It is currently 25 Sep 2024, 17:21

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
PostPosted: 09 Sep 2008, 23:43 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Soooooowwwwwww, pfieuw, allememachies, hè hè, dat wás er weer één.
En wát voor één.....ik dacht dat Blauer See 2008 mn beste outdoor zou worden dit jaar, maar t is toch nét t feestje van afgelopen zondag geworden: Green & Blue.

Ff beginnen bij t begin.
Zaterdag waren we eerst overdag naar De Meern gegaan voor Lief. Daar was de sfeer goed, t weer ook, de muziek was ok, maar door mn hele week nachtdienst kwam ik er niet lekker in.
Tegen 9 uur 's avonds begon ik moe te worden, dus besloten we maar naar Obertshausen te rijden waar we n motelletje hadden geboekt voor 2 dagen.
Net voor 2 uur 's nachts kwamen we aan en hebben we lekker wat slaap gepakt.

Zondag. We worden wakker in n kamer waar de eerste zonnestralen naar binnen proberen te dringen. Kijk, dás lekker wakker worden; met de wetenschap dat je mooi weer hebt als je een buitenfestival hebt.
Na t ontbijt rustig van het hotel naar t Waldschwimmbad gelopen waar we om 11 uur aankwamen.
Bij de beveiliging moest mn rugzak open. Meteen viel de blik van Heinrich op de twee bananen die ik mee had genomen. Die moesten de prullebak in. Verder keek hij niet verder in dat vak, dus de sultana's "mochten" gewoon mee naar binnen. ;)
T vakje ervoor zat vol met sterretjes, mn Green & Blue zonnebril (TM), mn Rockit hoofdband en nog wat snuisterijen. Sterretjes? Oók in de prullebak. Ja ho es ff! Kijk, mn bananen kunnen me gestolen worden, maar van mn sterretjes blijf je af. Bist du ganz betoeterd? Ik zei nog dat afgelopen jaar ook iedereen met sterretjes liep. T mocht niet baten, Heinrich was onverbiddelijk...ik mocht ze niet meenemen. Wat wél mocht, was ze afgeven bij n ander standje en ze na afloop weer ophalen. Ok, dan doe ik dat maar. Ik liep richting t standje, keek ff over mn schouder naar Heinrich, zag dattie al met de visitatie bezig was van iemand anders en zoef.....Paulus was met twee stappen uit zn zicht en op t festivalterrein. Mét zn sterretjes! :D

Het festivalterrein zag er hetzelfde uit als afgelopen jaar. Meteen rechts had je de Green Floor en als je helemaal naar links liep had je daar in een hoek de Blue Floor.
Bij de Green Floor draaiden achtereenvolgens: Raresh, Onur Özer, Extrawelt (live) en Sven Väth.
De Blue Floor werd verzorgd door: Chris Tietjen, Tobi Neumann, Tolga Fidan (live), Loco Dice en Ricardo Villalobos.
Toen we net binnen waren, hadden we ff gespiekt bij Raresh en we hoorden dat hij al heul erg lekker aan t opwarmen was. Wat ons óók opviel, was dat er al zoveel mensen stonden te dansen. :) Dat was gister op Lief wel anders. We besloten toch nog ff t terrein over te lopen en ff bij Chris te kijken.
T terrein is heel erg ruim opgezet met veel verschillende standjes en barren. Tussen de twee stands zitten en liggen heel veel mensen op kleedjes en badlakens in de zon te chillen, gezellig te praten en te luisteren naar de muziek. Dít is nah echt wat je noemt n festivalsfeer. :cool
Bij Chris zat de stemming er ook goed in, maar de sfeer bij Raresh vonden we toch vetter dus zijn we teruggegaan en (behalve om wat te drinken te halen) zijn we daar niet meer weggegaan.
Raresh warmde echt heerlijk op. Heerlijke relaxte funky MNML. Met de dansende mensen om ons heen, de zon die ons lekker verwarmde en de uitstekende sfeer wisten we dat dit n mooi feessie zou worden.
Na Raresh was t de beurt aan Onur Özer. Ik had nog nooit iets gehoord van de beste man, maar ik ben blij dattie er nu stond. Wat n heerlijke set. Lekker tempo erin en mooie tunes.
Tussendoor nog snel n bak nasi gehaald en op ons 3FM kleedje van Extrema opgegeten. Ff chillen, want de vermoeidheid was nog niet helemaal weg. Na een klein half uurtje was ik weer helemaal t mannetje. Snel wat te drinken gehaald om het laatste deel van Özer's set mee te pakken.

Om 15 uur begon Extrawelt met zn live set. Hier had ik erg naar uitgekeken, want ze zouden materiaal laten horen van hun nieuwe album.
En ik moet zeggen....het was vet! Heerlijke sferische en melodieuze klanken toverden de heren uit hun laptop. Lekker spacey. Er kwamen wat oudere tracks in n nieuw jasje voorbij zoals Fernweh en Titelheld, maar ook n hele vette sample van The White Stripes - 7 Nation's Army.
Ik zeg: tjek dat album.

Na n mooi uur Extrawelt kwam Sven op met hoedje. :hat
En wat n set leverde hij af zeg! De eerste 2 uur lekker rustig opbouwen, waar Extrawelt gebleven was. Toen was t ook tijd voor t eerste, kleine regenbuitje. En wat beurt er? Iedereen blijft gewoon staan dansen, we joelen en juichen juist met zn allen. :D Gelukkig was t weer over voordat we t wisten. Niet lang daarna komt de zon zelfs weer door. Ik draai me om (met mn groen/blauwe bril die ik vanmorgen voor mn kamer nog vakkundig heb samengesteld uit n blauw en n groen exemplaar), steek mn armen in de lucht en begin te juichen. En de rest van de Green Floor juicht mee! Wat n supersfeer heerst hier toch. Dat zie je ook aan de mensen die hier rondlopen. Mensen hebben hier n groene en blauwe sok aan, 2 meisjes de één in t groen met groene pruik de ander in t blauw, gasten met figuren in hun haar met n groene ster erin enz. enz.
Na zo'n 2 uur draaien, slaat papa Sven n versnelling over en zet em in zn drie.
Er volgt nog n tweede, kleiner regenbuitje en dat was t. De rest van de avond was droog, warm en gezellig.
Sven draaide super! Ik vond dit echt één van zn beste sets die ik van hem heb gehoord. Lekkere feest Techno afgewisseld met hele diepe, donkere, duistere platen, sow hè....wat waren díe vet! :D
Het laatste half uur was t gewoon Progressive wat hij draaide. Godsamme wat was dat genieten met hoofdletter G zeg!
Hij heeft er ook weer n show van gemaakt hoor. Heel veel interactie met t publiek. Op n gegeven moment stoot er iemand tegen de draaitafels waardoor er n plaat "vastloopt". Eerst kijkt hij n paar seconden en denkt koorstachtig na hoe die dit er weer netjes "uit" gaat draaien. Dan kijkt hij naar t publiek met n blik van "fak it, dat doe ik wel op mijn manier" en skipt gewoon de plaat n stukkie verder. :lol Gruw!
Toen t donker werd, heb ik mn sterretjes gepakt en op 1 pakje na alles uitgedeeld. Die Duitsers werden gek. Ze vonden t echt geweldig, ze bléven me bedanken haha. Uiteindelijk hebben we er n mooi spektakel van gemaakt met zn allen.
Opeens werden er van achter de hoge DJ booth WC rollen t publiek in gegooid. Het publiek reageerde door ze terug te gooien en de sport was natuurlijk om Sven te raken. Dat lukt bijna één keer toen n rol op de rand van de stellage bij de draaitafels aankwam. Verschrikt keek Sven met grote ogen of zn plaat zou overslaan, maar als in slow motion viel de rol weer terug t publiek in. Gejuich alom!
Sven heeft nog zo'n 4 keer versneld en tijdens zn Progressive deel vertelde hij dat dit waarschijnlijk de laatste keer hier was. Hij deed dat met n hoop humor, maar ook met n hoop respect voor de feestende menigte. Hij bedankte ons zelfs eerst in t Nederlands. :) En toen hij daarna "Danke" riep, knalde er n helder wit licht uit het lichtscherm en verlichtte het hele publiek.
Ik kan gerust zeggen dat dat n Kippevel-zo-hoog-als-de-Himalaya-momentje was. Brrrrr...... :p
Toen kwam t vuurwerk en dat was toch wel weer zo mooi. T liep helemaal synchroon met de muziek. Wat n spektakel. Het is veel minder dan wat ze bijvoorbeeld op Extrema afschieten, maar het is echt zó veel vetter! Echt n show.

En dan....is t precies kwart over tien. Sven bedankt ons voor de laatste keer en is van t podium verdwenen. De Deutsche Punklichkeit zegt dat t echt afgelopen is. Beheerst loopt iedereen naar de uitgang. Mijn lief en ik lopen rustig terug naar ons motel waar we nog wat nagenieten met heerlijke muziek.

Hopelijk komt er tóch n vervolg volgend jaar. Ik heb heimwee......=zucht=


[url=http://partyflock.nl/album/300064/4535229.html]Foto's[/url]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Tpd82S5WU4E[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-DSfl_5FScQ[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=j81zd_krQ2E[/youtube]

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Last edited by Paulus de Kalebouter on 10 Sep 2008, 19:39, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 10 Sep 2008, 00:13 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Lekker enthousiast verhaal weer Paulus (Y)

Hoop dat Sven zich op ADE ook weer s van zijn beste kant laat zien!

_________________
I love PoesUps!


Top
   
PostPosted: 10 Sep 2008, 08:42 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Vet verhaal Paulus! :cool

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 10 Sep 2008, 09:27 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 08 Aug 2005, 03:03
Posts: 592
Location: In de Keukenhof
Volgend jaar toch maar eens naar Duitsland afreizen...


Top
   
PostPosted: 10 Sep 2008, 10:02 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Mooi report! :D


Top
   
PostPosted: 10 Sep 2008, 10:55 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 09 Aug 2006, 21:50
Posts: 1104
Location: Delft
:hat

_________________
Nothing ventured, something lost.


Top
   
PostPosted: 10 Sep 2008, 19:07 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:03
Posts: 2622
Location: Amsterdam
Goeie paul :)

Gekke duitsers... Extrawelt was op Sonnemondsterne ook echt 't vetste wat we gezien hebben, en tijdens Sven regende het KEIHARD en iedereen ging helemaal uit z'n dak bij het buitenpodium om 3 uur snachts, allemaal dansen in ponchos, was zo cool.

Dat hoedje staat 'm overigens goed had ie op lowlands ook op haha, enne die laatste twee keer dat ik 'm zag draaide hij ook echt enorme topsets, hij heeft echt de juiste platen op t moment, en hij was beide keren nuchter dus kon lekker mixen :)

_________________
Do you have any career regrets?

'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'


Top
   
PostPosted: 10 Sep 2008, 23:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Sep 2005, 23:44
Posts: 796
Location: Amsterdam
Vet report weer paulus! (Y)

Blijkt maar weer hoe gruwlijk je kan feesten in het buitenland :hat

Op naar Sasha in Tribehuose :D

_________________
Music is not a choice, it's instinct!!!


Top
   
PostPosted: 11 Sep 2008, 01:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
[quote="sirtimo"] en hij was beide keren nuchter dus kon lekker mixen :)


Dat bedoel ik nou: hoop dat ie op ADE nuchter is/blijft, tenslotte moet ik ook altijd nuchter op mijn werk verschijnen/blijven 8-)

_________________
I love PoesUps!


Top
   
PostPosted: 11 Sep 2008, 09:22 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
(Y) Super om te lezen!

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
PostPosted: 11 Sep 2008, 09:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Bedankt allemaal. :)

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 87 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma