Zo.
Dat was een heel leuk nachtje!
"Ja hallo, 'Desmond' en ik sta misschien bij Jerry, anders bij Groove Collection."
'O ja, die heeft +20, loop maar door.'
Zeer vaag, maar wel heel fijn (dus bedankt nog, Jerry!). De Panama dus. Da's altijd even afwachten met wat voor vlees je in de kuip krijgt. Soms kan het daar supergezellig zijn (ik herinner me nog verscheidene keren met Markus Schulz en konsorten), maar soms is het ook niet helemaal de place to be, wat mij betreft dan. Zie verder ook de hele discussie over wat wel en geen goed feest is elders op dit board.
Hoe dan ook, snel de jas weggebracht en bij de garderobe tot de ontdekking gekomen dat ik geen jas aanhad, dus hup, naar de WC en naar boven de grote zaal in. En waar ik al een klein beetje bang voor was was ook zo... Matthew Dekay draaide nog niet! Dus ik probeerde door het VJ-geweld heen te kijken wie er dan als eerste aan slag was. 'A'.. 'O'.. 'N'.. 'S'.. 'L'.. 'I'.. 'N'. Hmm.. Naja, hij draaide best lekker opzich.
Alleen, en daar gaan we weer, het publiek deed toen nog niet mee. Dus dan heb je eigenlijk nog geen feest ook. Tijd voor drank dus, en even rondkijken wie er allemaal zijn. Naast mp3jee, lalaBB2, sander en lapunked niet bewust iemand bekends zien lopen nog. Wel een boel engelse toeristen, gezellige vrouwtjes die wat onwennig half op het podium stonden en een heleboel verloren gasten, waaronder een enorme neger die iedereen vermaakte met precies de juiste vorm van dansvloerkolder die je in zo'n situatie kunt gebruiken.
King Unique! Ik was helemaal vergeten dat die er ook was! Waar het publiek eerst voorzichtigaan de dansvloer stond te verkennen ging nu best wel iedereen klaarstaan om los te gaan. King Unique was zonder meer niet eentonig bezig, en dat was goed! Ze gingen ook nog best lang door en na ff langs de kant te hebben gestaan om uit te hijgen gaven ze de scepter over naar toch wel de man van de avond, Matthew Dekay.
'Man van de avond'? Wat zijn dit voor niet-Desse teksten?? Welnu, als een van de weinige uitzonderlijke gevallen, was dit de man die de avond maakte voor mij. En natuurlijk gaat het dan weer om de combinatie van publiek, DJ, enfin, Eigenlijk al vanaf de eerste plaat wist ie het publiek samen te brengen (met een enorme voorzet van King Unique natuurlijk), en de spanning eigenlijk steeds verder omhoog te brengen. Hij draaide, zoals we van hem gewend zijn, een hoop eigen werk, met als absoluut hoogtepunt toch wel de 20 minuten versie van Bad. Dit deed me denken aan Chris Fortier die op een gegeven moment met een hele lange remix van Rapture kwam, en mensen herkenden het pas bij de eerste vocals op de 12e minuut. Geweldig!
Ja, zo simpel ben ik dan op zo'n moment op een feest, maar het werkte wel als een idioot. Iedereen ging helemaal los. Twee meiden bij ons voor waren met hun vriendjes stappen en besloten eventjes dat ze elkaar leuker vonden dan hun vriendjes (de uitdrukkingen op het gezich van die gasten was overigens weer priceless). Die enorme neger liep met dames over de dansvloer te sjouwen en zelfs de meest geborneerde gezichten konden alleen nog maar lachen en lol hebben. Zo moet dat!
Toen was het eigenlijk een beetje gebeurd. Het hoogtepunt was bereikt dus omdraaien, peukie roken en slapen
Nee, Matthew draaide rustig verder, en het werd langzamerhand inderdaad wat rustiger op de dansvloer ook. Rond een uur of half 5 had ik het ook bekeken. Het feest zat er nog steeds in, maar ik was moe. Tijd om te douchen enzo.