It is currently 15 Nov 2024, 16:52

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 81 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2005, 09:07 
GrooveCollector
GrooveCollector

Over Ozgür zelf trouwens even: Jammer dat mensen hier nare ervaringen hebben na dit weekend maar, geef hem de volgende keer gewoon weer een kans. Vorig jaar met het ADE had ik het plezier om als geluidstech twee keer met hem te werken en heb toen wel genoten van zijn muziek! (En van het feit dat hij heel professioneel is in zijn samenwerking.)

En voor meneer Kloos: alles erop en eraan! ;)

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2005, 10:39 
GrooveCollector
GrooveCollector

Het is belangrijk dat zaken met een positieve inslag gebracht worden en dat het niet breed uitgemeten wordt over hoe slecht het wel niet was. Dat is in 1 zin gezegd en dan nog kan dat gewoon genuancerd en met een knipoog gezegd worden. Je mening geven is erg belangrijk maar wel op de juiste manier

C-Jay, 'k ken je al wel wat langer dan vandaag. Vind je een beste vent, maar wees eerlijk. Jouw draaikwaliteiten waren (nadruk op waren), uit bijvoorbeeld je tijd uit de q, ook niet echt om warm van te worden. Er is volgens mij toen geen enkele DJ geweest die jou publiekelijk heeft af lopen zeiken. Maar omdat je waarschijnlijk een hoop positieve stimulans kreeg van een hoop mensen om je heen die wel in je geloofden en natuurlijk je eigen harde werk en doorzetten met the sessions sta je er nu wel. Maar laat progressive niet teveel attitude worden. Je bent nu lekker aan de weg aan het timmeren, wat ik btw echt heel relaxed voor je vind  :), maar blijf professioneel man.

En er wordt ook een beetje over Jordi's laatste opmerking heen gelezen dat hij gewoon voor een vriend opkomt.

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2005, 11:08 
GrooveCollector
GrooveCollector

Komen weer een paar oudhollandsche spreekwoorden.

Ervaring komt met de jaren.
Oefening baart kunst!

Ik was er niet bij en kan dus niet oordelen over de platenkeuze danwel mixtechnieken van Ozgur en dus kan ik daar niets over zeggen.

Een DJ heeft als functie het vermaken van het publiek en kan/mag daar zijn eigen draai aan geven.
Ik vind wel dat je als pro of semi-pro DJ een sterke platenkeuze moet hebben (er is genoeg aanbod) en je best moet doen om die platen vervolgens strak en in de juiste volgorde aan elkaar te mixen.
Waarbij natuurlijk de opbouw van een set het belangrijkst is in het progressive genre.

Als je dan een worldtour aan het maken bent zorg je dat je met een zorgvuldig samengestelde platenkoffer/cdmap of laptop de club binnen stapt en begin je netjes op te bouwen naar een climax.

Het klootjesvolk zal het overigens geen ruk schelen of je opbouw niet klopt of dat je mix technisch niet goed in elkaar zit. Als er maar beats klinken!

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2005, 14:49 
GrooveCollector
GrooveCollector

[quote="bluesparkle"]Komen weer een paar oudhollandsche spreekwoorden.

Ervaring komt met de jaren.
Oefening baart kunst!

!

het gaat er niet om dat C-Jay nu wel goed draait en toen nog niet zo. Het is maar goed ook dat die spreekwoorden een beetje kloppen...
Punt is dat toen ook geen bekende DJ's hem hebben afgekraakt nadat hij samen met hen op dezelfde avond, in dezelfde club en op hetzelfde feestje stond te draaien.

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2005, 15:05 
GrooveCollector
GrooveCollector

Hoe serieus zijn deze zaken allemaal? En hoe serieus neemt men zichzelf? Ik bedoel, ik 'ken' ook gasten en ik kan dus ook hier op dit bord schaamteloos al deze mensen afkraken, als ik dat wil. Mijn "Jerry is een Haagsche paardelul!" is niet anders dan dat van C-jay, en ook in de verste verte niet op waarheid gebaseerd, immers, ik heb nog nooit een lul van een haagsch paard gezien, dus ik kan die vergelijking niet eens trekken.

Als je nu denkt, Des, je zit de boel weer flauw en belachelijk te maken, dan snap je niet wat relativeren is en wat er nou werkelijk belangrijk is hierbij. Neem jezelf niet zo serieus, dat doen al genoeg mensen (fundamentalistische moslims, george bush, c-jay, etc.). :roll

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2005, 16:03 
GrooveCollector
GrooveCollector

Amen :sleep

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2005, 19:03 
GrooveCollector
GrooveCollector

nou, zoals gepland heb ik ozgur net gesproken, en die kwam niet meer bij van het lachen door de hele soap..haha!

hij snapte prima dat ik zijn platen niet trok die avond.. hij zei letterlijk:   joh, dit keer vond ik jou erg goed, en de volgende keer mischien weer niet..   hij had die avond zin om freaky bleepy stuff te draaien, en snapte best dat ik en anderen dat niet trokken. ook vond hij het prima dat ik dit op het forum neerpende, en snapte totaal niet wat de heisa nu was dat ik dat niet zou mogen zeggen..  ik had het die avond bij het weggaan ook al gemeld, en toen grijnsde hij ook al zo sneaky..
hihi.. :lol
wat een lol..hij had gewoon zin om helemaal freaky te gaan die nacht..  pling, plong, pleeeng!
hij zegt:  volgende keer gaan we dronken worden, en draaien we allebei mal... staan we quit..

lachen...
maar lambert, u have a point:  volgende keer let ik op mijn woordkeus..  en knal ik er een knipoog smile bij.. of zeg gewoon niks meer over collega jocks.. nog beter.  wat een heisa.

en om dit topic eer aan te doen zal ik zaterdag geen 1 plaat strak zetten... mijn eigen straf.  :lol

xx

Last edited by C-Jay on 11 Oct 2005, 19:11, edited 1 time in total.

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2005, 19:06 
GrooveCollector
GrooveCollector

good work.

Jerry, kan Anthony Pappa alvast een account krijgen op GC zodat ie kan meedoen als we volgende week met z'n allen over hem heen gaan vallen op de een of andere manier? :lol

m.a.w.: klaar met dit topic nu?

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2005, 19:52 
GrooveCollector
GrooveCollector

Wat nu helemaal top zou zijn C-Jay, is dat je Ozgür zover kan krijgen hier ook even wat neer te pennen.. geeft niet als het in het engels is..

En zo zie je maar weer, een storm in een glas water.

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2005, 20:08 
GrooveCollector
GrooveCollector

[quote="c-jay"]..  ik had het die avond bij het weggaan ook al gemeld,

Kijk, dat maakt het hele verhaal een stuk anders.

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2005, 22:10 
GrooveCollector
GrooveCollector

Des, kerel alles wat jij de laatste weken neer pent is goud. Het is weer eens wat anders dan dat gezeik van C-Jay (KNIPOOG :)), maar een veer in je bevallige kontje vind je volgens mij best lekker. Bij deze.

maar als ik drink dan gaat het wel.

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2005, 22:11 
GrooveCollector
GrooveCollector

ja, zo mal ben ik ook niet om het niet tegen hem te zeggen..tijdens of paar dagen later... had er zelf al helemaal niet meer an gedacht, maar ozgur zei zelf nog:  ja, dat wist ik al want dat zei je toch al?  
ach jongens:   eind goed al goed..   wat een toestand allemaal..  verkeerde woordkeus / verkeerde interpretatie / verkeerde smaak... en daar ga je..en dankzij joost zun knipoog zie ik nu het nut van een knipoog smiley..haha..
toch een fijn lang topic geworden.

ik ga zaterdag gewoon ruk draaien, komt alles weer goed..mogen jullie allemaal over schrijven..

The End..

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2005, 22:30 
GrooveCollector
GrooveCollector

:o joost! dank! maar ik ruil die veer in voor een biertje, ok?

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2005, 22:35 
GrooveCollector
GrooveCollector

in je reet?

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2005, 22:40 
GrooveCollector
GrooveCollector

:lol ...een vaasje a.u.b..... zonder trechtertje!!!

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2005, 22:41 
GrooveCollector
GrooveCollector

mmmmmm ok dan ...setjes op je buik en een biertje in je reet, dat wordt een dolle avond!!!! :roll
Ik zal vast wat podiumplaatsen reserveren...... ;)

....RARE DAG!....

en rechts 2,3,4,5,6,7,8...

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2005, 22:48 
GrooveCollector
GrooveCollector

Ik breng dat biertje met liefde door middel van een vlugge handbeweging rectaal bij je naar binnen, Des. Tot vrijdag.

ik ken de regels van het spel,

ik ken de zin van het bestaan,

maar als ik drink dan gaat het wel.

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2005, 22:50 
GrooveCollector
GrooveCollector

Ha fijn! De anale fixatie van joostislost! :D

Ik zou er bijna gay van worden :p

Post subject:
PostPosted: 16 Oct 2005, 17:45 
GrooveCollector
GrooveCollector

Beetje late reactie maar goed, beter laat dan nooit.

Ik was er ook bij en ik heb het erg goed naar mijn zin gehad. C-Jay was een erg lekkere opwarmer en voor de tijd die ik hem gehoord heb (was pas laat binnen) stak het gewoon goed in elkaar. Ozgur daarna viel voor mij zeker niet tegen! Ik zal even vertellen waarom. Bij binnenkomst was alweer duidelijk dat er weer eens te weinig mensen in de Poema zouden komen opdagen (structureel probleem). Kut. Daarnaast werd na een half uurtje ook wel duidelijk dat de meeste aanwezigen niet voor de muziek kwamen, geen liefhebbers. Dubbel kut.

Nou is het de kunst als DJ om ook daar mee om te kunnen gaan. Te weinig mensen in een zaal zorgt ervoor dat de sfeer ook sneller minder is, zeker als het om 'slap' publiek gaat. Ga je dan als DJ een diepe moeilijke set draaien voor de echte puristen? Ik denk het niet. Je probeert de mensen die er wel zijn het zo goed mogelijk naar hun zin te maken, en daarbij niet alleen de kleine hoeveelheid echte liefhebbers te plezieren maar ook de grotere groep zo goed mogelijk mee te krijgen. Het resultaat hiervan was een uplifting set met erg diverse platen en wat meer hitjes/bekende platen dan normaal is 'toegestaan'. En godverdomme, het werkte! Ozgur kreeg erg vaak de handjes in de lucht en wist vrijwel alle aanwezigen lekker actief op de dansvloer te houden. Het was zeker geen muzikaal verheven set, maar dat is op zo'n moment niet echt het belangrijkst. De sfeer erin houden en zorgen dat mensen aan het dansen blijven en niet massaal weggaan, dat is belangrijk! Ik weet zeker dat dat wel het geval zou zijn geweest als hij een wat moeilijkere set zou hebben gedraaid.

Je moet het allemaal wel in een goede context plaatsen. Ik vind dat Ozgur erg zijn best gedaan heeft en door de manier waarop hij zulk publiek toch nog goed kon opzwepen staat hij nu een stuk hoger in mijn lijstje favoriete DJ's.

Overigens vond ik Leonardo ook goed te pruimen, heb nog even de laatste restjes energie bij hem weggedanst. Lekker enthousiaste DJ ook, leuk om te zien.

Post subject:
PostPosted: 16 Oct 2005, 18:13 
GrooveCollector
GrooveCollector

Good point! Kan wel in je redenering komen. De anticlimax had ook een beetje met verwachting te maken denk ik. Blijft toch over: Over smaak valt niet te twisten. Ik hoop dat iedereen die wel is gebleven het naar de zin had dan dus maar.

Post new topic  Reply to topic  [ 81 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+01:00