It is currently 05 Oct 2024, 18:29

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 04 Dec 2005, 17:46 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 22:19
Posts: 536
Location: Amsterdam
Was helemaal top! Peric + Eni bedankt nog. Everyone else: Een echt report komt er nog aan, maar eerst ff wat slaap inhalen en dergelijke! Hier alvast een foto:

[img]http://www.pamela-nadine.net/oradea.jpg[/img]

_________________
...Geen gespreks voor het huwelijk!...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 04 Dec 2005, 19:25 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
die handjes  8-)  :p  :lol
verwacht nu wel een fotoverslag van je des.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 04 Dec 2005, 22:11 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 12 Jun 2005, 02:02
Posts: 636
jeetje


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 05 Dec 2005, 15:04 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 22:19
Posts: 536
Location: Amsterdam
Ok, komtie.

Dit was een beetje een vreemde situatie, daar het origineel natuurlijk de bedoeling was om met een hele groep GCers C-jay te gaan bezoeken in het oostblok. Echter, dankzij wanbeleid en maffiapraktijken is deze boeking toen komen te vervallen, en had het dus ook weinig zin meer om daarheen te gaan.

Echter...

In het diepste geheim stroomde het bloed toch waar het niet stromen kon en zijn we dus met z'n 3en TOCH die kant op gegaan... Maar, dames en heren muziek- en dansfans, er wordt daar behoorlijk gefeest, dus ik denk zeker dat we vaker die kant op zullen gaan.

Donderdagavond deed het Wizzair-vliegtuig (ze hebben er maar 1 namelijk) Amsterdam aan. Op Schiphol wel te verstaan, bij gate H5. Nu moet je weten dat de H-vleugel speciaal in het leven geroepen is voor hele goedkope carriers (easyjet, arke-air, fly.com, crappy airlines, enz.). Dit betekent dat je in een soort lange hal moet gaan zitten, bij het bordje Wizzair, en dat er dan iemand je komt halen zodra je het vliegtuig in mag. Je gaat dan met een trappetje naar beneden, naar de VIP-lounge (3 snoepautomaten en een stoel), alwaar de wandeling naar het vliegtuig begint.

[img]http://www.pamela-nadine.net/oradea/0000.jpg[/img]
mp3jee in het Wizzair-vliegtuig

Hoe dan ook, niks mis met dat ding, hij vloog prima, de crew was een tikkeltje sjaggo, maar dat mocht de pret niet drukken, want er was drank. Vlucht was vrij kort, en in Budapest sneeuwde het een beetje. Het vliegveld aldaar was nieuw, maar deed toch een klein beetje denken aan vervlogen communistische tijden (dus, Doom-level met betere belichting en geen zwevende pistolen en helmpjes in elke hoek van het gebouw). We werden opgehaald door DJ Bond (wie kent hem niet), en deze bracht ons naar het huis van DJ Peric. En dat is best leuk, zo in een ander land, midden in de nacht door de hoofdstad rijden.

Aangekomen natuurlijk even wat jaartjes ingehaald en de bedden in gereedheid gebracht. Ook was er drank. Huize Peric was zo gastvrij om ons daar een overnachting aan te bieden. De volgende ochtend getracht te communiceren met de hond, maar dit was tevergeefs. Perics hond is namelijk heel erg goed in pootjes geven, maar veel verder dan dat gaat het niet, als ze je niet kent.

[img]http://www.pamela-nadine.net/oradea/0005.jpg[/img]
communiceren met hond

Plan vandaag was naar de supermarkt, huurauto ophalen en oostwaards heel Hongarije door richting Transsylvanie/Roemenie (met alle Dracula-clichegrapjes die daar dan weer bij horen). Bij de supermarkt verkochten ze Absynthe en pittige worst, maar ook goedkope kaviaar en een heleboel verschillende soorten ham en spek. Bier inladen, enorme bedragen (14296 forint) neertellen bij de kassa (1 forint = 0.0039 euro), en we gingen dan toch eindelijk op pad. Met drank.

[img]http://www.pamela-nadine.net/oradea/0017.jpg[/img]
huurauto

Onder het genot van Radio Deejay (Slam FM, maar dan beter) en Radio Danubius (Sky Radio met elke dag dezelfde playlist) reden we oostwaards over een van de weinige snelwegen daar, de M3. In Hongarije, zo moet je weten, is het begrip snelweg iets wat voornamelijk in films te zien is, het merendeel van het verkeer gaat over 2-baans wegen met vrij slecht asfalt en geen straatverlichting. Verder is het land 4x zo groot als Nederland, dus je snapt dat we toch zeker nog wel een paar uur onderweg waren. Maar goed, er was drank.

Na het verlaten van de M3, in het midden van helemaal nergens begon het noodlot dan eindelijk toe te slaan. De koppeling van onze Fiat was op. Zonder koppeling kun je niet rijden, dus ergens tussen Hajduszoboszlo en Berettyoujfalu zaten 4 Nederlanders en een Transsylvanische in een te kleine witte Fiat in het holst van de nacht te debatteren hoe dit nu op te lossen. In Nederland bel je in zo'n geval de ANWB en dan komt er binnen 2 minuten een helikopter met een vervangende Audi A8 eronder en 3 gasten met cognac en een kopje koffie. In Hongarije... Nja, we hoopten dus maar dat het verhuurbedrijf helemaal naar Roemenie wilde rijden met een trailer met een auto erop zodat we terug konden, en we niet 370km hoefden te gaan lopen.

Gelukkig konden we op de overblijfselen van de koppeling nog naar de grens toe rijden. De grens daar is zoals hij er in Nederland ook uitzag in 1972. Twee rijen met hokjes met gasten in een of ander uniform die je paspoort bekijken. Tussen de twee rijen niemandsland en overal langs de weg gekke winkeltjes, kamperende vrachtwagens en hoeren. Geen gezeik aan de grens, drank was immers al op. De koppeling deed het nog een heel klein beetje, en we haalden zelfs onze eindbestemming Oradea.

[img]http://www.pamela-nadine.net/oradea/0079.jpg[/img]
Telefoon in Roemenie

Oradea is eigenlijk een Hongaarse stad, maar na wat gezeik met Hitler en Stalin is dat stuk in handen gevallen van Nicolae Ceaucescu en z'n evil empire. Dus, het is nu een vervallen Hongaarse stad met veel maffia, zigeuners en nog slechtere infrastructuur. Daarentegen wonen hier toch een hoop studenten, en is er ook een universiteit, dus je ziet een ontzettend kleurrijke mix tussen Sin City taferelen, 'het rijke westen' (ING Bank op de hoek, McDonalds, enz.), communisme, oude, bijna Romeinse rijkdommen en drank.

[img]http://www.pamela-nadine.net/oradea/0043.jpg[/img]
Hotel Atrium

Het hotel waar we sliepen was vrij luxe, iets wat op mij toch erg surrealistisch overkwam, als je bijv. de slechte bestrating ziet en de zigeunerfamilies bij de bushaltes. Hoe dan ook, snel even in bad (want luxe hotel), en op naar Quivver. We werden daar met een splinternieuwe Skoda Octavia naartoe gebracht door Andras, een vriend aldaar.

De club was onder de grond, en bij de kassa stond geen security. Een kassa, overigens, die bestond uit een grote bak met miljoenen lei erin (1 lei = 0.000027 euro). Binnen droeg iedereen ook een jas. Spekulaties deden de ronde over dat dit mode was, of dat onder de jas de broodnodige AK-47 hangt. Ik weet het niet, maar de garderobe was wel vol, dus er waren zelfs nog meer jassen in gebruik dan we eigenlijk konden zien.

[img]http://www.pamela-nadine.net/oradea/0033.jpg[/img]
Ze keek een beetje sip toen ik zei dat joostislost niet mee was

Muziek erg goed. In het begin oude platen van de opwarm-DJ en daarna kwam natuurlijk Quivver die ook in de kelders van Dracula himself, iedereen een perfekte avond wist te bezorgen. Overigens ging dit optreden niet zonder slag of stoot, want er was uiteraard iets mis met het geluid waarvoor Peric op de nipper nog enige technische skill tentoon moest spreiden.

[img]http://www.pamela-nadine.net/oradea/0036.jpg[/img]
And aur gest for tunayt isz... Dzson Gra-ham!!

Mensen gingen al vrij vroeg weer naar huis, en ook Andras moest ons alleen laten. Hij kon alleen niet genoeg krijgen van lalabebe d'r outfit, dus la, ik vrees dat je nu toch echt bij iemand aan z'n kamermuur hangt. Die Andras... :roll

De volgende dag nog wat sightseeing gedaan en Perics schoonmoeder opgezocht. Die had namelijk speciaal voor ons een lokaal soepje in elkaar gedraaid. Ork ork ork, deze soep eet je inderdaad met een vork! Erg lekker, en de warme gastvrijheid deed ons bijna voor altijd daar blijven. Ook was er drank, dus ja. Het is daar erg vroeg donker, dus heel veel hebben we verder niet gezien, maar de combinatie van duisternis, het oude fort waar eerder feesten gegeven waren en de omineuze grensovergang op de weg terug maakte het voor mij alweer een feest.

[img]http://www.pamela-nadine.net/oradea/0069.jpg[/img]
vampiergrotten boven de winkelstraat in Oradea

Grensovergang? Jawel, het verhuurbedrijf was helemaal uit Budapest ons achterna gereden met een busje met een trailer en een nieuwe auto erop! We konden dus weer verder. Dubbele bodems van de tas gevuld met illegale sigaretten en onder het genot van bier en pringles de terugweg gepakt.

[img]http://www.pamela-nadine.net/oradea/0068.jpg[/img]
geen geld, maar OVERAL waren kinky schoenenwinkels

Zo'n weekend, nu moet je weten, is slopend. Iedereen was eigenlijk ook de hele tijd half dronken, veel te moe en de laatste gesprekken aan tafel over een grassig sigaretje, en drank, waren onvergetelijk. Eric en Eni, nogmaals onwijs bedankt, en tot snel ziens weer!

_________________
...Geen gespreks voor het huwelijk!...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 05 Dec 2005, 15:20 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:17
Posts: 780
Location: Back home
Wij hebben ondanks de slechte financiele situatie ERRUG vermaakt, was een topweekend !!
Wat heb ik gelachen zeg, en inderdaad, de laatste avond na twee jointjes, djeez, toen sloeg het helemaal nergens meer op. We waren ineens een stel Limbo's. LOL !!!!!

Dus Des, MP3jee en Lala, HEEL erg bedankt !! Inderdaad voor herhaling vatbaar.

En is leuk hèh, de club was pas om 17:00 uur 's middags klaar, maar toen hadden ze nog geen elementen voor de nieuwe draaitafels, ik dus ruim een half uur staan kutten om de elementen in elkaar te schroeven. Die arriveerden nl. tegelijk met Quiver.
Toen dat eenmaal liep kwam er geen geluid uit het mengpaneel, dwz., de cd-spelers gaven herrie, de kanalen voor de platenspelers niet. Nu kende ik de Technics SH-MZ1200 ook niet, Quiver helemaal in paniek, 'why the fuck doesn't it work?' Er kwam nl. uit de koptelefoon wél geluid. Na even zoeken gevonden, wat bleek nou, er zit een knopje op die de uitgangen van de vier faders scheidt, en stond dus op uit voor de twee rechtse schuiven. Wat voor nut zo'n knopje in godesnaam heeft snap ik ook niet.

Later stond MP3jee te pissen en stond Quiver daar ook, 'Peric saved my ass'... :) Toch leuk..

_________________
Shake what ya mamma gave you !!


Last edited by Peric on 05 Dec 2005, 17:51, edited 2 times in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 05 Dec 2005, 15:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 22:19
Posts: 536
Location: Amsterdam
Er was ook nog iets met Sander Kleinenberg trouwens! :roll Maar ik geloof dat mp3jee dat zelf maar ff moet vertellen allemaal.

_________________
...Geen gespreks voor het huwelijk!...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 05 Dec 2005, 15:29 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 21:23
Posts: 270
Volgens mij was Andras( die Andras) een lokale kledingontwerper, die voor volgend jaar een nieuwe trend gaat neer zetten aldaar. Ipv riempjes en inlegkruisjes als outfit komt het al oude schaatspak met strepen daar de boel overnemen. :roll

_________________
------------
....RARE DAG!....
en rechts 2,3,4,5,6,7,8...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 05 Dec 2005, 15:32 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 07 Jun 2005, 13:26
Posts: 140
Location: Zaandam
Leuke foto's en leuk verslag. Dit zijn van die avonturen die je waarschijnlijk nooit meer vergeet..

_________________
Was ik maar rijk.. en iets minder gelukkig.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 05 Dec 2005, 15:44 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 21:23
Posts: 270
Idd Heb nog beurse plekken van het zitten, en wallen onder mijn ogen van het slaaptekort.Maar een avontuur was het zeker, met zijn allen adem inhouden en hopen dat je met een kapotte koppeling de drie heuvels die nog kwamen wel gehaald zouden worden.... waarbij de vrachtwagens je  nog net niet aan allebei de kanten inhalen :lol
En dan de onvermijdelijke slappe lach die bijna een natte achterbank opleverde.

_________________
------------

....RARE DAG!....

en rechts 2,3,4,5,6,7,8...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 05 Dec 2005, 17:06 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 20:06
Posts: 1527
<<< Ze keek een beetje sip toen ik zei dat joostislost niet mee was >>>

Joostislost kijkt nog veel sipper nu hij weet dat, ondanks zijn afwezigheid, zijn in potentie Roemeense harem wel aanwezig was.

_________________
Ik ken het klappen van de zweep,
ik ken de regels van het spel,
ik ken de zin van het bestaan,
maar als ik drink dan gaat het wel.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 05 Dec 2005, 17:49 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 11 Jun 2005, 18:22
Posts: 154
Location: overal en nergens
mooi stukje Des!!!!
Je hebt zeker geen rondleiding door de diverse labs gehad  :roll  :)
Ik weet wat het is met verhuurbeddrijven daar, heb ooit eens 4 busjes nodig gehad om in het Praag van 1990 terecht te komen.


Last edited by shivermuzik on 06 Dec 2005, 00:12, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 05 Dec 2005, 17:55 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 22:19
Posts: 536
Location: Amsterdam
shiver... Waar heb je het in hemelsnaam over???

:lol

_________________
...Geen gespreks voor het huwelijk!...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 05 Dec 2005, 19:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Hartstikke leuk report! Hulde!!  :cool

Blijf ik wel benieuwd naar 'het Sander K. verhaal'  :oops

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 05 Dec 2005, 21:20 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 18 Sep 2005, 23:54
Posts: 1655
Location: Haarlem
Lachen om dit verslag te lezen, weer eens wat anders!  :D Wellicht van de zomer die kant eens op..  :cool


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 05 Dec 2005, 21:36 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Zeker lache report maar nog betere foto! ik eis meer foto's van die rechter chic, voorkant, achterkant, onderkant, posten die hap! :p


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 05 Dec 2005, 21:38 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
des, wat een report..hulde!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 05 Dec 2005, 22:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
he die foto herken ik van mosselvocht!


rare vraag misschien maareh.... zijn er hier mensen actief met die site ofzow ?  :lol


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 05 Dec 2005, 22:36 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
Super verslag! :lol

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 05 Dec 2005, 23:23 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 22:19
Posts: 536
Location: Amsterdam
Eelke, ik _ben_ Pimp Daddy van MV en Patser hierzo, met dat van Buuren verhaal een paar maanden terug, is dezelfde Patser als daar. :p

_________________
...Geen gespreks voor het huwelijk!...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Dec 2005, 00:15 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[quote="des256"]Patser hierzo, met dat van Buuren verhaal een paar maanden terug, is dezelfde Patser als daar. :p

daar was ik toen al achter. ;)

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma