It is currently 24 Sep 2024, 16:36

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 52 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
PostPosted: 31 Aug 2006, 18:09 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="Harmen"]Adem in, Adem uit.....Lekker belangrijk verder wat er op wikipedia staat.


:lol

Wilde even de discussie aanzwengelen ;)

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 31 Aug 2006, 20:15 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
[quote="SnuggLe"] ps. het mooie/stomme is dat een of andere gebruikersdrol met de naam Yves Eaux zijn eigen naam zet bij de 'Bekende Progressive DJ's' :x


Yves Eaux mag dan misschien geen bekende progressive DJ zijn, maar onbekend is hij nou ook weer niet hoor. Producties onder namen als Nocando en samen met Le Ron en C-Jay. Tenminste, ik neem aan dat hij het ook is.

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
PostPosted: 31 Aug 2006, 22:24 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
[quote]Ashley Casselle draait, het is druk. Inmiddels maakt de band zich op om op te gaan treden en binnen 5 minuten is iedereen weg.


Vind je het logisch! Zijn set begon echt heerlijk, maar doe er alstublieft een lijn in :rolleyes

Na 15 minuten plotseling een break plaat, terwijl je alleen maar aan het opbouwen bent, haalt voor mij de energie uit je set. En dus ga je ergens anders kijken!

Als hij nu de zelfde energie als Nils had gebruikt, dan was het vast vol gebleven!
Indien je op dat tijdstip draait en de sfeer zit erin, moet je kunnen improviseren als open minded DJ. En niet je repotoire afspelen :sleep

_________________
Eenieder die vecht voor de toekomst, leeft er nu al in.


Top
   
PostPosted: 31 Aug 2006, 22:43 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 30 Jul 2006, 21:12
Posts: 375
Location: Lichtenvoorde (Gelderland)
Dat zie ik echt totaal anders. Een dj moet gewoon z'n eigen ding doen zonder dat 'm wat op wordt gedragen door een organisatie. De organistatie moet zorgen dat stijl van de dj's op elkaar aansluiten.

Trouwens ... op een festival vind ik dat niet belangrijk. Daar wil ik gewoon veel, nieuwe, verassende dingen horen. Maakt niet uit op welk tijdstip. In een club ligt dat al anders.

Op een festival moet je elk op treden an sich zien. Tenminste zo denk ik erover :)


Top
   
PostPosted: 31 Aug 2006, 22:59 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 09 Jun 2005, 10:53
Posts: 1115
Location: earth
grens van progressive
die is er niet anders ben je niet progressive (vooruitstrevend)
grenzen beknotten je vrijheid en dat is nou iets waar ik zoveel waarde aan hecht


Top
   
PostPosted: 31 Aug 2006, 23:39 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
[quote]De organistatie moet zorgen dat stijl van de dj's op elkaar aansluiten.


Grappig als de organisatie wist wat de DJ ging draaien, dan kun je misschien enigszins een planning maken :p

DJ wordt betaald om er een feestje van te maken, zo simpel is het gewoon.

Maar waardering komt met handjes in de lucht of :o gevoel.......
(daar ontbreekt tegenwoordig aan)

Vind het altijd zeer knap dat je een zaal of veld kan leegdraaien, dan moet je je toch eens
afvragen of je wel de juiste keuzes hebt gemaakt! Dat je iets uitprobeert vind ik alleen maar top!
Maar het is simpel, begin je set met de breaks of experimentele zaken en eindig je set met :tune
en niet anders om, dan jaag je de mensen gewoon weg....

Dat is wat Nils wel begreep en tuurlijk is het met bandje wat moeilijker, maar ik had niet de keuzes gemaakt, die Ashley deed.... Als hij met die breaks was begonnen was er niks aan de hand geweest.

Hybrid eindigde ook met een ontzettend dikke track! en Sharam Jey draaide het veld vol en zo hoort het! Lette ook op het publiek en welke keuzes hij moest gaan maken qua draaien......

_________________
Eenieder die vecht voor de toekomst, leeft er nu al in.


Top
   
PostPosted: 31 Aug 2006, 23:48 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Sep 2005, 22:57
Posts: 284
Location: Lugdunum
[quote="Smiley"]
DJ wordt betaald om er een feestje van te maken, zo simpel is het gewoon.

Maar waardering komt met handjes in de lucht of :o gevoel.......
(daar ontbreekt tegenwoordig aan)

Vind het altijd zeer knap dat je een zaal of veld kan leegdraaien, dan moet je je toch eens
afvragen of je wel de juiste keuzes hebt gemaakt! Dat je iets uitprobeert vind ik alleen maar top!
Maar het is simpel, begin je set met de breaks of experimentele zaken en eindig je set met :tune
en niet anders om, dan jaag je de mensen gewoon weg....

Dat is wat Nils wel begreep en tuurlijk is het met bandje wat moeilijker, maar ik had niet de keuzes gemaakt, die Ashley deed.... Als hij met die breaks was begonnen was er niks aan de hand geweest.


:cow
Je hebt DJ's die hun ding doen, en je hebt DJ's die doen wat anderen van ze verlangen.
Wat jij nou uitkraamt: (N)


[quote]
Een dj moet gewoon z'n eigen ding doen zonder dat 'm wat op wordt gedragen door een organisatie.

Right on!

_________________
[url=http://www.myspace.com/eliashassing]www.myspace.com/eliashassing[/url]
[url=http://www.myspace.com/elektroempire]www.myspace.com/elektroempire[/url]
[url=http://www.elektro-empire.com/]www.elektro-empire.com[/url]


Top
   
PostPosted: 31 Aug 2006, 23:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
Elias :lol geweldig een discussie opgang brengen!

Maar ik heb mij persoonlijk meer vermaakt bij DJ Talents dan bij de grote namen.

Zeker als een Lavelle de ene na de andere fout maakt, wat een ergenis is als jezelf een beetje plaatje oplegt.

En bij Pietje weet ik veel wie een dikke set hoort met :o

_________________
Eenieder die vecht voor de toekomst, leeft er nu al in.


Top
   
PostPosted: 01 Sep 2006, 10:34 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
Ik ben het niet helemaal eens dat DJs hun eigen ding moeten doen. Je moet als DJ de goede verhouding vinden tussen je sound laten horen en het publiek aan voelen. Het komt er uiteindelijk nl. wel gewoon op neer dat je dik betaald om iedereen een vette avond te bezorgen.

Als je je eigen ding doet en het slaat niet aan dan ben je pas echt goed bezig als je dat opmerkt en je set wat veranderd waardoor het wel aan gaat slaat. Er heeft toch niemand iets aan als je gewoon als een paard met oogkleppen op de ene na de andere 'misser' erop mikt? ;)


Top
   
PostPosted: 01 Sep 2006, 13:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 28 Aug 2006, 19:56
Posts: 54
Location: Reuver
Mee eens, ik vind dat je als DJ wel je eigen sound moet laten horen, maar daarbij zeker letten op het publiek aan je daar enigszins aan aanpassen. Voorbeeld: Een DJ als Benny Rodrigues zal op een Lowlands iets toegankelijker draaien dan op zijn eigen club avondje in de Rechter, waar de echte liefhebbers komen. Daar draait die regelmatig een vrij diepe set met een behoorlijke dosis minimal.


Top
   
PostPosted: 02 Sep 2006, 10:23 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:17
Posts: 780
Location: Back home
Ik heb het al zo vaak gezegd en geschreven. Tuurlijk moet je zeker je eigen ding doen, maar.... de personen die je boeken weten tóch wel in welke hoek je zit, dus word je daar ook op geboekt.
Je wordt nog steeds geboekt om het publiek te entertainen, en als blijkt dat hetgene wat je draait niet echt anslaat zal ik zeker proberen om het publiek alsnog een leuke avond te bezorgen.

En die discussie over wat progressive is? Pff.... Hebben we nog even?? :p

_________________
Shake what ya mamma gave you !!


Top
   
PostPosted: 02 Sep 2006, 11:56 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 Jun 2005, 08:49
Posts: 546
Location: Noord-Holland-Noord
[quote]Wat is de grens van progressive?


VOORAL DOORGAAN :p

HET ZIT ALLEMAAL TUSSEN JE OREN ;)

_________________
[color=cyan]"There Are Dreams And There Is Acid"[/color]


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 52 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 35 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma