te lang in de file gestaan omdat [url=http://www.welt.de/videos/vermischtes/article2211895/Toedlicher_Unfall_auf_der_A2.html]een busje met 5 russen[/url] het nodig vond om in een stilstaande file te rijden. 5 doden....


Ik vraag me dan echt af wat je allemaal gezien hebt, want Berlijn heeft echt wel veel te bieden...

Top
   
PostPosted: 15 Jul 2008, 21:19 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 18 Nov 2005, 13:31
Posts: 331
Location: noordwijkerhout
Ik vraag me dan echt af wat je allemaal gezien hebt, want Berlijn heeft echt wel veel te bieden...[/quote]

Inderdaad! Vorig jaar daar geweest.
Vond het helemaal geweldig. Dit kwam mede omdat ik er in de begin jaren tachtig vaak geweest ben. Het was zo bizar daar terug te zijn terwijl er alleen nog maar restjes van de muur te vinden zijn... Stad vol geschiedenis, opbouw en inderdaad ook vergane glorie.
Ik ben er in 2002 en 2003 nog geweest met de Love Parade, maar toen ging de stad, net als de optocht, beetje aan mij voorbij....
Vorig jaar extra lang weekend Berlijn gedaan en er van genoten. Ik vind het een heel bijzondere stad.
Een nachtje Tresor Club ook zeker de moeite waard. Ouderwets underground....
Midden september gaan we weer op herhaling. (En paar dagen nadat we terug zijn van Ibiza :rolleyes oeps daar mocht ik het hier dus net even niet over hebben...)


Top
   
PostPosted: 15 Jul 2008, 21:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="Exhale_02"]

Ik vraag me dan echt af wat je allemaal gezien hebt, want Berlijn heeft echt wel veel te bieden...


In bijna chronologische volgorde:
Sachsenhausen
Gedachtnis Kirche
Potzdamer Platz
Holocaust monument
Reichstag
Brandenburger Toren
Checkpoint Charlie
Berliner Dom
Unter dem Linden
Alexanderplatz
Hacksische Hofe
Oranienburgstrasse met alles daaromheen
Tiergarten/Siegesaule
Pergamon Museum

...en de binnenkant van Berghain/wat restaurantjes/een bios/het hotel/een jazzclub. Dat was het wel. Kweenie....het deed het hem voor ons niet helemaal. Shit happens.

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 15 Jul 2008, 22:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 22 Jul 2005, 23:11
Posts: 701
Location: Hoorn NH
Zojuist een camper geboekt van 06/01 t/m 12/02 in Nieuw-Zeeland!


Top
   
PostPosted: 21 Jul 2008, 20:20 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Ah appart om te lezen Bram! Wij zaten er hetzelfde weekend en ondanks dat we enorme pech hebben gehad met het slechte weer en dus veel open air feestjes letterlijk in het water vielen toch weer enorm vette week gehad! Berlijn is ook echt een gay friendly stad dus daar moet je in ieder geval niets op tegen hebben. Ben nooit bij Nollendorfplatz geweest maar wat merk je daar dan van homo's? Verder heb je op loopafstand van waar jij zat, links van park Hasenheide in de wijk Kreuzberg super mooie straatjes en gebouwen (1 van de weinige gebouwen die de bombardementen hebben overleefd van de 2de wo) met veel restaurantjes, erg gezellig. Ben je daar ook geweest? Ook is inderdaad Oranienstrasse leuk (Y)

Mijn voorkeur gaat uit naar Oost Berlijn, wij zaten deze keer vlakbij Ostbahnhof, perfecte locatie :) Zijn zaterdagavond naar een 'nieuwe' club geweest, das rechenzentrum. Vanuit Ostkreuz reed er een pendelbusje heen. Dikke locatie! Afgelegen terrein, binnen allemaal oude telefoons aan de muur, haha! Goed geluid en vette lichten. Hele vette liveset van Tigerskin gehoord :cool Had alleen nog wat drukker gemogen en zijn na zijn set gegaan want daarna klonk de dj niet al te best meer. De dag erna op zondag naar Bar25 gegaan. Fijne locatie aan de Spree, zelfs het avondzonnetje liet zich nog even zien :D Verder qua feesten rustig aan gedaan en veel van de stad gezien.
Berlijn blijft echt 1 van mijn favoriete steden, super sfeer, goedkoop en geweldig nachtleven :hat


Top
   
PostPosted: 21 Jul 2008, 20:31 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Niets tegen homo's hoor; ben nu weer op de hoogte van de laatste leer en snor-mode ;-) Om de Nollendorfplatz gewoon veel gay-friendly kroegen/discotheken/barretjes. heb er geen last van gehad ofzo. Hasenheide kort doorheen gereden met de auto, maar dat was inderdaad mooi!

Wel vet om te horen dat je het gaaf hebt gehad! (Y)

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
 Post subject: Berlijn
PostPosted: 24 Jul 2008, 15:18 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 24 Oct 2005, 18:40
Posts: 782
Location: Ergens
Heren en dames,

Aangezien hier genoeg expertise is op het gebied van serieus feesten en steden bezoeken zou ik gaarne hier mijn vraag willen posten.

Ik ga met een groep vrienden naar Berlijn toe in het eerste weekend van september. Waar moet ik heen om een fatsoenlijk danspasje te kunnen wagen? Niet de gebruikelijke bananenbarren aub. Culturele aanraders zijn uiteraard ook welkom.


Top
   
PostPosted: 24 Jul 2008, 15:37 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
heb je post ff hier in gezet
er staan hierboven genoeg posts over Berlijn

;)

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 24 Jul 2008, 16:01 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 24 Oct 2005, 18:40
Posts: 782
Location: Ergens
Dat krijg je als je een luie Brabander bent, je wacht tot het antwoord je toe komt. ;)


Top
   
PostPosted: 22 Aug 2008, 12:41 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 18 Sep 2005, 23:54
Posts: 1655
Location: Haarlem
Zo, na 2 maanden hard werken bij mijn nieuwe baas, mag ik dan 'eindelijk' op reis :)

In oktober lekker naar China voor productkennis (100% vakantie dus!)


Top
   
PostPosted: 22 Aug 2008, 19:36 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Vet! China is gaaaaaaaffff!
Welke steden ga je checken? Binnenland-route via Xian/Chengdu of toch via Shanghai?

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 25 Aug 2008, 12:34 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 18 Sep 2005, 23:54
Posts: 1655
Location: Haarlem
Beijing - Lijiang - Dali - Yangshuo - Tongli/Luzhi - Shanghai :cool De rest doe ik dan volgend jaar wel als het moet.

Xian/Chengdu spreken me minder aan, vandaar wat meer richting de bergen deze keer.. ;)


Top
   
PostPosted: 25 Aug 2008, 13:47 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Lijang is geweldig, Dali is (behalve het meer) wat tegenvallend.
Maar bergen? Is dat Tongli/Luzhi? Want ik ben niet heel veel bergen tegengekomen :-)

ChengDu vonden we juist geweldig: maar dat was ook vanwege de lieve panda's 8-)

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
 Post subject: Re: Berlijn
PostPosted: 25 Aug 2008, 14:01 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
[quote="Chefke"]Heren en dames,

Aangezien hier genoeg expertise is op het gebied van serieus feesten en steden bezoeken zou ik gaarne hier mijn vraag willen posten.

Ik ga met een groep vrienden naar Berlijn toe in het eerste weekend van september. Waar moet ik heen om een fatsoenlijk danspasje te kunnen wagen? Niet de gebruikelijke bananenbarren aub. Culturele aanraders zijn uiteraard ook welkom.


qua uitgaan kan ik je weinig aanraden, ik ben afgelopen kerst geweest en heb alles gedaan behalve stappen.. ook wel us leuk. :)
wat je absoluut (!!!) moet doen: uit eten gaan in dat grote ronddraaiende restaurant in die tv toren.. dineren op 250 meter hoogte... waanzinnig.. en nog heel betaalbaar en erg lekker ook... goeie spies, goeie steak...
je kan niet (!) reserveren, dus gewoon kaartje kopen om naar boven te mogen, rondkijken bij het uitkijk gedeelte en daarna in de rij wachten onderaan de trap voor restaurant... duurt soms half uurtje, maar het is het meer dan waard!!!!! uitzicht van je leven, en dan nog lekker eten ook...
dus....

unter den linden was ook heel mooi en leuk, maar ook extra omdat het kerst was / dus mooi aangekleed en verlicht... de grote dom op het museumeiland is ook een aanrader... beklimmen kost iets van 5 euro of zo, maar ook hier weer een top uitzicht over berlijn..
charlottenburg ook mooi...
berlijn rules.....

Top
   
PostPosted: 03 Sep 2008, 10:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Mar 2006, 11:22
Posts: 305
[quote="SnuggLe"]Vet! China is gaaaaaaaffff!
Welke steden ga je checken? Binnenland-route via Xian/Chengdu of toch via Shanghai?


Not a massive fan of China (or at least the big cities, I'm sure the countryside is beautiful). Everything seems so chaotic and random and it takes ages to get anywhere in the traffic. In Chengdu we saw 1 other westerner in 3 days and the locals lined up to take pics of us :lol

Also got served fried chicken's feet in a restaurant :rolleyes :roll

The skyline in Shanghai is amazing though and shopping is very good!

Top
   
PostPosted: 03 Sep 2008, 15:24 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="petraxx"]

Not a massive fan of China (or at least the big cities, I'm sure the countryside is beautiful). Everything seems so chaotic and random and it takes ages to get anywhere in the traffic. In Chengdu we saw 1 other westerner in 3 days and the locals lined up to take pics of us :lol

Also got served fried chicken's feet in a restaurant :rolleyes :roll

The skyline in Shanghai is amazing though and shopping is very good!


It is chaotic 8-) A village that seems a small countryside village, still has 200.000 inhabitants or more. They dont know the words 'urban planning' (or the word planning at all), because cities and houses popup randomly.

Chengdu is great. If i would have gotten a dime for every picture i'm in, i would be a rich man :8o
The funny thing about chinese people taking pictures is that they NEVER take a picture of anything without a person in front of it; they never just make a picture of a nice building or whatever. That have to show home 'that they've been there'.

Dont know anything about the chinese people themselves. They are too "closed" (but hey, give them a break with the whole fucking system over there).



Counting the days to go to Indonesia. A bit more than a week! (Y) :tune

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 03 Sep 2008, 15:29 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Mar 2006, 11:22
Posts: 305
Indonesia is lush, Bali especially. Amazing food, lovely lovely people and some stunning sceneries! Going back in October, John Digweed & Nick Warren playing in 66 :D

Here's some pics I took last year: http://www.facebook.com/album.php?aid=1 ... =645224466


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 352 posts ]  Go to page Previous 16 7 8 9 1018 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 29 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma