It is currently 06 Oct 2024, 18:18

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 26 Oct 2005, 13:54 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 22:19
Posts: 536
Location: Amsterdam
joost: hoe dacht je dat ik altijd zo weinig problemen bij de ingang had dan :lol

_________________
...Geen gespreks voor het huwelijk!...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Oct 2005, 15:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 Jun 2005, 18:20
Posts: 296
Location: Houten/ Utrecht
[quote="Joostislost"]Heel goed Des, gewoon schaamteloos die gastenlijstplekken veilig stellen !


:lol

_________________
Can I please borrow your umbrella?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Oct 2005, 17:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:17
Posts: 780
Location: Back home
Na, reageert er een 'kenner' op het gebied van geluid, maar het enige wat 'ie posten kan is een smiley..
???


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Oct 2005, 19:54 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 Jun 2005, 18:20
Posts: 296
Location: Houten/ Utrecht
Vooruit, voor Peric.

Nee, ik heb nog nooit te klagen gehad bij de Panama over de portiers. Heb wel gezien hoe anderen zijn behandeld. Niet altijd even netjes maar, wie de regels niet overschreid, heeft geen last van de heren/ dames portiers. Ik wil hier nu niet de heilige boon uit gaan hangen maar, zo is het wel.

Qua line ups gaat het goed met de Panama en ook daar mogen wij niet klagen, er is nog steeds een stijgende lijn te zien en, dat is goed!

De warmte in de grote zaal is ook minder dan dat het voorheen was. Zaal 2 is hierin nog niet zo ver gevorderd helaas...

Het geluid, jawel, daar komt het:
Sorry bij voorbaat. Ik heb het nog nooit strak gehoord in de Panama met de set die er nu hangt en hing. Het is gewoon een feit dat die Martin set die er hangt nu niet tot de absolute top behoort.
Ik ben enigzinds bevooroordeeld, hoe dat zit weet iedereen. De ene keer ontbreekt het aan al het hoog en zelfs aan het mid (Steve Lawler dit jaar). De vocalen, melodieën enzovoorts zijn totaal onhoorbaar. De andere keer zijn de subs rommelig (afgeragde conussen?) en is het geheel een brei (Jimmy van M dit jaar).
Voor mij is een avond al voorbij als het geluid er aan het begin van de avond er niet staat. Dan kan het feestje nog zo gezellig zijn, als ik geen zuiver geluid hoor of delen van nummers mis door slecht afgesteld geluid, hoeft het voor mij al niet meer.

De Panama is een mooie lokatie en ik heb nooit problemen gehad met portiers of wat dan ook aldaar. Ja, er komt ook "hip" publiek maar, als dat je niet aanstaat, trek er dan gewoon niets van aan. Vier lekker je eigen feestje. Alles lijkt gewoon goed geregeld te zijn, inclusief line ups.
Alleen dat geluid, tja, dat blijft een hekel punt.

_________________
Can I please borrow your umbrella?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Oct 2005, 21:20 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 20:06
Posts: 1527
Goede post Bart. Hier sluit ik mij, als na-aper, bij aan, al heb ikzelf niet al te veel problemen met het geluid van de Panama. Ik let weer op andere dingen.

En omdat ik ook weleens op de gastenlijst wil: voor mij is de Panama op dit moment absoluut the place to be. De DJ's zijn erg ok, de feesten zijn goed, er hangt een bovengemiddeld goede sfeer, er wordt Hennessy XO geschonken in een verwarmd glas en de man/vrouw verhouding is doorgaans prima. Al lopen er wel wat arrogantjes tussen, maar als je die beter leert kennen blijkt het gewoon onzekerheid te zijn (ja, net als bij mezelf, JA !!). Daarnaast kom ik er elke keer weer die Special K tegen en dat vind ik wel een aangename kerel. Doet het ook goed op afterfeesten en partijen. Minpunt is dat de taxi vanaf mijn huis naar de Panama inmiddels 23 euri kost (en dan wil de chauffeur niet eens mee in mijn slapouwehoer verhaal. En omrijden via de Rozengracht he, als ik die dude weer eens tegen kom.. MDK !). Kan daar niet wat aan gedaan worden ?

Dus ga zo door !!

PS. Rene, doe maar +3 op donderdag, vrijdag en zaterdag tot eind dit jaar.

_________________
Ik ken het klappen van de zweep,
ik ken de regels van het spel,
ik ken de zin van het bestaan,
maar als ik drink dan gaat het wel.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Oct 2005, 21:24 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 26 Oct 2005, 21:17
Posts: 84
Location: A'dam
[quote="Bart Integro"]Vooruit, voor Peric.

Nee, ik heb nog nooit te klagen gehad bij de Panama over de portiers. Heb wel gezien hoe anderen zijn behandeld. Niet altijd even netjes maar, wie de regels niet overschreid, heeft geen last van de heren/ dames portiers. Ik wil hier nu niet de heilige boon uit gaan hangen maar, zo is het wel.

Qua line ups gaat het goed met de Panama en ook daar mogen wij niet klagen, er is nog steeds een stijgende lijn te zien en, dat is goed!

De warmte in de grote zaal is ook minder dan dat het voorheen was. Zaal 2 is hierin nog niet zo ver gevorderd helaas...

Het geluid, jawel, daar komt het:
Sorry bij voorbaat. Ik heb het nog nooit strak gehoord in de Panama met de set die er nu hangt en hing. Het is gewoon een feit dat die Martin set die er hangt nu niet tot de absolute top behoort.
Ik ben enigzinds bevooroordeeld, hoe dat zit weet iedereen. De ene keer ontbreekt het aan al het hoog en zelfs aan het mid (Steve Lawler dit jaar). De vocalen, melodieën enzovoorts zijn totaal onhoorbaar. De andere keer zijn de subs rommelig (afgeragde conussen?) en is het geheel een brei (Jimmy van M dit jaar).
Voor mij is een avond al voorbij als het geluid er aan het begin van de avond er niet staat. Dan kan het feestje nog zo gezellig zijn, als ik geen zuiver geluid hoor of delen van nummers mis door slecht afgesteld geluid, hoeft het voor mij al niet meer.

De Panama is een mooie lokatie en ik heb nooit problemen gehad met portiers of wat dan ook aldaar. Ja, er komt ook "hip" publiek maar, als dat je niet aanstaat, trek er dan gewoon niets van aan. Vier lekker je eigen feestje. Alles lijkt gewoon goed geregeld te zijn, inclusief line ups.
Alleen dat geluid, tja, dat blijft een hekel punt.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Oct 2005, 21:39 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 26 Oct 2005, 21:17
Posts: 84
Location: A'dam
Zijn het niet de dj's, zijn het wel de portiers, publiek of het geluid. In dat laatste kan ik me in sommige gevallen nog vinden maar van al dat andere negatieve gepiep kan ik zo moe worden. Typisch Nederlands?! Laten we blij zijn dat er eindelijk iemand is die in mijn ogen weet waar die mee bezig is met regelmatig de dj's waar wij als liefhebbers op zitten te wachten. Nu de gemeente Amsterdam nog en we kunnen hopelijk nog een lange tijd genieten van een goede en gezellige toko. Want zoveel topclubs hebben we al niet in Amsterdam (en uberhaupt niet in de randstad) Zaterdag was weer top en gezellig (ook Nick Warren!) op naar de 2e keer Lee Burridge in 4 maanden tijd...PANAMA RULES!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Oct 2005, 22:06 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:17
Posts: 780
Location: Back home
BART !!
Dat bedoel ik helemaal niet, jij als 'kenner' moet toch wel een oplossing weten te geven op dat 'te hard' probleem, en dan in de zin van limiters. Kan dat überhaupt of loop ik uit m'n nek te zwetsen ?

Of bied je anders eens een keer aan als geluidstechnicus om het zooitje eens een keer goed af te stellen.
Heb nl. afgelopen vrijdag gehoord dat een Martin-setje wel degelijk goed kan klinken. Was nl. met Dekay in een club in Budapest, Home Club (ja Mark, niet Mistik..) en daar hangt/staat een leuke Martin-set. Op elke hoek twee bass-kasten met in elke kast 2 x 15 inch en dan hangend de rest, dus het kan wel...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Oct 2005, 22:29 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 Jun 2005, 18:20
Posts: 296
Location: Houten/ Utrecht
[quote="Peric"]BART !!
Dat bedoel ik helemaal niet, jij als 'kenner' moet toch wel een oplossing weten te geven op dat 'te hard' probleem, en dan in de zin van limiters. Kan dat überhaupt of loop ik uit m'n nek te zwetsen ?

Of bied je anders eens een keer aan als geluidstechnicus om het zooitje eens een keer goed af te stellen.
Heb nl. afgelopen vrijdag gehoord dat een Martin-setje wel degelijk goed kan klinken. Was nl. met Dekay in een club in Budapest, Home Club (ja Mark, niet Mistik..) en daar hangt/staat een leuke Martin-set. Op elke hoek twee bass-kasten met in elke kast 2 x 15 inch en dan hangend de rest, dus het kan wel...


Je kunt er heel goed een limiter tussen hangen. Feit is alleen dat de meeste limiters ernstig hoorbaar zijn, je zult dus wel de goede moeten kiezen. Probleem is dat wanneer een opwarm dj het geluid al de limiter in knalt, en deze op het geluidslimiet afgesteld staat, je dus ook de hele avond op dat niveau vast zit.

En verder: subs met 15"? Echt "sub" heb je dan waarschijnlijk niet gehad! :roll

En verder: voor vragen/ inhuur staan mijn 3 mailboxen open! :roll

_________________
Can I please borrow your umbrella?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Oct 2005, 23:10 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:17
Posts: 780
Location: Back home
Ik had geen rolmaat bij me.....


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Oct 2005, 23:51 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 22:19
Posts: 536
Location: Amsterdam
15" te klein voor een sub? Wat voor maat is dan wel goed?

_________________
...Geen gespreks voor het huwelijk!...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 27 Oct 2005, 01:15 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 Jun 2005, 13:39
Posts: 510
Location: Voorhout
[quote]Je kunt er heel goed een limiter tussen hangen. Feit is alleen dat de meeste limiters ernstig hoorbaar zijn, je zult dus wel de goede moeten kiezen. Probleem is dat wanneer een opwarm dj het geluid al de limiter in knalt, en deze op het geluidslimiet afgesteld staat, je dus ook de hele avond op dat niveau vast zit.


idd GEEN limiters!!!!

_________________
life vest under your seat!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 27 Oct 2005, 01:28 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 11 Jun 2005, 18:22
Posts: 154
Location: overal en nergens
[quote]hoe dat zit weet iedereen

Huh, bart explain ik weet  dat dus niet!
Portiers zijn tegen mij ook altijd ok.
Meisjes aan de kassa waren een x niet ok die ene x dat ik besloot om van twisted naar de panama te lopen en de gc lijst om 01.45 al gesloten was! lol
geen lijst na 01.30............ maakte niet uit ik vermaak me toch wel.
Joost, VSOP moeten we toch nog samen eens een x ergens drinken op een rustig moment!!!

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 27 Oct 2005, 09:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 Jun 2005, 18:20
Posts: 296
Location: Houten/ Utrecht
[quote="des256"]15" te klein voor een sub? Wat voor maat is dan wel goed?


Nee Des, het is niet zozeer te klein hoor. Voor thuis zal het prachtig werken! (Probeer maar, zullen je buren leuk vinden :lol )

Het echte sublaag krijg je gewoon beter uit een 18"  omdat deze meer luchtverplaatsing op kan wekken. (Een van de redenen)

_________________
Can I please borrow your umbrella?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 27 Oct 2005, 09:55 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 Jun 2005, 18:20
Posts: 296
Location: Houten/ Utrecht
[quote="Smoked Pieces"][quote]Je kunt er heel goed een limiter tussen hangen. Feit is alleen dat de meeste limiters ernstig hoorbaar zijn, je zult dus wel de goede moeten kiezen. Probleem is dat wanneer een opwarm dj het geluid al de limiter in knalt, en deze op het geluidslimiet afgesteld staat, je dus ook de hele avond op dat niveau vast zit.


idd GEEN limiters!!!!


Kan heel best hoor. Zoals ik al schreef: het is alleen oppassen met het kiezen van zo'n apparaat. Formula Sound limiters bijvoorbeeld, hoor je niet tussen je signaal. Ook al moeten ze flink ingrijpen...

_________________
Can I please borrow your umbrella?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 27 Oct 2005, 10:01 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 Jun 2005, 08:49
Posts: 546
Location: Noord-Holland-Noord
[quote]15" te klein voor een sub? Wat voor maat is dan wel goed?


In de Marcanti Hadden ze er 20 van 18'' onder het podium liggen  :o  :o  :o

Ik heb er zelf 2 van 15'' thuis........Geweldig !!! [img]http://images.speurders.nl/images/13/1347/13479558_1_detail.jpg[/img]

_________________
[color=cyan]"There Are Dreams And There Is Acid"[/color]


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 27 Oct 2005, 10:02 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 Jun 2005, 18:20
Posts: 296
Location: Houten/ Utrecht
[quote="shivermuzik"][quote]hoe dat zit weet iedereen

Huh, bart explain ik weet  dat dus niet!
Portiers zijn tegen mij ook altijd ok.
Meisjes aan de kassa waren een x niet ok die ene x dat ik besloot om van twisted naar de panama te lopen en de gc lijst om 01.45 al gesloten was! lol
geen lijst na 01.30............ maakte niet uit ik vermaak me toch wel.
Joost, VSOP moeten we toch nog samen eens een x ergens drinken op een rustig moment!!!


Ik ben freelance technicus en daarnaast werk ik voor Funktion One. Funktion One is het enige systeem waar ik van vind dat het werkelijk weergeeft van wat speelt. Er zijn wel veel andere systemen die heel goed zijn maar, in mijn werk ben ik nog niets zo zuiver tegen gekomen. Bij de alle andere systemen waarmee ik gewerkt heb moest ik altijd ongelofelijk eqen om het recht te krijgen en constant over corrigeren. Ook werden er vaak, door o.a. gebruik van compressie drivers, oversturingen veroorzaakt door de speakers die je er met eqen simpelweg niet uitkrijgt. Bij de meeste systemen sta je hierdoor de hele avond het systeem te corrigeren ipv bijvoorbeeld het bron signaal. Dit is bij F1 niet het geval.

Voor diegenen met commentaar als: "ja maar, in de asta..."  
In de Asta staat het simpelweg veels te hard! Zoals Michel het al schreef, zodra je over de 103 dBa gaat, is hiet niet prettig meer voor je oren en zullen deze zichzelf gaan beschermen en dingen "weg filteren".

_________________
Can I please borrow your umbrella?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 27 Oct 2005, 13:34 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 22 Jul 2005, 23:11
Posts: 701
Location: Hoorn NH
Conclusie: Funktion One installeren! Want met de locatie en de line-ups is helemaal niks mis!

Wat ik me trouwens nog afvraag over portiers in het algemeen: Waarom staan ze altijd met hun opgehouden handje klaar aan het einde van de avond? Ik geef veel liever fooi aan een lieve bardame! (Dat ze aan het eind van de avond/week/maand/jaar al dit geld verdelen over al het personeel moeten ze vervolgens zelf weten)...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 27 Oct 2005, 15:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
[quote="Bart Integro"]...Ja, er komt ook "hip" publiek maar, als dat je niet aanstaat, trek er dan gewoon niets van aan. Vier lekker je eigen feestje....


Mijn inziens werkt het zo niet helemaal. Je staat op de dansvloer, hoort een vette plaat steekt je handen de lucht in, kippenvel over je hele lijf, lekker genieten, je kijkt met een big smile naast je, staat er een persoon gewoon suf om zich heen te kijken met zijn biertje in zijn hand, dan denk ik is tie doof ofzo?? het is toch veel mooier om dat te delen? met onbekende mensen, naast je kijken en ook iemand helemaal zien genieten, knallen! dat vind ik feesten, lekker los gaan en komen voor de muziek en sfeer. Kippenvel, zweten, met zijn allen... als je dan dus in je 1ntje los staat te gaan lijkt het vaak overdreven zo van zie hem gek doen, dat bekijken van elkaar, dat is gewoon kut en heb je in Nederland dus al gauw.

[quote="Dens"]Zijn het niet de dj's, zijn het wel de portiers, publiek of het geluid. In dat laatste kan ik me in sommige gevallen nog vinden maar van al dat andere negatieve gepiep kan ik zo moe worden. Typisch Nederlands?!

Ja typisch nederlands ja! Vergelijk het met landen als Duitsland en Engeland, iedereen staat lekker van de plaat te gillen, dansen en genieten en vooral niet te kijken wat de ander doet of hoe die eruit ziet :cool

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 27 Oct 2005, 16:00 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="Partyhardy!"][quote="Bart Integro"]...Ja, er komt ook "hip" publiek maar, als dat je niet aanstaat, trek er dan gewoon niets van aan. Vier lekker je eigen feestje....


Mijn inziens werkt het zo niet helemaal. Je staat op de dansvloer, hoort een vette plaat steekt je handen de lucht in, kippenvel over je hele lijf, lekker genieten, je kijkt met een big smile naast je, staat er een persoon gewoon suf om zich heen te kijken met zijn biertje in zijn hand, dan denk ik is tie doof ofzo?? het is toch veel mooier om dat te delen? met onbekende mensen, naast je kijken en ook iemand helemaal zien genieten, knallen! dat vind ik feesten, lekker los gaan en komen voor de muziek en sfeer. Kippenvel, zweten, met zijn allen... als je dan dus in je 1ntje los staat te gaan lijkt het vaak overdreven zo van zie hem gek doen, dat bekijken van elkaar, dat is gewoon kut en heb je in Nederland dus al gauw.



100% mee eens! Dat is 100x beter... Je maakt wel je eigen feestje, maar als je in je eentje tussen 3000 suffe mongolen staat is er ook niets aan.

Maar Onno, jou enthousiasme werkt altijd aanstekelijk :)

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma