Die sony's zijn ook goed voor hun geld, martin heeft er ook ongveer zo een.
Verder wat betreft de canons, ik heb een paar ixussen gehad, die overigens door het feestgeweld gesneuveld zijn. (Dancevalley cola , extrema zand en lowlands regen) Na de cola deed ie het ect niet meer, maar dat zijn hele toffe camera's die je mooi in je zak kunt steken
de canon A serie heb ik er ook wel ens eentje gehad (kapot laten vallen op de grond tijdje terug ligt hier ook nog
). Ze zijn veel goedkoper gemaakt, zijn wat minder degellijk en plasticer, maar hebben voor t zelfde geld een megapixeltje meer, en je kunt er dus altijd alles handmatig op instellen, wat op de ixus nauwelijks kan (tenzij je erg goed weet wat je doet)
Voordeel van de ixussen is dat er gewoon wat betere lenzen opzitten maar dat zal de meeste mensen niet opvallen, en de kleurverzadiging enzo is van die a serie allemaal net wat heftiger dan bij de ixus om de slechtere lens te verdoezelen. Rood is echt enorm rood en blauw heel blauw, wat voor veel mensen wel lekker ligt standaard...
Als je ixus wilt voor weinig geld moet je ff goed zoeken, een ixus 55 moet je ergens nog wel kunnen krijgen voor 200 euro als oud modelletje en die is top.
Maarja ik hoef nu geen kleine cameratjes meer te gebruiken de hele dag, eindelijk