It is currently 01 Oct 2024, 09:26

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1698 posts ]  Go to page Previous 158 59 60 61 6285 Next
Author Message
PostPosted: 25 Nov 2008, 12:34 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
tijs... ik en mijn vriendin EXACT dezelfde situatie vorig jaar!!!
vergeet het maar, hier doet niemand wat mee. hoe lullig ook, JIJ wordt door de wet als fout gezien. omdat JIJ achterop rijdt. de wet boeit het niks dat iemand anders als een debiel afremt of linksaf gaat...
in dit geval is er dus ook geen sprake van een dader.

wij dus ook toen: de tweede auto voor ons ging plots naar links, auto daarachter [voor ons dus] MOEST keihard in de ankers, en wij erbovenop...reden ook hooguit 50 of zo, maar door glad wegdek hele voorkant in elkaar... gelukkig all risk verzekerd, maar dat was gare pleister op de wonde...

geloof me, hier doet geen verzekeraar of smeris iets mee. jij wordt geacht altijd ((!!) te kunnen remmen, in alle (!!) situaties...

dikke bummer he? bah!!!


Top
   
PostPosted: 25 Nov 2008, 13:29 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Zo dat is echt TE kut Tijs! :( Artelijke idioten rijden er ook rond :8o


Top
   
PostPosted: 25 Nov 2008, 13:32 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 21 Jun 2005, 10:56
Posts: 1155
Location: Rotterdam
bedankt C-Jay! Voel me stuk beter nu :rolleyes

Ik hoop nog dat niet alle verzekeraars hetzelfde werken en de mijne hier dus wel werk van gaat proberen te maken... wat nou als de bestuurder van de auto die het veroorzaakt heeft al 2 boetes heeft gehad voor roekeloos rijgedrag? telt ook wel mee lijkt me...

De (oude) man vóór mij die ik dus heb geramd ging behoorlijk los tegen de politie toen die meedeelde 'wij kunnen niks met het kenteken, hij heeft geen schade en valt niet meer te bewijzen nu dat hij betrokken was' waarop de oude man 'ik had hem dus godveredomme vol moeten rammen, om gerechtigheid te krijgen?'

vreemde wereld... (N) weg vakantie want ik ben WA beperkt casco en geen all risk verzekerd [url=http://www.smilies.be/verdrietige][img]http://www.smilies.be/v/verdrietige/379.gif[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 25 Nov 2008, 13:44 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Ik dacht wel dat er wettelijke grond is om die gast (die van links kwam) aansprakelijk te houden.
Ik weet nog uit mijn rijbewijs-haal-tijd dat ik iets had gelezen dat als iemand hard van een zijstraat komt aanrijden, heel hard remt op het laatst en er bijvoorbeeld een bromfietser daardoor onderuit gaat (zonder dattie aangeraakt is) die vent gewoon aansprakelijk is voor alle schade.
Hoe dat zit met achterop iemand rijden, weet ik niet helemaal zeker, maar ga ik (denk ik) in C-Jay's verhaal mee.
Succes. (Y)

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 25 Nov 2008, 14:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Feb 2007, 11:46
Posts: 1099
Location: Lamswaarde
gewoon niet akkoord gaan op je schadeformulier.... Iemand anders veroorzaakt een gevaarlijke situatie...waardoor er een plotselinge remsituatie onstaat...

Voor de wet is degene die achter oprijdt altijd schuldig, mits jij kan aantonen dat het anders gegaan is.. getuigen helpen hierbij enorm

:hat

_________________
D.Y.M > http://soundcloud.com/dimnon


Top
   
PostPosted: 25 Nov 2008, 15:01 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 05 Feb 2007, 20:36
Posts: 68
Location: jo-man
De verzekeraar van degene die jij aangereden hebt zal zich beroepen op het OVS, een soort van afspraken tussen verzekeraars. (Overenkomst vereenvoudigde schadeafhandeling)

Die stelt o.a. dat achteroprijdend verkeer altijd aansprakelijk is. Protesteren helpt zelden..

Als die linksafslaande kontkorst niet bekend is, zal het helemaal moeilijk worden.

Pijnlijk jammer......

_________________
I praise loudly,
I blame softly!


Top
   
PostPosted: 25 Nov 2008, 15:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
allerliefste GC vriendjes... ga alsjeblieft niet in discussie... in NL is een achteroprijder ALTIJD FOUT!!!! geloof me, wij hebben het ook mega uitgezocht toen, en met traantjes e.e.a. geconstateerd... rechtsbijstand geconsulteerd en alles.
boeit echt niks hoe iets is ontstaan, als je achterop rijdt, ben je de sjaak... erg, erg, erg balen...maar niks aan te doen....
enige "mazzel" die je kan hebben is als je all risk bent, maar verwacht niks van welke andere partij dan ook...

tip: is je auto aan vervanging toe, of wil je gewoon vangen: ga keihard op je rem staan...hahaha... de achterligger betaald... :(


Top
   
PostPosted: 25 Nov 2008, 16:24 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Sterkte Tijs!

Mijn zomervakantie èn mijn auto komen ook in t gedrang als ik niet snel parttime werk vind.

Ben al n maand vruchteloos en met dooie mussen aan t zoeken :rolleyes

_________________
I love PoesUps!


Top
   
PostPosted: 25 Nov 2008, 16:43 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 21 Jun 2005, 10:56
Posts: 1155
Location: Rotterdam
[quote="jo-man"]
Als die linksafslaande kontkorst niet bekend is, zal het helemaal moeilijk worden.


Hebben dus wel zijn kenteken en type auto...

en C-Jay, als jij all risk was, waarom heb je dan alle moeite vand e wereld gedaan om het uit te zoeken? OK je bent je no claim kwijt maar hebt geen grove reparatie kosten? Ik ga hier dus nog zeker wel induiken en alles proberen uit te halen! Als ik die auto nog een keer tegen kom ga ik ook even total los ;)

Top
   
PostPosted: 25 Nov 2008, 17:10 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Kut Tijs :x
Nederlandse wetssysteem zit vaag in elkaar. Dat is hetzelfde dat als je als automobilist een Fietser aanrijdt/raakt, je als automobilist altijd fout zit. Hoe krom? :rolleyes De politie kan daar ook niets aan doen in deze gevallen hoor...dat is de wetgever.

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 25 Nov 2008, 17:15 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Overigens; Kan iemand JORAN VAN DER SLOOT afschieten?
Kratje bier van mij. Wat een aandachtsgeile knuppel zeg.

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 25 Nov 2008, 17:36 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
@ tijs: mijn vriendin reed, en was haar auto. zij was all risk.
maar desalniettemin waren we zo gefuckt door de situatie, dat ik gewoon supernieuwsgierig was hoe het nou zit... want daar ter plekke beginnen er al omstanders te lullen van "nou, je bent altijd verkeerd en blabla" ... dus gewoon ff uitgezocht...

@ snuggle: nou INDERDAAD!!!!!!!
wat een mongool die joran zeg... en dat al die media er nog aandacht aan besteden ook... wat een malligheid...


Top
   
PostPosted: 25 Nov 2008, 18:03 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
Niet altijd zo hoor Cjay, dit was bijvoorbeeld een keer op tv

[quote]Bijna iedereen neemt als vanzelfsprekend aan dat als je met je auto op je voorganger botst, jij altijd schuldig bent. Je had immers genoeg afstand moeten houden. Toch zijn er uitzonderingen op deze regel. Dit ondervond Leontine. Ze reed op een provinciale weg, waar een maximumsnelheid geldt van 80 km per uur. Haar voorligger stond plotseling op zijn rem. Later bleek dat hij remde voor een overstekend eendje. Leontine ging ervan uit dat zij schuldig was, want zíj reed immers op hem in. Maar dat bleek niet het geval…

Feit: In dit geval was de bestuurder van de auto die plotseling remde schuldig aan het ontstaan van het ongeval. Het gebeurde op een provinciale weg waar met een snelheid van 80 km per uur wordt gereden. Op het moment dat je besluit te remmen, maak je een belangenafweging tussen het eendje en de bestuurder van de auto achter je. In dit geval had de bestuurder van de eerste auto gewoon door moeten rijden. Heel zielig voor het eendje, maar door abrupt te remmen met een auto achter je, is de kans op ernstig letsel voor beide bestuurders en eventuele inzittenden veel te groot. Bij het remmen voor dit soort 'kleine dieren' buiten de bebouwde kom ligt de aansprakelijkheid al snel bij de voorste partij. Bij een koe, paard of ree wordt dit natuurlijk weer anders, omdat dit grotere dieren zijn en bij een aanrijding hiermee de kans op letsel bij beide bestuurders aanwezig is.

Onverantwoord remmen

Wanneer de voorligger abrupt en zonder absolute verkeersnoodzaak op onverantwoorde wijze remt en de achterliggende auto onmogelijk kan weten dat de voorganger gaat remmen, dan is achterste partij niet automatisch volledig aansprakelijk. In het geval van Leontine maakte haar voorligger een verkeerde afweging en remde onverantwoord, waardoor niet zíj, maar haar voorganger de schade moest vergoeden.

http://www.rtl.nl/programma/injerecht/aflevering3.xml

Ik zou even gaan neuzelen in het online wetboek Tijs, http://www.wetboek-online.nl/wet/index.html

Hoewel ik denk dat je in dit geval inderdaad schuldig bent :rolleyes

http://www.flitsservice.nl/phpBB/juridi ... 31589.html

Top
   
PostPosted: 25 Nov 2008, 18:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
eerst een heel verhaal om tijs blij te maken, en dan eindigen met "ik denk helaas wel dat je schuldig bent" ..hahahahahaha....
briljant...

nou, er zullen heus wel uitzonderingen zijn, maar ik blijf erbij: achterop is schuldig...
ik ga eten. :)


Top
   
PostPosted: 25 Nov 2008, 22:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 18 Sep 2005, 23:54
Posts: 1655
Location: Haarlem
eet smakelijk!

Echt heel erg kut Tijs, ik had je bakkie nog niet eens gezien! :( Hoop echt dat er nog wat voor je inzit. Maar het zal moeilijk te bewijzen worden dat die mongool zo'n vreemde move maakte, maar gelden meerder getuigen niet als bewijs trouwens? Ik wil best zeggen dat ik daar een mongool heb zien rijden (eventueel met triangel..).


Top
   
PostPosted: 26 Nov 2008, 14:29 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Ik heb nu een of andere trojan te pakken :rolleyes Mijn virusscanner herkend ze als w32.sillyDC en backdoor.tidserv!inf.
Klote is nu dat hij overspringt op al mijn (externe-) schijven. Hij pleurt daar het bestand autorun.inf neer wat dus meteen gestart wordt als je een usb apparaat aansluit. Als ik het verwijder komt het meteen weer terug. Verder openen al mijn schijven niet meer wanneer ik er dubbel op klik (hij zegt dan 'resycled\boot.com is not a valid win32 application' maar dat boot.com kan ik ook niet deleten). Ik kan nog wel bij mijn bestanden via rechtermuisknop 'open in explorer'.

Dus heb nu mijn c:\schijf geformateerd en windows opnieuw geinstalleerd, alles weer top maar zodra ik mijn externe schijf inplug (met al mijn muziek en films) dan hoppa pikt ie die trojan weer op. Mijn Norton viruskenner herkent hem wel maar kan hem niet weghalen en zegt dat de computer opnieuw moet opstarten, als ik dat dan negeer dan crasht mijn computer binnen 2 minuten :\

Fijne cirkel zit ik dus in, iemand hier toevallig ervaring mee en weet hoe ik hier vanaf kom? Heb nu alles weer opnieuw geformateerd en geinstalleerd dus mijn computer is weer schoon maar hoe kan ik weer bij de bestanden op mijn externe schijf en hoe krijg ik die nu schoon? :)


Top
   
PostPosted: 26 Nov 2008, 14:37 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 21 Jun 2005, 10:56
Posts: 1155
Location: Rotterdam
:lol thanks Koen!

En bedankt voor het medeleven hier. (Y)

Er bestaat gelukkig ook zoiets als het waarborgfonds (wbf.nl)
[quote]U lijdt schade in Nederland die veroorzaakt is door een motorrijtuig,
u bent er zelf niet voor aansprakelijk, maar u kunt de kosten toch niet op de
verzekering van de tegenpartij verhalen. Dan kunt u een beroep doen op het
Waarborgfonds in de volgende vijf gevallen:


Ik hoop vooralsnog dat mijn verzekering de schade gaat verhalen op de dader en anders kan ik mij altijd nog tot dit fonds richten... ik heb 3 getuigen veklaringen dus sta vrij sterk.

Top
   
PostPosted: 26 Nov 2008, 14:49 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 21 Jun 2005, 10:56
Posts: 1155
Location: Rotterdam
[quote="Partyhardy!"]Ik heb nu een of andere trojan te pakken


Echt klote ding zo te horen! Misschien dat je met je portable HD toch naar een computer dokter moet... je systeem is gelukkig niet meer aangetast dat moet je zo houden lijkt me :)

Top
   
PostPosted: 26 Nov 2008, 17:44 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
Trojans zijn nasty ja. Ik leende een keer de fake ipod mini van m'n broer die hij in china had gekocht. Ik plug dat ding in op m'n pc, gaat m'n pc loeien omdat er een trojan geinstalleerd was :D

vieze markt daar


Top
   
PostPosted: 02 Dec 2008, 18:43 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Nov 2008, 12:16
Posts: 109
Location: Damsko
net mn laptop geformatteerd, had geprobeerd een crack te installeren voor Left 4 Dead, de torrent is inmiddels ook van het internet af maar het kwaad was bij mij al geschied. Helaas in september voor het laatst een backup gemaakt, zoo veel goeie muziek verloren :evil

_________________
99,99 % of all EDM is crap!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1698 posts ]  Go to page Previous 158 59 60 61 6285 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 47 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma